JohnO Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Hallo Weet iemand welke onderdelen dit zijn en welke vervangers ervoor te verkrijgen zijn? SP10150 met als symbool op de print |--->|-|-|<---| maar dan met aaneengesloten lijntjes SRF 20100C met hetzelfde symbool op samen met de sp10150 op hetzelfde koelblokje gemonteerd Ze zitten in de voeding van een TFT scherm welke na aanzetten beeld geeft maar na 3 sec weer uitgaat ( terwijl een groen ledje als zijnde hij is aan) blijft branden op de mon. Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
jeevanhoof Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 zie datasheet datasheet[1].pdf dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
columbo Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Als je bij Google had gekeken ,dan had je gezien dat het dual diodes zijn ,deze kun je gewoon meten -op Kathode en +op Anode dan meet je weerstand,anders om moet hij sperren.ALS het TFT scherm werkt 3sec.is de voeding meestal goed,de fout zit in het Backlicht systeem,dus backlicht zelf of de inverter .
JohnO Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 dank je wel Zijn deze onderdelen goed verkrijgbaar en zijn er eventueel vervangers te vinden? Dit gaat om een 17 inch tft met een goed display Ik heb een soortgelijke tft voedingen maar die is toch net weer iets anders opgebouwd. Ook een 17 inch maar dan met een defect panel Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 Columbo Ik heb een dergelijke sheet al eerder via google. ik kon echter niet herleiden waar de fout zit. Elcos zijn goed Ik kreeg van Eric de tip om de torren na te zien. Er zit verder niets op de print behalve deze tegengestelde diodes ( ook niet aan de soldeerkant) Dus ben ik zoekende naar wat hulp meedenken en of zelfs meekijken... Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
jeevanhoof Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 hoi, waarschjnlijk gaat er een inverter stuk zijn of in het slechtste geval een lamp. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
JohnO Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 ok ik zal er een externe ccft aan hangen kijken wat er gebeurd. Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 even een extern panel op de hoogspanning aangesloten. Dit gaat ook na enige seconden uit. Blijkbaar zijn het niet de tl balkjes. alle tips zijn welkom Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
verkerkbr Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Ik had een dergelijk probleem met een Dell TFT monitor. Bleek na enig zoekwerk een bekend probleem. Monitor floept even aan en direct daarna weer uit. Ledje van de aan-uit knop blijft knipperen. Bedrijfje in VS leverde voor $ 8,- een setje transistors voor het voedingboard voor de verlichting. Monitor werkt daarna probleemloos. Kan bedrijf nu niet direct terugvinden. Wel een andere beschijving van het probleem. http://www.josepino.com/?howto-repair-dell Misschien heb je hier wat aan. Omdat diverse componenten veelal door derden geleverd worden en soms identiek zijn. Setje bestond uit een viertal transistors en een diode. Succes ermee, groet, Bram
JohnO Geplaatst: 6 december 2009 Auteur Geplaatst: 6 december 2009 Ah Bram, dank je wel hopelijk helpt het Het is een NEC 17 VM Steve een 17 inch NEC monitor LCD met aanraakscherm. Goed tegen de RSI Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
verkerkbr Geplaatst: 6 december 2009 Geplaatst: 6 december 2009 Misschien heb je hier nog wat aan. http://www.lcd-monitor-repair.com/previewbook.pdf Naar het schijnt, zijn maar een beperkt aantal types inverter boards. Mogelijk dat diverse fabrikanten dezelfde componenten of board toepassen. Groet, Bram
JohnO Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Geplaatst: 7 december 2009 geweldig! dank je wel leerzaam en handig in mijn situatie zit de voeding en het inverterdeel op 1 bord ik zoek nog steeds de fout Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
columbo Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 ik heb hier een Samsung 19" LCD monitor/TV staan 932MW.ook met een geinteregeerd power/inverter board,Met een FAN7314 IC er in,zeer moeilijk aan te komen,ik heb hem nog steeds niet .probleem ook even aan daarna weer uit.
JohnO Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Geplaatst: 7 december 2009 ik heb een stel NEC onderdelen. Ik wil wel kijken wat er op de borden zit Wil je mij een omschrijving geven waar ik naar moet zoeken ( uiterlijk van het onderdeel ) Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen