Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Alfons Verbiest,

Klopt mijn TV blijft stil maar mijn homecinema set laat wel van alles te gehore brengen. Zelfs Duitsland 1 en 2 zijn in surround.

Trouwens wat ik mij afvraag is dat De Luxe TV ook oudere videoclips in Dolby Surround brengt. Zo hoorde ik vanmorgen vaya con dios nah neh nah uit 1990. De achterste boxen speelden zacht mee. Maar had niet echt gevoel dat het Dolby Surround was...

Geplaatst:

Het viel me op dat de meeste Duitse TV-zenders ook allemaal in Dolby Surround uitzenden. De Nederlandse zenders kon ik niet controleren omdat daar mijn nieuwe SmartCard van Canal Digitaal er niet in werkt. En de Strong die goedgekeurd is heeft geen digitale uitgang helaas....

Geplaatst:

Helaas zenden de nederlandse kanalen allemaal niet uit in Dolby digitaal 2.0 of 5.1.

Wel de HD zenders, deze hebben wel dolby digitaal 2.0 en 5.1

De duitsers liggen hier dus verder in, dit ligt niet aan canal digitaal maar aan de zenders.

Deze zien niets in deze extra iets.

Moet namelijk ook weer aanpassing gedaan worden bij de uitzend straat en is denk ik niet de moeite waard voor hun.

Geplaatst:

Goed om te lezen dat het bij anderen lukt en dat er enkele andere surroundzenders te proberen zijn, maar bij mij altijd problemen met Radio 4 Surround: komt wel door, maar altijd met grote drop outs. Is dus niet te gebruiken. Al eens om optimaal signaal te krijgen een aparte schotel aangesloten, met het zelfde resultaat.

Ik gebruik altijd voor alles (tv en radio) de digitale (optische) uitgang op Echostar 5020 en Arion 9400 hdmi, naar een receiver die dit signaal aankan.

Groet,

Nic

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Geplaatst:
Origineel bericht van: rolandroland
Het viel me op dat de meeste Duitse TV-zenders ook allemaal in Dolby Surround uitzenden. De Nederlandse zenders kon ik niet controleren omdat daar mijn nieuwe SmartCard van Canal Digitaal er niet in werkt. En de Strong die goedgekeurd is heeft geen digitale uitgang helaas....

Ja, er zijn veel Duitse TV en Radiozenders die een Dolby 5.1 spoor hebben. Maar ze zenden lang niet altijd in 5.1 uit. Meestal 2.0 stereo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen