Ga naar inhoud


-=[[ Sat4all ]]=- Zelfregulatie of niet? Alle leden stemmen a.u.b!


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Omdat ik zelf werkzaam ben in het onderwijs (ja, ja, het is nu mijn pauze) kan ik me grotendeels aansluiten bij wat hierboven beschreven is en dan vooral de volgorde. Opvoeding is in hoofdzaak een zaak van de ouder (s) en een school krijgt vaak te maken met uitwassen als daar zaken mis gaan. In sociale omgang kunnen scholen alleen een kleine, aanvullende rol spelen want als de basis niet goed is, dan....

 

Maar we raken verder en verder van het onderwerp verwijderd....

 

 

Groetjes van john uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

we komen misschien wel tot de essentie, in plaats van wat jij "verder verwijderd" noemt.

 

(ik sprak/schreef in termen van analoog - analogie)

 

dus toch over

het onenig zijn over wat wel mag of wat niet mag

of

het onenig zijn over interpretatie van regels

of

de discussie of een regelement nodig is (en wat nog minder)

 

dit forum heeft in zoverre maar ten dele iets te maken met opvoeding,

daar mensen die het niet hebben gehad elkaar ook niet kunnen reguleren op basis van andere uitgangspunten

 

laat je leerlingen maar eens zelf de regelementen opstellen

weten ze ook dat er handhaving moet zijn?

 

oké nu ga ik off-topic.

 

ciao

 

uhm

Citaat:
daar mensen die het niet hebben gehad elkaar ook niet kunnen reguleren op basis van andere uitgangspunten

foutje van mij

natuurlijk wel, namelijk het recht van de sterkste

de grootste de smerigste de meest beledigende

 

was ik even vergeten

dank je wel natuurwet

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb ik geen problemen met het huidige systeem maar ziede voordeel van zelfregulatie meer als steuntje in de rug van een forumbeheerder cq moderator. Een forum item alleen verwijderen/sluiten na bij voorkeeur meerdere klachten van gebruikers.

 

Op dit moment zijn de moderators een groep mensen die al geruime tijd veel persoonlijke inbreng in het forum hebben gebracht en dat vaak nog steeds doen. Het is triest dat deze mensen zo nu en dan worden aangevallen omdat zij ingrijpen in een forum onderdeel.

 

Als er anoniem, na meerdere klachten wordt ingegrepen dan zal er ook niet persoonlijk kunnen worden aangevallen, ik zie het als een soort jury systeem, waar de beul anoniem de straf ten uitvoering brengt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wij krijgen regelmatig berichten van gebande leden die niet mis zijn. Als je dan zoveel krijgt als Toxic dan is het niet meer dan logisch dat hij er soms moe van wordt.

 

Even een paar stukjes uit een dreiging die naar mij gestuurd was een tijdje geleden:

 

Citaat:
Aan die 2 bekende Psychopaten;

 

 

PS. M…eneertje Psychopaat denk altijd maar eraan toen je als een klein huilende kindje in die klein hoekje alleen met je eentje der stond om vergeven harder aan het smeken was en zei dat je nooit meer slechte woord over hem durven zeggen… had je dat zo snel vergeten al? Zo ja, men zal je altijd aan laten denken omdat je nooit van je té slechte eigenschappen af te MOETEN gaan leren… Abnormale kindje!!!

 

Deze stond toen op diverse upload sites dus niet alleen hier. En dit is er maar 1. Ik heb wel vaker "vriendelijke mails" gehad en zo kan elke mod een voorbeeld noemen.

 

gelukkig zijn er ook leden die weten hoe je met elkaar omgaat:

 

Citaat:

Lid na een waarschwuing:

 

Ik weet als geen ander dat je geen links mag plaatsen naar keys en of vragen om keys. Door een stommiteit mijner zijde is dit toch per ongeluk gebeurt.

Het ging mij om de firmware en firmware tools voor de xtreme boxen en al hun diverse kaon clones.

 

Bij opnieuw bezoeken van de site http://***censuur****/

Zag ik onmiddelijk de blunder in want naast de inmiddels moeilijk te vinden firmare en tools zag ik nu ook de upload sectie en de hoofdschotel met keys!

 

Kortom, excuses en zeer bedankt voor de coulante correctie!

 

Groeten,

 

Matchless:

 

Geen probleem hoor.

 

Het lastige is altijd dat we verplicht zijn om iemand na een bepaalde aantal overtredingen te bannen. Ook moeten we altijd via de officiele waarschuwings systeem werken.

 

Lid:

 

Zeker... kan ik al die waarschuwingen niet afkopen met bv een donatie voor sat4all? Of periode moderatie of wat anders?

 

Want bij volgende slip of the "pen" ga ik geheid voor 2 maanden eruit en dat gaat gebeuren want in mijn enthousiasme post ik veel en soms controleer ik niet zorgvuldig genoeg.

 

Nogmaals bedankt voor je coulance en ik snap als geen ander waarom het officieel moet gebeuren!

 

 

Kijk,zo kan het ook en maakt het modderen ook leuker. Dit lid krijgt veel meer gedaan door alleen maar vriendelijk te blijven.

De eerste quote was meteen exit en in de 2e quote is het lid nog steeds een zeer gewaardeerde persoon op sat4all.

 

Maar we zien wel dat er nog verbeteringen in het offtopic forum kunnen omdat daar veel onduidelijkheden en frustraties zijn.

Werk aan de winkel dus.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is juist de verwarring. Waarom is daar nog nooit iemand voor gewaarschuwd?

Een bedrijf waar je iets tastbaars kan kopen voor geld mag je dus niet noemen, maar een bedrijf waar je een dienst af kan nemen voor geld wel? Ik zou ook denken dat je de naam van een sauna hier niet mag noemen. Zo kan je tenslotte wel reclame maken voor een bepaalde sauna of ander dienstverlenend bedrijf.

Ik kan de regels dus ook niet volgen op die manier.


Daar moet je dus dat eerder genoemde gezond verstand voor gebruiken.
Ik dacht dat leden als jij nu wel zouden begrijpen waarom wij geen reclame op deze site willen.
Meer ga ik daar niet over zeggen. Dan begrijp je of begrijp je niet wink


Citaat:
Trouwens Ron, je hebt nog niet gereageerd op mijn bericht dat moderators op GoT niet betaald krijgen. (http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._ni#Post1761235)


Ik wist niet dat ik verplicht was op alles wat op dit forum geschreven wordt te reageren, maar dan maar bij deze he:

Tweakers is een (zeer) commercieel bedrijf. Mischien betalen ze de moderators niet (dom van die moderators, want de directie houd aan hun werk een paar flinke centen over) maar dan zal het daar om "de eer" gaan vermoed ik.
In ieder geval is het bestuur van het forum wel professioneel geregeld en hoeven de moderators elk alleen op hun eigen deel van het board toe te zien.
De rest wordt allemaal piekfijn door betaalde mensen geregels en hier moeten 3 onbetaalde mensen dat doen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Daar moet je dus dat eerder genoemde gezond verstand voor gebruiken.
Ik dacht dat leden als jij nu wel zouden begrijpen waarom wij geen reclame op deze site willen.
Meer ga ik daar niet over zeggen. Dan begrijp je of begrijp je niet wink

Ik ben niet de enige voor wie de regels op dit gebied gewoon niet duidelijk zijn. Daarom probeer ik me zoveel mogelijk aan de regel te houden zoals hij in de FAQ staat: helemaal nergens reclame voor maken. Het enige wat ik wel eens noem zijn merknamen omdat het anders echt onmogelijk is om nog te posten, maar verder probeer ik alles wat ook maar naar commercialiteit kan hinten te vermijden. Soms is dat knap onpraktisch, maar ik ga niet riskeren dat ik met mijn gezonde verstand een keer een verkeerde inschatting maak en dan een waarschuwing krijg.
Citaat:
Citaat:
Trouwens Ron, je hebt nog niet gereageerd op mijn bericht dat moderators op GoT niet betaald krijgen. (http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._ni#Post1761235)


Ik wist niet dat ik verplicht was op alles wat op dit forum geschreven wordt te reageren, maar dan maar bij deze he:

Natuurlijk ben je dat niet verplicht, maar ik dacht dat je mijn post misschien over het hoofd had gezien of was vergeten te reageren.
Citaat:
Tweakers is een (zeer) commercieel bedrijf. Mischien betalen ze de moderators niet (dom van die moderators, want de directie houd aan hun werk een paar flinke centen over)

Dat valt wel mee. Het "grote geld" zit vooral in de nieuwspagina's en de prijsvergelijker. Op het forum staan ook wel een aantal banners maar dat is niet echt groot geld (de banners hier leveren waarschijnlijk ook amper genoeg op om de hostingkosten te betalen).

De moderators doen het inderdaad graag, dat is feitelijk niet zoveel anders dan hier.
Citaat:
maar dan zal het daar om "de eer" gaan vermoed ik.
In ieder geval is het bestuur van het forum wel professioneel geregeld en hoeven de moderators elk alleen op hun eigen deel van het board toe te zien.

Nee, ook het bestuur (de HGA's of Hoofdgroep Administrators) krijgen geen salaris zover mij bekend.
Citaat:
De rest wordt allemaal piekfijn door betaalde mensen geregels en hier moeten 3 onbetaalde mensen dat doen.

3 is inderdaad niet veel. Maar er is niets om jullie tegen te houden om hetzelfde als Tweakers te doen. Een HGA aanstellen voor Satelliet algemeen, een HGA voor Betaal TV aanbieders, een HGA voor etc etc en onder iedere HGA dan een aantal moderators. Als HGA geef je dan vooral richtlijnen over hoe de FAQ eruit moet zien en het beleid en discussieer je daarover met de andere HGA's, terwijl de moderators een meer uitvoerende taak hebben. Als iedere moderator maar een klein deel van het forum hoeft te onderhouden kost het per persoon ook niet zo enorm veel tijd meer.

Het is maar een idee. smile

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

Ik vind dat jij en de andere moderatoren fantastisch werk leveren.

In een forum van bijna 21000 leden kunnen altijd wel eens "misverstanden" ontstaan waardoor er soms vervelende acties komen, die in de meeste gevallen uitstekend worden opgelost.En de enkeling die zich niets van de regels aantrekken worden wel gecorrigeerd.

 

met hartelijke groeten,

 

Johan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft te maken met eigen instellingen, hoeveel berichten per pagina je wilt ziet. Dus als je op een bericht refereert, geeft direct het bericht nummer op (rechtsboven in elk bericht).

 

Mogen we nu weer on topic, aub...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...