Amager95 Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 116 Teletekst za 05 dec *************************************** Grote problemen bij nieuwe Sprinter *************************************** ` De NS heeft grote problemen bij de invoering van de nieuwe Sprinter.De Sprinter is de eerste trein bij de NS die volledig door de computer wordt bestuurd,maar door storingen komt de trein geregeld tot stilstand. Het duurt dan vijf tot tien minuten voordat hij weer kan rijden.Voor de NS is dat onacceptabel.Er hadden al dertig nieuwe Sprinters moeten rondrijden,maar door de technische problemen zijn dat er pas zes,en die worden ook nog eens heel beperkt ingezet. De NS heeft honderd nieuwe treinen besteld bij Siemens en Bombardier;een investering van 650 miljoen euro. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport ik ben benieuwd of Siemens en Bombardier al een software update klaar heeft staan voor de NS het lijkt net op een nieuwe receiver
Moderator Matchless Geplaatst: 5 december 2009 Moderator Geplaatst: 5 december 2009 Citaat: De Sprinter is de eerste trein bij de NS die volledig door de computer wordt bestuurd, CTRL-ALT-DEL Hebben ze zeker vista op die treinen gezet. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 december 2009 Moderator Geplaatst: 5 december 2009 Mmm.., Mijn zakelijke ervaringen met de NS zijn, dat ze altijd tal van aanpassingen bedingen in een goed ontwerp waarna ze tegen dit soort problemen aanlopen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AEO Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Tja,... Toch zal het uiteindelijk wel goed komen. Bombardier maakt goede treinen, die er vaak ook nog eens heel mooi uitzien. Neem bijvoorbeeld de Zefiro, als je op afbeeldingen Googlet, dan zie je wat ze kunnen maken. In 2012 worden deze treinen aan China geleverd. Er komt een nachtuitvoering met couchettes, die s`nachts passagiers met 250 km/p.u. gaat vervoeren op de lange afstanden. Tevens komt er een daguitvoering zonder couchettes, die de reistijd tussen Beijing en Shanghai tot slechts 6 uur zal gaan beperken! Snelheid tot 380 km/p.u.! We hebben het dan wel over de afstand Amsterdam-Barcelona! De ICE van Siemens heeft ook de nodige aanloopproblemen gehad, maar de ICE rijdt al weer heel wat jaren rond. Zelfs in Spanje worden ze gebruikt tussen Barcelona en Madrid. En sinds 1 augustus vorig jaar ook tussen Beijing en Tianmen. Wat ik wel een misser vind is de V250, de trein die in de toekomst via de HSL naar Antwerpen en Brussel moet gaan rijden. Die trein ziet er zo lelijk uit! De Fiat Multipla onder de treinen! De nieuwe NS Sprinter ziet er dan toch heel wat beter uit, en zodra ze op "Windows 7" zijn overgestapt........ Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
columbo Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 In 2012 aan China geleverd? en in 2014 uit China geinmporteerd!!!
vincent1971 Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Zal straks wel een nservice pack patch uitkomen...hmm kan ik straks nog online mijn vertragingsformulier invullen..handig. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast aart44 Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Ja wat een nieuws in Juni is de levering van de sprinters al stopgezet om de de leverancier tijd te geven om de problemen op te lossen. Sinds September rijden de sprinters weer probleemloos rond Gouda. De kinderziektes lijken er nu vrijwel uit te zijn, maar we moeten nog beslissen wanneer we de leveringen van de rest van de treinen hervatten, aldus de woordvoerder van de NS. Maar we lopen nu wel een halfjaar achter op het leveringsschema stelt de NS. Het gaat om een order van 650 miljoen euro. Bron: stukje uit de krant het AD overgetypt.
Boelo Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Bombardier maakt wel goeie treinen en na aflevering blijven ze nog jaren voor garantie en verdere veranderingen. Is het nu voor een wc van de nieuwste dubbeldekker , of de nieuwste beveiliging systeem. Er lopen bij ons al jaren Duitsers , Fransen en weet ik veel waar ze allemaal wegkomen. Alles word gebouwd op veiligheid !! Gaat er een deur te langzaam dicht , krijgt de machinist een melding via het centrale computer systeem . Een grapje van een reiziger , die moest zijn voet er even tussen zetten . Aangetrokken noodrem , melding , maar ook direct erbij Waar Storing in de wc , weer een melding , weer een reiziger die een wegwerpluier , aansteker , onderbroek , golfbal , enz kwijt moest . Zo zijn er veel voorbeelden te bedenken , dat een reiziger de boel om de zeep helpt. Matchless Hebben ze zeker vista op die treinen gezet. De diagnose van de nieuwe dubbeldekkers draait onder W 98. ceesv Mijn zakelijke ervaringen met de NS zijn, dat ze altijd tal van aanpassingen bedingen in een goed ontwerp waarna ze tegen dit soort problemen aanlopen. Aanpassingen zijn ook nodig , ze worden gebouwd in Duitsland met de Duitse veiligheid eisen. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen