Ga naar inhoud

Verloop van satellieten met gebruik van een sat.motor.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Buiten mijn Wf55 om maak ik sinds maart van dit jaar ook gebruik van een Triax 78 schotel met een satmotor HH390. Hiermee ontvang ik 53oost t/m 45west ik maak gebruik van 1.2 DISEqC dit ging tot oktober goed sindsdien heb ik af en toe een verloop van ongeveer 4% op sommige satellieten, ik stel ze dan wel weer bij maar ideaal is dit natuurlijk niet. Nu mijn vraag kan een en ander het gevolg zijn van de wind of moet ik het in de software zoeken. Ik ga er vanuit dat de motor na 9 maanden nog niet versleten is.

Vr.Grt. Satsi

Geplaatst:

Ga geregeld eens van oost grens tot stop, en dan west grens tot stop...

Meestal zal ie dan op de ondertussen niet bijgeregelde punten goed staan...

Na die bewerking moet je de posities die je hebt bijgeregeld terug juist zetten en opslaan

Geplaatst:

Heb dit gehad met een Aston tuner, ook steeds een graad of 4 ernaast en steeds bijstellen in dezelfde richting. Uiteindelijk bleek de processor niet te deugen en die begaf het iets van een half tot een heel jaar later definitief.

Aan de andere kant, probeer eens naar een zender op een sat verderop te zappen en dan weer terug naar de sat die je hebben wilt. Ik heb de ervaring dat ik van west naar oost nauwkeurig op een sat uitkom en van oost naar west net niet. Om hoeveel (delen van) graden het gaat durf ik niet te zeggen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Dit fenoneem ben ik ook wel tegen gekomen. Dat betreft dan Palm diseqc rotors. In een bepaalde serie ,komt het voor, dat het referentiepunt ( nulpunt ) verschuift. Dit is een fabrieksfout van de diseqc rotor. Wellicht ook bij jou het geval ?

Dit komt voor bij de diseqc rotor instellen via usals, of bij vaste sat. posities ( diseqc 1.2 ).

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Dat kan kloppen, Sjaak. Ik heb dit fenoneem zelf nog niet meegemaakt met de STAB HH-100 en HH120. Dus wel met de genoemde Palm ( lijkt op de moteck SG-2100 ).

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn actuator.

Het is wel niet hetzelfde als jouw satmotor, maar het principe van werking is meestal hetzelfde.

Op de motoras zit een magneetje dat een reedkontakje stuurt.

Door het draaien van de motoras, draait de magneet mee en doet het reedkontakt bewegen. Het aantal pulsjes dat het kontakt nu aan de elektronika afgeeft is maat voor draaiingshoek in graden.

Meestal is het reedkontaktje niet mer betrouwbaar of defekt.

Je kunt dit zelf vervangen.

Ze zitten in een glazen buisje en zijn te koop bij de elektronika zaak van Duitse herkomst.

Je moet het voorzichtig vervangen, de draden doen het glazen buisje snel breken. Koop er maar een stuk of 5 want het zal bij het inbouwen wel eens mis kunnen gaan. (ik spreek uit ervaring) Die dingen kosten geen drol.

Geplaatst:

Sjaak(k) ook deze motor kan USALS aan, met mijn probleem van veschuiven zal het niet uitmaken of het diseqc 1.2 is of USALS.

Volgens mij maakt het weinig uit van welke fabrikant de diseqs-

motor is in principe zijn ze allemaal hetzelfde. Hooguit de kwaliteit maar dat zou dan in de prijs tot uiting moeten komen. Verder allemaal bedankt voor de ontvangen reactie's.

Vriendelijke groet Satsi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen