Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag blueray speler philips BCD 3000 gekocht met ice age 3 NL. Ige Age 3 sound track NL is DTS. Niks te horen.

Blueray terug naar retailer, geld terug geen probleem.

Retailer kende probleem niet. Aldaar geen probleem bij nader onderzoek. Verdenking op mijn Philips flat screen Clear LCD 32PF9531/10

De oude Philips DV9000 upscaled HDMI speler teruggezet en gezocht naar DVD met DTS tracks en ook hier geen geluid.

Kennelijk zijn we tot nu toe met Dolby goed uitgekomen.

Kent iemand dit probleem en de oorzaak hiervan. Moet straks nog HDMI1 en HDMI2 wisselen met verschillende kabels.

Dit toestel kende kort na levering kortsluiting in netsnoer (live wire op mijn handen, brrr)

Gaarne advies van deskundigen. Teleurgestelde kids hiero op sinterklaasavond.

Op de flat staat een HD Kaon, een Flip VCR, X-Box en WII. Geen problemen daarmee. De Kaon HD receiver op HDMI2 voldoet uitstekend. Vlgs mij moeten HDMI 1 en 2 gelijk zijn. In de oude euroscarts zaten wel eens verschillen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: rudolfdebeer
Ige Age 3 sound track NL is DTS. Niks te horen.

Kan jouw flatscreen dan omgaan met DTS? Daarvoor moet er wel een DTS decoder aan boord zijn.

Anders kan je meestal in het menu van je player aangeven hoe je DTS omlaag kan conveteren naar een geluidsnorm die je TV wel aankan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En heb je wel de goede hdmi kabel, je hebt namelijk 2 soorten

de goedkope meen 18 euries dat is alleen beeld geluid stuurt die niet aan,en de duurdere rond de 55 euries daar zit het geluid bij in.

Geplaatst:

Na wat gegoogle blijkt deze flatscreen geregisteerd te zijn met dit euvel even als aanverwante modellen.

Je kan op de flatscreen en in die players niks wijzigen van belang. Het euvel was al langer bekend op de wereld maar wordt nu topic bij de Blue Rays. Uitkijken wat je pakt dus. Geen DTS

Dik kans dat ze niet fatsoenlijk of niet lopen op merk players en screens.

M.a.w. in die player viel niets omlaag te converteren. En ik ga geen blue rays re-samplen......................

Geplaatst:

Dts is toch een digitale signaal die beluisterd kan worden via een dts decoder waar een versterker op aangesloten zit? Of heb ik het verkeerd?

verder is het niet mogelijk om in je blue ray speler menu het signaal te downgraden naar bv pcm voor gewoon stereo?

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken van de 3000 en er is in het audio uit menu de mogelijkheid om te kiezen wat je op de hdmi uitgang wil weergeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vermoedelijk kun je het DTS signaal via de hmi aansluiting doorgeven aan een moderne versterker met hdmi ingang,daarin wordt het signaal verwerkt en weergegeven.

anders kan ik me niet voorstellen

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Geplaatst:

When a customer encounters HDMI connectivity problems (audio or video related) with an external device (e.g. PS3, XBOX, PC, Notebook, DVD-player, etc.) and his Philips TV, first advice him/her to upgrade the firmware of his external device. This can resolve already many issues.

101.000.000 is de laatste versie. UPG file op je usb stick zetten

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbin...t=Link_Software

• Moderator
Geplaatst:

Blijft het feit, dat deze tv geen DTS decoder aan boord heeft, en daardoor geen DTS kan weergeven.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het wordt dus met deze TV dus niets, of gaat het met firmware upgrade wel. Dit schijnt ergens uitgeprobberd te zijn met als gevolg dat de TV het niet meer deed.

Geplaatst:

oeps

dat wordt dan wel heeeel goed nadenken of je de upgrade doet

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Leuk, in het mij bekende geval kwam je niet OSD en dus valt er ook geen factory reset te doen. Ging om het zelfde chassis.

Bovendien alleen overwegen waard als hij dan DTS zou doen.

Waarvan hier gesteld wordt dat dat ook niet zou helpen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Philips zelf gevraagd, wacht al weken op antwoord.

Ik weet het antwoord al wel:

All blue ray discs lopen vrijwel met alleen DTS

Die Philips CINEOS flat tv modellen kunnen alleen Dolby

Dus een losse blueray van Philips of ander merk kopen is onzin tenzij je een surround setje al had dat DTS neemt. Heb je dat nog niet dan lopen de prijzen voor Blueray +surround setje dat DTS doet tussen 450 a 650 euro. Hier heb je ook een leuke nieuwe 82 cm flat bak voor.

Mensen, jullie zijn gewaarschuwd, even nadenken alvorens tot aankoop over te gaan ook als zo mooi gedemo-ed word in de winkel

• 2 weken later...
Geplaatst:

Slap antwoord van Philips vandaag:

Geachte heer DeBeer,

naar aanleiding van ons eerdere telefoongesprek heeft u mij gevraagd u een overzicht te mailen van alle televisie's van Philips die wel DTS ondersteunen.

Om DTS te ondersteunen dienen televisie's extra boxen/achterspeakers te hebben, om dit te kunnen verwerken.

Onze televisie's maken wij niet met extra boxen. Vandaar dat wij ook geen modellen hebben met DTS.

Onze oudere televisie's ondersteunen Pro-logic. Onze huidige modellen ondersteunen Dolby.

Indien u gebruik wenst te maken van DTS dient u het apparaat aan te sluiten op een surround set of een ander extern audio-apparaat.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groeten,

xxxxxxx

Philips Consumer Care.

Brief beetje aangepast op naamstelling

Conform mijn eerder antwoord wat ik ze zelf moest voorkauwen.

Foei Philips.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kun je aan een hdmi ingang op je LCD geen analoog geluid toewijzen?

Kan me niet voorstellen dat je geen geluid krijgt?

Heb je de instellingen in de Blu-ray wel goed staan?

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen