Ga naar inhoud


-=[[ Sat4all ]]=- Zelfregulatie of niet? Alle leden stemmen a.u.b!


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Ik heb voor zelfregulatie gestemd, maar ik denk wel dat een vorm van moderatie moet blijven, maar niet op de manier zoals die nu plaats vindt.

Een eenvoudiger vorm van moderatie waarbij er minder moderators nodig zijn om zodoende toch wel de orde te kunnen handhaven als het nodig is.

Er wordt hier verschrikkelijk streng gemodereerd nu en dat gaat soms in mijn ogen wat ver.

Kijk eens naar een foum als GoT, daar wordt goed gemodereerd maar er heerst wel een relaxtere sfeer.

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Golfdiesel
Kijk eens naar een foum als GoT, daar wordt goed gemodereerd maar er heerst wel een relaxtere sfeer.


Als ik 1800 euro per maand zou krijgen om dit forum te moderatoren zou ik dat ook heel anders doen.
Nu is het helaas een onbetaalde bijbaan met als enige dank af en toe een grote bek en "kankerwensen" van leden die zich niet weten te gedragen.
Tweakers is een bedrijf met XX man personeel en betaalde moderators.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Er wordt hier verschrikkelijk streng gemodereerd nu en dat gaat soms in mijn ogen wat ver.
Kijk eens naar een foum als GoT, daar wordt goed gemodereerd maar er heerst wel een relaxtere sfeer.

De meeste mods vallen best mee maar 1 man steekt er boven uit en met de uitvindig van de gouden schopstoel bekende die kleur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gouden schopstoel is bedoel voor figuren als jij die na xx keer waarschuwen gewoon doorgaan en uiteindelijk worden buiten gezet.

Meestal gaan ze dan ergens anders lopen klagen. Omdat wij osn dan op geen enkele manier meer kunnen verdedigen zijn wij dus nu heel duidelijk over de redenen van een ban en mag ieder lid zien hoe en waarom!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voelt je aangesproken? Waar gaat het hier eigenlijk om. Je geeeft mensen "onterecht" een waarschuwing. Je reageert niet op hun vraag per PM. Je probeert zo om mensen uit hun tent te lokken. Ik doe daar niet aan mee. Jij gaat zelf uit de bocht met een verkoop in scene te zetten die er geen is. En dan maar zeggen hoe slecht sommige leden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK. Ik stuur de mail erbij.

 

To: ron@sat4all.tv

Subject: RE: Betreft jouw bericht: Re: Dreambox 8000

Date: Fri, 30 Oct 2009 16:03:13 +0100

 

Beste,

 

Waarom een waarschuwing? Op geen enkel moment heb ik u of een andere mod persoonlijk geviseerd. Ik zeg enkel dat "wij" dat niet mogen. Ik lees in geen van de regels dat wij dat niet mogen. Indien dit wel zo is, dan graag de verwijzing naar deze.

Indien u zich aangevallen voelt, dan zegt dit meer over u dan over mij. Je gaat regelmatig in de aanval maar kan zelf nergens tegen. Al een paar maal wanneer iemand een dreambox verkoopt kom jij negatief tussenbeide. Dit is echt geen voorbeeld voor de andere leden. Stel je voor dat iedereen dit zou doen, het zou echt zielig worden op dit forum.

 

Mvg,

 

Gerard

 

Deze vraag heb ik meermaals herhaalt maar nog geen antwoord gehad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gestemd, wel wat opmerkingen.

 

1/ Zonder vaste moderatorgroep en beheerder(s) wordt het denk ik nix. Binnen no time heb je een janboel. Er is maar 1 kapitein op een schip.

 

2/ De moderators / beheerder(s) kunnen in mijn ogen wel een cursus crisismanagement gebruiken. Met name te moemen Toxic[Q] vind ik regelmatig zeer kort door de bocht gaan.

 

Conclusie: weinig aan veranderen dus. Een beetje meer klantvriendelijkheid zou geen kwaad kunnen.

 

Wat ik misschien vergeten ben, en eigenlijk wel mis, de rebelse sfeer hier op het board. Zoals in de begindagen van S4a, een jaar of 8-9 geleden.

 

Opbouwende krietiek dus.

Goed weekend verder,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Dat is niet te handhaven en niet te controleren. Iemand kan dan zijn eigen shop tot in het einde der dagen aanprijzen, als hij maar slim is.
Nu is het duidelijk. Gewoon geen links en geen verwijzingen naar winkels waar je als partukulier kunt kopen. Daar kan geen enkel misverstand over bestaan.

