Ga naar inhoud


-=[[ Sat4all ]]=- Zelfregulatie of niet? Alle leden stemmen a.u.b!


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Ik heb ook 2 gestemd daar een kliklijn zeker geen goed idee is.

Bij andere fora moet elke posting eerst goedgekeurd worden alvorens hij voor iedereen op scherm komt.

Hij is ondertussen slechts zichtbaar voor de mods en admins.

Dit belet verkeerde postings maar kan er ook voor zorgen dat de poster eerst gecontacteerd wordt zonder dat er iets aan de hand is.

Ik geef toe dat het wel veel werk is, heb er zelf aan meegedaan en dat sommige klagen dat de postings wat lang onderweg blijven als het bvb verlofperiode is.

Waar ik toen aktief was hadden we wel zo'n 100 à 200 postings per dag afhankelijk van de periode maar hadden ook veel last van illegale postings, de regels waren daar nog strikter.

Niets is perfekt, het blijft een uitdaging.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is geen optie. Dat is zeker twee x zo veel werk als de enorme partij werk die we nu al verzetten.

-------------------------------------------------

De opmerkingen van Graafje bewijzen maar weer eens hoe slecht sommige leden de regels lezen en totaal respectloos te werk gaan.

Hoe wil je dan van een moderator verwachten dat die jou nog met respect behandeld?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roobert

 

Ik kan me voorstellen dat de mods er niet op zitten te wachten om alle posts te gaan controleren alvorens ze openbaar te maken. Dan wordt het echt een 24/7 job.

 

Laten zoals het nu is is de beste optie al dan niet aangevuld met, voor zowel gebruikers als mods, duidelijkere regels (voor zover mogelijk) inclusief de sanctie bij overtreding.

 

Edit:

Te laat.

Ik moet tussentijds geen andere dingen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld. Ik zal het boetekleed maar aan trekken. Waarom je niet reageert op de schijnverkoop van je dreambox dat is een ander verhaal zeker. Of ga je daar ook een goed verhaal rond bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap overigens ronaldsl wel als hij zich afvraagt waarom zijn topic werd gesloten en sommige andere topics niet.

In de huisregels staat wel duidelijk:

Citaat:
Discussies over privé zaken, roddels en andere berichten die niets met satelliet ontvangst te maken hebben zijn op sat4all in principe niet gewenst. Enige uitzondering hierop is het Off-Topic forum waar we tot op zekere hoogte ook niet-satelliet gerelateerde onderwerpen toestaan.

We laten daar dus bewust in het midden wat wel niet niet mag/kan. Dat kan je ook niet omschrijven want dat zouden 6 a4'tjes tekst worden.

Als een moderator vind dat het te veel wordt, gaat er een slot op en daar moet je jezelf dan maar gewoon bij neerleggen. Dat deed ronalddl overigens ook op bijzonder nette wijze.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Graafje
Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld. Ik zal het boetekleed maar aan trekken. Waarom je niet reageert op de schijnverkoop van je dreambox dat is een ander verhaal zeker. Of ga je daar ook een goed verhaal rond bouwen.


De enige reactie die jij van mij nog krijgt is deze. Ik ben jou helemaal geen uitleg verschuldigd.
Gelukkig is er voor mensen zoals jij een huisregel uitgevonden:
Citaat:
Leden die herhaaldelijk de goede sfeer op dit board aantasten, worden uiteindelijk verwijderd uit onze database en zijn niet langer welkom op sat4all.


Bij deze!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag over bannen, of beter gezegd het zichtbaar zijn dat iemand geband is.

 

Kan een gebruiker ergens, bijvoorbeeld ergens in het profiel van, zien dat een bepaalde gebruiker een ban heeft?

 

 

Just curious...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderator zijn is een hondenbaan.

Als moderator hoef je niet op respect te wachten, als je het daarvoor doet moet je een andere hobby zoeken.

 

Ron, ik vind dat je een zeer kort lontje hebt.

Daarbij doe je soms dingen op het board die je anderen verbied.

Dat wekt iritatie.

Een moderator zou roomser dan de paus moeten zijn.

En bij voorkeur niet zelf meeposten.

 

Maar dat is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening mag jij hebben, maar ik kwam hier altijd primair voor mijn hobby. Mijn hobby is niet modereren, maar satelliet TV.

Dat modereren komt er bij. Daarnast ook nog alle administratieve taken.

De laatste 2 jaar is het helaas primair modereren en als ik heel veel geluk heb 1, misschien 2 keer per week een 10-15 minuten iets lezen dat ik zelf ook interessant vind.

Daar wil ik graag vanaf en daar zoek ik dus een oplossing voor.

Dat ik af en toe een kort lontje heb komt doordat ik weer zo'n email heb gehad zoals die van lexie37 in "de vergulde schopstoel"

Dan heb je er gewoon geen zin meer in. Je krijgt namelijk helemaal geen dank, maar wel een hoop stank van mensen zonder ook maar een grijntje fatsoen.

 

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het lot van moderator zijn Ron.

Als je er geen plezier in hebt moet je met modereren stoppen.

Je doet het voor je plezier of je doet het niet.

Ik snap best dat je jezelf verplicht voelt, ik heb dat ook.

Maar gelukkig zijn mijn moderatorschappen van rustige fora en mailinglisten.

Ik heb er dus niet zoveel last van.

Ook een vals of kwetsend mailtje kan het kookpunt wat verlagen, ik kijk dan meestal even een half uurtje niet.

Daarna kan ik er wel om lachen.

Maar misschien is mijn karacter anders.

Ik heb nu eenmaal een dikke huid.

Zelfregulatie werkt over het algemeen wel, met wat postjes links en rechts verwijderen.

Je zult het wat rustiger krijgen en wat meer met de hobby bezig kunnen zijn.

Soms loopt het even uit de hand, maar de wisknop doet dan wonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me wel voorstellen dat je moe word van politie agentje spelen.

Wellicht zou een oplossing een beetje van beide zijn, dus een 'stopknop' én een of meerdere moderatoren die dan uit eigen beweging iets minder scheutig zijn met slotjes en bans maar pas ingrijpen bij 3 meldingen bijvoorbeeld.

Verder ben ik van mening dat in een offtopic gedeelte of alle onderwerpen aan bod moeten kunnen komen of geen enkele, anders wordt het onduidelijk. Er gaat nota bene al een flinke draad over bakken en braden, dus waarom zou een spelcomputer dan niet kunnen? Als een onderwerp je niet interesseert kan een ieder er voor kiezen er niet op te klikken.

 

@Toxic, mijn (IP)ban had idd niks met dat voorbeeld van doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Zelf moderatie gaat niet werken das mijn mening.

Misschien ff terugkomen op die dm8000 in verkoop van je:

Ik snap niet dat jij met deze actie je moderators te kijk zet!


Aangezien jij geen enkel inzicht hebt op waar dit over ging en ook niet het moderator forum kunt lezen, kun je beter zwijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...