woodytwo Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Goeiemiddag, Ik probeer Mbox aan de praat te krijgen in Open-Pli maar het wil niet echt lukken, het volgende heb ik gedaan: 1) mbox geplaatst in usr/bin, rechten op 755 gezet 2) het volgende script geplaatst in /etc/plimgr/scripts/ ######################################################### #!/bin/sh CAMNAME2="Mbox" PATH="/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin" case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: Starting $CAMNAME2" pli_pmthelper cd /var/bin mbox & ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: Stopping $CAMNAME2" touch /var/bin/mbox.kill sleep 2 killall pli_pmthelper mbox rm -f /var/bin/mbox.kill ;; *) $0 stop exit 1 ;; esac exit 0 ######################################################### 3) bestand mbox aangemaakt in /etc/plimgr/cams/ chmod 644 Ik zie hem netjes bij de sofmcams staan in het menu en kan hem ook selecteren, echter als ik hem start krijg ik van mbox de melding : FAILED to open 'ca' device... Wanneer ik mbox via de commandline start gaat het wel goed alleen krijg ik dan geen beeld. Ik denk dus dat het in het script zit welke ik gevonden heb op het pli forum. Maar het zou ook goed mijn onkunde en gebrek aan kennis van open-pli zijn, daar ik deze image voor het eerst gebruik. Any help ?
Littlesat Geplaatst: 5 december 2009 Geplaatst: 5 december 2009 Vergeten de oude emu die nu draait te stoppen? En dat hele script is niet nodig. Haal dat maar weg(!) Of heeft Mbox inderdaad pli_pmthelper nodig? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
woodytwo Geplaatst: 5 december 2009 Auteur Geplaatst: 5 december 2009 script weggedaan, Hij lijkt te werken zo, bedankt!
woodytwo Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Geplaatst: 19 december 2009 Hoi, ik heb net mijn nieuwe DM8000 binnen. En de laatste Open Pli geflasht, ik kan de map Plimgr niet meer vinden. Is deze verplaatst of moet ik nog een bepaalde plugin downloaden? greetz Dawood
Gast MiLo Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 De hele softcam structuur van OpenPLi op de enigma2 boxen is herzien. Mijn schuld. Om een softcam te installeren, gewoon uit de downloads pikken. Staat je favoriet er niet bij, pak dan een willekeurige en wijzig het overeenkomstige /etc/init.d/softcam.XXXX script (XXXX is naam van de cam) zodat hij een andere binary start. Komt nog verbetering in, ben er nog mee bezig.
woodytwo Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Geplaatst: 19 december 2009 ehmm ok, enne heb je dan ook een tip hoe ik de cardserver (NewCS) kan starten, want deze stond voorheen in het menu bij Softcam Setup maar kan ik nu ook niet meer waarnemen. Greetz
vGnp Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Softcam setup is een aparte download geworden vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
woodytwo Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Geplaatst: 19 december 2009 Origineel bericht van: vGnp Softcam setup is een aparte download geworden vGnp En waar kan ik die dan downloaden? bij plugins kan ik zoiets niet vinden, en softcam setup staat al gewoon in het menu, echter staat de cardserver er niet bij, en die is wel geinstalleerd. Grtz
Gast MiLo Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Even upgraden, de cardserver support heb ik gisteren pas gepusht, dus die zit er vanaf vanmorgen pas in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen