Ga naar inhoud


EPGImport V07


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Wat is nieuw :

* het path waar je epg.data kan van halen is nu zelf te kiezen.

Er is een keuze lijst samengesteld in een file waar je gewoon het gewenste path actief zet.

* Diverse ingebouwde controles.

* EPG.DAT.GZ file komt nu in /tmp zodat bij problemen er geen vastlopers kunnen zijn.

* Controle van de txt file. Bij foutief path of ontbreken gaat er geen download door.

* pas na goed download en correct path structuur gaat de file verhuizen naar flash memory.

 

1. Uitpakken van de rar file

de plugin in bijlage uitpakken en de map EPGImport plaatsen via ftp op :

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/

 

dan heb dus na installatie :

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport

 

daarin zitten drie files ! die moeten er dus blijven staan

 

2. Herstart je Kathrein

dan even je kathrein via het menu : restart doen.

wacht dan altijd 1 minuut voor je het menu oproept.

Bij alle AAF images starten de noodzakelijk plugins op, pas nadat je beeld hebt komt de rest er bij.

 

 

3. Verander de file voor het downloaden :

in de map :

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport

 

staat een file EPGImport.txt

daarin staan verschillende url's die je zelf kan kiezen.

 

Je ziet in deze file code staan :

Code:
## EPGImport variable V0.7 by SatMann## uncomment the line you want to use for your download.## WARNING : only one url can be active !!!!!##################################### EPG LIST#################################### RYTEC : Tv-vlaanderen / Canal + NL / Telesat EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------Url = 'http://www.rytec.be/epg/benl/epg.dat.gz'## RYTEC : Tv-vlaanderen / Canal + NL / Telesat / SKY UK EPG data for 7 days# this file can be to large for your Kathreins memory. Test it out !#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://www.rytec.be/epg/benluk/epg.dat.gz'## RYTEC : SKY UK EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://www.rytec.be/epg/uk/epg.dat.gz'## RYTEC : CSAT EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://www.rytec.be/epg/csat/epg.dat.gz'## RYTEC : NORDIC EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://www.rytec.be/epg/nordic/epg.dat.gz'## Satmate : SKY Italia EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://hqsatellite.com/satmate/skyit_epg.dat.gz'## Satmate : SKY UK EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://hqsatellite.com/satmate/skyuk_epg.dat.gz'## Krkadoni: ExYu EPG data for 7 days#----------------------------------------------------------------------------#Url = 'http://krkadoni.com/ext.epg.dat.gz'

 

Je haalt dus gewoon het # teken weg van waar je wilt downloaden en uiteraard mag maar 1 Url actief staan of je krijgt problemen!

Standaard staat de tv-vlaanderen/canal + nl / Télésat aan.

 

 

4. Start de plugin voor download

Nu de plugin starten om het downloaden te starten.

Ga naar :

->MENU

->Plugins

->en klik dan op : EPGImport V0.7

 

dan start het downloaden en installeren van je EPG.

Maximale tijdsduur : 10 - 15 seconden.

Nadat de plugin klaar is herstart deze automatisch.

(helaas bij deze versie van Enigma2 is het nodig te herstarten om de EPG te kunnen verwerken)

Als de box opgestart is gewoon een minuutje wachten en dan op naar de volgende stap.

 

5. Controle van de EPG inhoud

deze plugin zorgt ervoor dat de gewenste epg voor 7 dagen op je kathrein staat.

Daarvoor simpel weg (1 minuut na opstart) op de knop : EPG drukken en dan ofwel :

*Graphical Multi EPG

*show single service EPG

(dus een totaal pakket overzicht of een zender overzicht).

 

 

Deze versie werd getest op FLASH en BA en gaf geen fouten.

Dus doen maar.

Verwijder wel eerst alle oude file uit de map : .../EPGImport

voor je de nieuwe 3 files er zet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel hartelijk bedankt voor de ontwikkeling van dit tool!

 

Ik heb dit geinstalleerd, maar bij het starten van de plugin krijg ik de fout melding dat tmp/EPG.DAT.GZ niet kan worden gevonden. Heb gecheckt en de file is er ook niet.

 

Ik draai met BA Indian Summer v2.

 

Hoe los ik dit op?

 

NB.

In de txt file heb ik voor de UK epg gekozen (NL kanalen kan ik met E2 helaas niet ontvangen doordat E2 de canal digitaal kaart vanuit mijn Aston Cam niet wil lezen)

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattekop,

 

vind ik eigenaardig.

Het enige wat de plugin doet voor hij begint is kijken of er een bestaande epg.dat.gz bestaat in je tmp, zoja gaat hij die eerst wissen en dan pas de nieuwe afhalen om geen conflicten te krijgen.

 

soms zie je het scherm flikkeren tijdens het downloaden en dit omdat er eigenlijk infoboxen worden gedisplayed, maar de plugin gaat zo snel dat hij ze amper toont :-)

ben je zeker dat je dit niet zag :

[EPGImport] /tmp/epg.dat.gz found, extracting ...

 

want dan gaat het goed.

en had je epg na opstart? startte hij dan opnieuw op?

welke SKY UK (van Rytec?) heb je binnen gehaald?

Ben je er zeker van dat je dan de NL Url in de txt file terug in comment gezet hebt door een # ervoor te plaatsen?

 

graag wat meer info :

 

dit werd door meerdere mensen getest en dat verliep vlot?

 

kan je effen met putty of zo een loggen het moment dat je start met de plugin?

 

anders is dat heel moeilijk te zeggen.

 

op andere forums hebben reeds 30 tal mensen positief gereageerd dat alles dus vlot en goed verloopt.

 

ik draai Flash en Ba en op mijn kathi met ba heb ik ook indian summer V2 staan...verloopt perfect bij mij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze plugin draait prima op mijn sinds in kort bezit zijnde Kathi, mijn grote file met TVV, CD, TELESAT en SKY UK is denk ik te groot. Ik gebruik een 2gb USB stick als SWAP. de TVV, CD en TELESAT epg bestand draait lekker hierop en ik gebruik de nieuwe blackglass-HD skin en picons.

Ziet er prachtig uit zo.

Een dikke duim voor Satmann (mijn kameraad weliswaar) die hier toch zoveel tijd in gestoken heeft.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

cry

kben gepakt

:D

 

je hebt gelijk Rytec.

de file met tv-vla & c+ & sky uk is te groot.

dus niet doen.

 

@ de rest die wil testen

laat het mij weten zodat we deze plugin mature kunnen maken en ik ben van plan om samen met iemand daar nog verder in te gaan zodat je geen txt meer moet aanpassen, maar gewoon op het scherm kan kiezen.

 

maar eerst nu kijken of deze bij iedereen goed rolt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satmann,

 

Ik heb zojuist het probleem voor mij opgelost.

 

Ik had met filezilla de hele directory EPGImportV07 met de drie files gecopieerd naar de kathy.

Mijn fout was dus dat ik de directory EPGImport moest noemen (dus zonder v07, die het automatisch kreeg na het uitpakken).

 

De UK EPG werkt perfect.

Alleen om een of andere reden geeft het geen EPG voor channel 4??

 

Thanks!!

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle sattekop,

 

twas een RTFM foutje wink:D

 

blij dat het werkt.

 

als je op bepaalde kanalen geen EPG hebt zal het te maken hebben dat Rytec ofwel geen epg data vond voor die kanalen.

 

ik check het effen met hem.

 

succes met je plugin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sattekop,

 

Channel 4 heeft wel epg data, wellicht dat je een andere in je lijst hebt staan, gebruik deze met ID 9216 en het zou erin moeten staan.

Er staan nog meerdere channel 4 op die frequentie maar ik zet enkel epg op deze en op de channel 4 HD.

 

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...