Ga naar inhoud


kan een linksys wrtg ook kapot gaan


napoli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: napoli
grr ben wel lekker bezig zo ff klote maar is er ook een progje om het in de linksys te installen of hoe werkt zoiets bvd

Zoek eens op je installatie cd, daar zou een progje Network Magic moeten staan.
Niet zozeer voor firmware update maar o zo handig voor het beheren.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een schakelende voeding erbij of een ouderwetse met trafo?

(De schakelende voeding is erg licht en heeft meestal een smalle behuizing en de normale door de trafo vrij zwaar)

 

Met de schakelende voeding heb ik de ervaring dat deze stuk gaan.

De elco die erin zit gaat stuk waardoor de spanning niet meer stabiel is en dat zorgt voor een router die crasht en instabiele verbindingen heeft.

 

Schakelende voeding, type DSA-12W-10

Vervangende normale voeding door Linksys geleverd: DV-1280-3UP

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: napoli
mijn linksys moet soms meerder keren per recetten om hij steeds weg valt gewoon geen verbinding erg vervelend dus heb home.


Test het eens uit met een andere power supply (adaptor). Meestal is het dit wat eerst stuk gaat. Power supply's kunnen niet goed tegen spannings val/pieken.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: napoli
mijn linksys moet soms meerder keren per recetten om hij steeds weg valt gewoon geen verbinding erg vervelend dus heb home.


Test het eens uit met een andere power supply (adaptor). Meestal is het dit wat eerst stuk gaat. Power supply's kunnen niet goed tegen spannings val/pieken.

mvg


Met een multimeter kan je vaak niet goed meten wat er mis is aan de voeding, bij die schakelende voedingen gaan meestal de elco's kapot en daarna pas de rest, nadat je een tijd ellende gehad hebt.

Met een scope nameten of een voeding met gelijke specificaties zoeken en proberen of het dan beter gaat.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds circa 1 jaar gebruik ik een Linksys WRT54G (v1.0) i.c.m. DD-WRT v24 SP1.

Ook ik heb sinds enige tijd steeds meer problemen met mijn WRT54G v1.0. Soms is de verbinding naar mijn Linksys WRT54G volledig verdwenen terwijl ik andere routers met een veel zwakker signaal wel kan ontvangen.

Elektrisch uit- en weer aanzetten helpt niet altijd onmiddellijk maar na enige herhaalde pogingen wil de verbinding wel weer terugkomen.

Gelukkig heb ik een reserverouter maar omdat ik de Linksys niet meer vertrouw en het een van de eerste versies is (v1.0) wil ik een nieuwe vervangende 11g router kopen.

Wat is op dit moment een goed vergelijkbare alternatief voor de WRT54G?

Voorwaarde is dat het zendvermogen naar minimaal 100W of zelf iets hoger opgeschroefd kan worden, dit laatste heb ik hoofdzakelijk nodig als ik in (Zuid)Spanje midden in de rimboe op een camping sta en daar een gratis Hotspot met een aantal medecampeerders deel (deze toevoeging voordat Sjaak weer boos wordt) mad:D

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een WRT54G gehad met DD-WRT V24SP1 en heb daar up-times van meer dan 300 dagen mee gehaald.

 

In het begin kreeg ik wat crashes, maar dat was verholpen nadat ik het zendvermogen naar 84Mw terug had gebracht.

 

Volgens de diverse forums ligt daar ongeveer de grens van goed functioneren en is meestal de netto data doorvoer dan ook het hoogste.

 

Als je een groter bereik wilt dan is het denk ik de moeite om eens naar een N-draft router te kijken.

 

Ik heb zelf nu een (niet meer leverbare) WRT300N in gebruik en merk dat het bereik daarvan enorm veel groter is.

 

Je zou alleen even moeten opzoeken welke N-draft router geschikt is voor DD-WRT, de WRT300N is dat helaas nog steeds niet.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
In het begin kreeg ik wat crashes, maar dat was verholpen nadat ik het zendvermogen naar 84Mw terug had gebracht.
Volgens de diverse forums ligt daar ongeveer de grens van goed functioneren en is meestal de netto data doorvoer dan ook het hoogste.

Héééh.. dit biedt perspectieven, wellicht kan ik eerst even proberen om het zendvermogen van dan huidige 100mW naar 84mW terug te brengen en misschien is dan het regelmatige wegvallen van de verbindingen verleden tijd.
Ik ga de komende tijd met 84mW testen en kom hierop terug.
Mocht dit niet helpen dan zal ik binnenkort toch wel naar een goed alternatief uit moeten kijken.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Ja, ik heb 2 maanden geleden zo'n ding gekocht, het 2 dagen aangekeken, en hem toen teruggebracht.

Googel maar eens op IP problemen.

Gaf ip adressen dubbel uit, had steeds problemen met inloggen, WPA sleutels gingen niet goed met sommige laptops en op internet veel mensen, die al weken met dezelfde problemen aan het stoeien waren.

 

Ik heb nu een Fritzbox, en ben zeer tevreden met het ding.

Heeft zelfs een USB aansluiting, waardoor ik vanaf mijn laptop draadloos kan printen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik ga de komende tijd met 84mW testen en kom hierop terug.
Mocht dit niet helpen dan zal ik binnenkort toch wel naar een goed alternatief uit moeten kijken.

Conform het advies heb ik mijn WRT54G 2 weken geleden op 80mW gezet en tot heden geen enkel probleem meer.
Ik ga er vanuit dat het probleem hiermee is verholpen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...