Ron

Dat het nattevingerwerk is geef ik toe. Duidelijk is het niet altijd. Een link mag niet, maar of een naam van een winkel mag is niet duidelijk (het lijkt erop van niet). Of een merk dat alleen die winkel verkoopt mag is nog vager. Of het is toegestaan om de lezer een vermoeden te geven ("er is nu bij een goedkope Duitse supermarkt product X te koop") is nog minder duidelijk.

Het vervelende is dat ook een discussie die voor sat4all interessant is zo niet of moeilijk te voeren is.
Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: Golfdiesel
Kijk eens naar een foum als GoT, daar wordt goed gemodereerd maar er heerst wel een relaxtere sfeer.


Als ik 1800 euro per maand zou krijgen om dit forum te moderatoren zou ik dat ook heel anders doen.
Nu is het helaas een onbetaalde bijbaan met als enige dank af en toe een grote bek en "kankerwensen" van leden die zich niet weten te gedragen.
Tweakers is een bedrijf met XX man personeel en betaalde moderators.

Onjuist. Moderators op GoT krijgen geen cent. Er is tegenwoordig wel een jaarlijks uitje en ze krijgen een kerstpakket maar dat is het dan ook (waar vroeger overigens geen sprake van was, en toen ging het ook al goed). En nee, geen enkele mod daar doet het werk voor dat uitje en het kerstpakket. Het is net zo goed vrijwilligerswerk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Graafje
Je voelt je aangesproken? Waar gaat het hier eigenlijk om. Je geeeft mensen "onterecht" een waarschuwing. Je reageert niet op hun vraag per PM. Je probeert zo om mensen uit hun tent te lokken. Ik doe daar niet aan mee. Jij gaat zelf uit de bocht met een verkoop in scene te zetten die er geen is. En dan maar zeggen hoe slecht sommige leden zijn.


Jij kreeg volstrekt terecht een waarschuiwng. In de huisregels staat duidelijk dat commentaar op de boardleiding via PM dient te verlopen. Jij deed dat overduidelijk openbaar op het board.
Omdat hier geen enkele sprake was een misverstand, was het ook niet nodig op een PM te reageren, als jij die al überhaupt verstuurd hebt, want ik kan me er niet aan herinneren en hij staat ook niet in mijn profiel.

Citaat:
Post-ID: 1744246 - Re: Dreambox 8000
Iedereen gelijk voor de wet maar is de wet wel voor iedereen gelijk???? Als niet-mod had je minstens een waarschuwing. Fijn WE.

Email data: (Op 2009/10/30 email verstuurd aan ^***********man@hotmail.com)
Betreft jouw bericht: Re: Dreambox 8000

Je ontvangt deze email naar aanleiding van een bericht dat je onlangs op ons board geplaatst hebt, met als titel:
Re: Dreambox 8000
(De volledige tekst van het bericht vind je onderaan deze email)

In dit bericht maak je bezwaar op een beslissing genomen door een moderator.

Commentaar op de board-leiding dient via PM of via E-mail te gebeuren en niet openlijk via het board. Een en ander staat duidelijk beschreven in onze huisregels.



-------------- Hieronder de tekst van je bericht ----------------

Iedereen gelijk voor de wet maar is de wet wel voor iedereen gelijk???? Als niet-mod had je minstens een waarschuwing. Fijn WE.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik ga je één enkele kans geven mij NU een concreet voorbeeld te geven van iemand die een waarschuwing kreeg en ik niet op een PM gereageerd heb.

Ron

Nu verander je wel je stelling. Als ik het fout had, dan had je me dat mogen zeggen maar je reageerde meer dan een maand niet. Terecht of onterechte waarschuwing, beleefdheid kost geen geld.
Laat ons maar terug on topic gaan. Want zoals je eerder zei: een mod heeft altijd gelijk, ook al heeft die ongelijk. Laat de leden zich maar uitspreken over de 3 keuzemogelijkheden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graafje, nu moet jij even heel goed gaan luisteren want ik sta op het punt mijn geduld te verliezen.

 

Jij hebt geen PM maar een mail verzonden.

Die email heb je naar een adres gestuurd dat door mij zelden gelezen wordt.

Bezwaar maken doe je op sat4all door:

1. Het contactformulier te gebruiken. Dan komt het namelijk wel op de juiste plaats terecht.

2. Door een PM te sturen.

Dat jij geen antwoord kreeg heb je dus aan jezelf te danken.

Dat bedoelde ik dus precies met het "afdwingen" dat sommige leden doen. Die zijn gewoon van mening dat wij moderators op ieder moment van de dag alleen voor hen in de houding gaan staan.

 

In de huisregels staat duidelijk:

Citaat:
Heb je bezwaar op een beslissing die is genomen door een administrator of moderator dien je je via contactformulier of PM te melden. Niet openlijk via het board!

Jouw bezwaren zullen niet zonder meer worden beantwoord, maar wel altijd ter kennisgeving worden aangenomen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...