Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Elke satelliet ontvanger, waarop een spdif uitgang zit, en die door de software van die satelliet ontvanger ondersteund wordt, voldoet.

De spdif ontvanger aansluiten op een dolby digitaal decoder+5.1 versterker/boxen, en het werkt.

Over het algemeen hebben de HD satelliet ontvangers allemaal een werkende spdif uitgang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bij mij is die NL Radio 4 Surround soms wél en soms niet te ontvangen (dan melding "gecodeerd"), dit met diverse tuners en diverse CAMs.

Ik vermoed dat Canal Digitaal nogal slonzig omgaat met het signaal.

Waarom dat surround-kanaal niet gewoon is toegevoegd aan het reguliere stereo-kanaal van Radio 4, net als b.v. de Duitse zenders dat doen, is me een raadsel.

smile Roeland

Geplaatst:

kan ceesv enkel toestemmen en het werkt goed...

beter dan de internet radio variant

op je dvb-s (satelliet-receiver)

naar dolby-surround av-receiver met sp-dif

enkele dvb-s box heeft een coax (cinch) in plaats van een sp-df (optisch)

mocht je av-receiver nu net die andere hebben neem je een sp/dif converter/adapter

het is hoorbaar mooier via de dolby-surround av-receiver

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Beste Ceesv,

'k heb een Xtreme ontvanger, ik weet niet of daar nu wel de juiste software op zit?

@d Roeland: Er zijn inderdaad Duitse zenders die ook Dolby Surround hebben. Die zijn gratis te ontvangen. Kennelijk wil Canal Digitaal hier nog even wat aan verdienen? Canal Digitaal vermeld alleen TV zenders die je kunt ontvangen*. Radio zenders vermelden ze niet. Zo kun je Classic FM niet ontvangen als je Set Top Box set hebt.

Wat ik zie is dat alleen klassieke zenders Dolby Surround hebben? Of heb ik dat mis? Zijn er ook pop zenders die Dolby Surround ondersteunen?

*= om verwarring te voorkomen Canal Digitaal vermeld wel de radio zenders die je kunt ontvangen maar NIET met welke pakket je moet hebben. Radio 4 Surround is niet vrij te ontvangen als je een STD-NL pakket hebt bijvoorbeeld.

Op de site van Classic FM vond ik het antwoord welke pakket je moet hebben om deze zender te ontvangen (waarom vermeld Canal Digitaal dat zelf niet?!)

Bron: classicfm.nl

Canal Digitaal geeft het signaal van Classic FM door via het Familiepakket (en hoger). De zender zal te ontvangen zijn via de Astra1G, gecodeerd in Mediaguard2 (en Irdeto2) op 12515 GHz, Horizontaal (transponder 105), symbol rate: 22000, FEC: 5/6.

In de standaard kanaallijst van Canal Digitaal Satelliet krijgt Classic FM nr. 264.

Geplaatst:

in welk pakket classic fm zit heb ik ook al enige tijd geleden op de site van classic fm gevonden. Zoals over zovele andere zaken geeft cds hierover geen info. Op kingofsat kun je een lijst met fta 5.1 zenders vinden. deluxe music op 19,2 staat er ook bij. Nou vind ik die zender nou niet echt lekker klinken in 5.1 . Ik vind het analoge stereospoor "vetter" klinken.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

• Moderator
Geplaatst:

Rolandroland, Radio 4 surround zit bij mij in het settop pakket, en wordt zonder problemen gecodeerd.

Dolby Digitaal 5.1 materiaal is eigenlijk alleen bij films en concerten een gangbaar formaat.

Populaire muziek is op dit moment eigenlijk niet veel bechikbaar in DD5.1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Voorheen had ik geen enkel probleem met de ontvangst van Radio4 surround via de Sat.

Het TV surround geluid werkt ook normaal via SPDIF aansluiting.

Echter al enige tijd kan ik Radio4 niet meer beluisteren. Er komt geen geluid uit.

De zender staat op 12515 en signaalsterkte is ook goed. Echter geen geluid. Kan het misschien aan de nieuwe firmware liggen. Of heeft Radio 4 SR zelf problemen.

Welke radio zender spelen er nog meer af in DB surround. Dan kan ik die eens proberen.

Groet,

Bram

• Moderator
Geplaatst:

Bij mij zijn er geen problemen met Radio 4 Surround.

Probeer eens OE 1 DD Astra 1H (19.2E) - 12662.75 H - Txp: 115 - Beam / Ausleuchtzone: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 22000 5/6 - NID:1 - TID:1115

Voor de testtoontjes kan je de Mehrkanaltest proberen.

Astra 1H (19.2E) - 12421.50 H - Txp: 101 - Beam / Ausleuchtzone: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 - NID:1 - TID:1201

Geplaatst:

Beste CV,

bedankt voor de info.

OE1 DD doet het prima. Geluid hiervaan klinkt in Dolby S. uit de speakers en ook de versterker indicatie geeft DS aan.

Dus het systeem werkt prima.

Dan moet het toch wat met de codering van CD te maken hebben.

Groet,

Bram

Geplaatst:
Origineel bericht van: youriy
in welk pakket classic fm zit heb ik ook al enige tijd geleden op de site van classic fm gevonden. Zoals over zovele andere zaken geeft cds hierover geen info. Op kingofsat kun je een lijst met fta 5.1 zenders vinden. deluxe music op 19,2 staat er ook bij. Nou vind ik die zender nou niet echt lekker klinken in 5.1 . Ik vind het analoge stereospoor "vetter" klinken.

Bedankt voor je tip. Ga meteen even kijken! De meren kanalen test zender ben ik ook eens tegen gekomen maar "hoor" alleen maar een stilte!
Geplaatst:

[quote

*= om verwarring te voorkomen Canal Digitaal vermeld wel de radio zenders die je kunt ontvangen maar NIET met welke pakket je moet hebben. Radio 4 Surround is niet vrij te ontvangen als je een STD-NL pakket hebt.

Dan heb ik nieuws voor je, ik heb het STD-NL pakket en heb ook gewoon Radio 4 surround. Deze is hierin dus wel open.

Overigens heb ik hem alleen met mijn Powercam-Pro, met mijn Astoncrypt 1.5 blijft hij i.d.d. dicht.

• Moderator
Geplaatst:

De Astoncrypt 1.5 ondersteunt niet meer alle Canaldigitaal coderingen.

Het is bekend, dat met deze cam niet meer alle programma's opengaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rolandroland
Origineel bericht van: youriy

Bedankt voor je tip. Ga meteen even kijken! De meren kanalen test zender ben ik ook eens tegen gekomen maar "hoor" alleen maar een stilte!

De "zender" heet Mehrkanaltest en zit op 19,2 Oost op 12.422 Horizontaal met een SR van 27500.

Er zitten echter 2 geluidssporen bij. Standaard staat hij (bij mij tenminste) op een normaal spoor. Zet hem eens op het andere (5.1) spoor en luister dan nog eens of je alleen maar stilte hoor. Dat kan trouwens ook heel mooi zijn. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen