Ga naar inhoud

Zit er nog wel groei in voor Canal Digitaal?

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Geplaatst:

Zoals iedereen weet duurt het vreselijk lang voordat Canal Digitaal nieuwe Nederlandse HD zenders toevoegt. Alleen Nederland 3 in HD is uiteraard een grote aanfluiting en een serieuze aanbieder onwaardig.

Tevens is de beeldkwaliteit van Canal Digitaal over het algemeen middenmoot maar meer ook niet.

Ook zijn ze kampioen kanaal delen en ontberen ze een aantal Nederlandse kanalen die de kabel wel aanbiedt.

Als je een met de kabel vergelijkbaar pakket wilt hebben bij Canal Digitaal kom je uit bij het familiepakket(VRT kanalen)

Als je op meerdere toestellen dit familiepakket wilt bekijken kom je met drie toestellen al duurder uit dan bij de meeste kabelaars.

Dit is toch geen product wat mensen van de kabel weg kan rukken?

Ik krijg een steeds somberder gevoel dat verdere groei voor Canal Digitaal met het huidige beleid er niet in zit.

Wat denken jullie?

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
Zoals iedereen weet duurt het vreselijk lang voordat Canal Digitaal nieuwe Nederlandse HD zenders toevoegt. Alleen Nederland 3 in HD is uiteraard een grote aanfluiting en een serieuze aanbieder onwaardig.

Tevens is de beeldkwaliteit van Canal Digitaal over het algemeen middenmoot maar meer ook niet.

Ook zijn ze kampioen kanaal delen en ontberen ze een aantal Nederlandse kanalen die de kabel wel aanbiedt.

Als je een met de kabel vergelijkbaar pakket wilt hebben bij Canal Digitaal kom je uit bij het familiepakket(VRT kanalen)

Als je op meerdere toestellen dit familiepakket wilt bekijken kom je met drie toestellen al duurder uit dan bij de meeste kabelaars.

Ik krijg een steeds somberder gevoel dat verdere groei voor Canal Digitaal met het huidige beleid er niet in zit.

Wat denken jullie?

Ik denk dat deze discussie overal elders in het forum al voldoende is uitgekauwd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wat denken jullie?

ga zelf satelliettelevisie leveren

of ga actie voeren bij politici, consumentenprogramma's noem maar op.
maar deze punten te blijven herhalen op dit forum heeft weinig zin.
bij die andere kan het misschien nog eens ergens op uitdraaien.

Tros Radar heeft regelmatig succes met diverse onderwerpen. Misschien kunnen ze je daar helpen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Wat denken jullie?

Ik denk dat deze discussie overal elders in het forum al voldoende is uitgekauwd.

en dan,zo blijven ze een beetje wakker ginds
volledige terechte kritiek vind ik
iedereen schrijft toch wat hij wil en daar beslis jij niet over toch of ben ik zo mis

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Geplaatst:

Eens is de markt verzadigd.

Maar bij CanalDigitaal heb je wel de grootste keuze in zenderpakketten. Mensen die - buiten de honderden vrije zenders - verder alleen de gratis publieke zenders willen ontvangen kunnen bij Canaldigitaal terecht, op dit moment gedeeltelijk (ook) in HD.

Maar daarnaast is er voor ieder wat wils in alle prijsklassen.

En die andere HD zenders zullen vast wel een keertje komen. Nu is dat lastig rendabel te maken, dus zo gek is het niet dat ze eerst nog even wachten totdat HD meer ingeburgerd is.

Verder is Canal Digitaal grotendeels afhankelijk van mensen die geen toegang hebben tot de kabel. In de stedelijke gebieden blijft het beperkt tot hobbyisten en een enkele andere geinteresseerde.

Op het platteland is Digitenne de grootste concurrent.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Om de vraag: "Zit er nog wel groei in voor Canal Digitaal?" te beantwoorden: CDS had in het eerste kwartaal van 2009 870.000 aansluitingen, hetzelfde als in 2008. Dus geen groei. Zie ook mijn vorige bericht hier. Ik denk dat ze behoorlijk last hebben van concurrentie van de kabelaanbieders. Het huidige (gebrek aan) HD aanbod helpt natuurlijk ook niet mee.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Helaas houdt CD zich behoorlijk stil als het gaat om de plannen voor de toekomst en wat je als klant of potentiele klant mag verwachten.

Als je naar het Ziggo pakket kijkt heb je een behoorlijk serieus alternatief, wat er geweldig uitziet en veel op HD biedt. Zonder gedoe met een schotel op je dak etc.

Voor ons als hobbyist is dat niet zo erg, maar voor serieuze concurrentie wel. Ik nader zelf het punt dat CD voor de Nederlandse zenders niet meer interessant is en dat we daarvoor beter overstappen op Ziggo.

Voor het buitenland blijft de schotel natuurlijk mega interessant (Sky UK, Premiere etc.)

Geplaatst:

De concurrentie van de kabel, snel internet e.d. maken het voor de consument aantrekkelijker om over te stappen, de kabel geeft ook haar toekomst plannen aan zoals nog sneller internet en HDTV zenders.

CD is en blijft toch het goedkoopst echter ben ik wel van mening dat wanneer ze een denk richting op de site zetten veel cd klanten toch wachten met overstappen.

Geplaatst:

Calculator heeft wel een punt.

Dat hierover al eerder discussies geweest zijn maakt toch niet uit? Het feit dat er nog zowel (onbeantwoorde) vragen zijn over het beleid van CDS zegt al genoeg.

Als alles duidelijk zou zijn en CDS alles geregeld had waren er ook geen vragen en discussies nodig! smile

Op een gegeven moment is TV kijkend Nederland wel verzadigd. Dat is juist. Iedereen kijkt wel via de kabel of satelliet dan wel Digitenne. Een klein deel zelfs via internet.

Dat de markt verzadigd raakt is niets nieuws, dat heb je met alles. De automarkt is ook verzadigd. Komen er dan opeens geen nieuwe auto's meer? Natuurlijk wel. Oude auto's worden vervangen, oude TV's ook.

Nieuwe ideeen of abonnementen, al dan niet met HD zullen verkocht blijven worden. Voor CDS geldt dat ze niet zozeer moeten groeien maar wel hun aanbod moeten verbeteren en uitbreiden. Daar zit wel groei in. Je moet klanten van de concurrent afsnoepen.

Geplaatst:

je moet bij cds gaan werken, je weet zo goed hoe het moet....klagen hier helpt echt niet....

Geplaatst:

dat haalt niets uit, het enige wat je kunt doen is klagen bij consumenten organisaties (kassa, radar, consumentenbond etc)

Geplaatst:

Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan Canal Digitaal. Als ik dan zie dat UPC gewoon netjes alle drie de publieke netten doorgeeft in HD, en ook RTL7 en RTL8 in HD doorgeeft, ga je soms toch twijfelen. Ook is de beeldkwaliteit veel beter bij UPC.

Enig nadeel, je bent verplicht een UPC-box te gebruiken...

Ik hou het voorlopig nog even bij CDS. Misschien ooit is naar UPC? Ik weet het nog niet... wink

Geplaatst:

Nou massaal opzeggen! Gewoon alle opzegbrieven in een doos met een strik opsturen naar Canal Digitaal.

Daar zullen ze aardig overgaan op de nodige noodzaak om aan de eis van de klanten te voldoen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen