Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 schrik me rot net gedaan: lamp 1 aan lamp 2 aan > knal-flits aardlek uit dreambox op andere aardlek groep reboot uh daarom heb ik toch groepen, namelijk dat de av installatie (aparte groep) niet ook een opdonder krijgt? mag dat? of is er iets verkeerd moet mijn installateur eens waarschuwing krijgen ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
exciter Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Dit zal je in Tsjechie idd niet zo snel gebeuren. Verlichting en stopcontacten mogen niet samen op een groep. In Nederland is de groepen verdeling meer per kamer of verdieping, maar wel licht en kracht door elkaar. Centrale lasdoos, weet je? Toen ik hier kwam en mijn beroep ging uitoefennen, moest ik een hoop goede gewoontes afleren.......... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december 2009 Moderator Geplaatst: 7 december 2009 Ik kan mij voorstellen, dat er bij een fikse kortsluiting, er een mooie dip/impuls op de fase zichtbaar is, die vermoedelijk je dreambox doet resetten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Herco Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Origineel bericht van: exciter Dit zal je in Tsjechie idd niet zo snel gebeuren. Verlichting en stopcontacten mogen niet samen op een groep. In Nederland is de groepen verdeling meer per kamer of verdieping, maar wel licht en kracht door elkaar. Centrale lasdoos, weet je? Toen ik hier kwam en mijn beroep ging uitoefennen, moest ik een hoop goede gewoontes afleren.......... Licht (230v) en kracht (400v) door elkaar?? Dat mag in Nederland ook zeker niet...
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Citaat: Licht (230v) en kracht (400v) door elkaar?? Dat mag in Nederland ook zeker niet... Ik zou niet weten hoe je dat technisch door elkaar kan halen.. Zijn 2 hele verschillende dingen.
exciter Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 die termen liggen in tsjechie iets anders: Licht: 1x240V~ 6A PEN Kracht huis: 1x240V~ 10A PEN Wasmaschine: 1x240V~ 16A PEN Kracht industrieel: 3x240v~ PEN of 3x400V~ PE Dus met kracht was bedoeld een groep, waar alleen wandcontactdozen op zitten. Sorry voor de spraakverwarring, ik blijf allochtoon... Dus, een lichtgroep wordt maar 6A gezekerd en WCD's met 10A. Deze verdeling kent nederland niet, dat wou ik zeggen. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Geplaatst: 7 december 2009 ceesv, oké kan men enigzins (als leek) begrijpen dergelijke dips kunnen die ook je receiver beschadigen? ciao begint hier iemand over tjechie mijn huis woont in nederland!!! Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast Herco Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: Licht (230v) en kracht (400v) door elkaar?? Dat mag in Nederland ook zeker niet... Ik zou niet weten hoe je dat technisch door elkaar kan halen.. Zijn 2 hele verschillende dingen. Word misschien een beetje oftopic, maar als je van een krachtgroep 1 fase en de nul pakt heb je toch echt gewoon 230V. Dus technisch kan het, maar het mag niet. @tonskidutch: Een dip zal je reciever niet beschadigen. @exiter: Aha, zo is het duidelijk, lijkt inderdaad niet op nederland..
exciter Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch begint hier iemand over tjechie mijn huis woont in nederland!!! Volgens jouw profiel staat jou huis niet in nederland... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Geplaatst: 7 december 2009 het huis wel ik ben op een ander level aangekomen geintje bedankt ik heb genoeg info dus weer een nieuwe gloeilamp kopen en geen spaarlamp. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december 2009 Moderator Geplaatst: 7 december 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch ceesv, dergelijke dips kunnen die ook je receiver beschadigen? ciao Tonskidutch, dat zou inderdaad kunnen. Een fikse kortsluiting (naar massa)kan een puls veroorzaken, die eventueel zijn weg zoekt over aardlussen, via de eventueel aangesloten netwerk of antenne kabels van je dreambox. Ook het plotseling onderbreken van de toevoer door een aardlek schakelaar kan in op de groep aangesloten transformatoren tot een hoge tegen-emk zorgen, die de voeding van je dreambox kan beschadigen (overspanning) Wij hadden bij ons op de zaak (500 kW aansluitvermogen) bij storing in de aanvoer meestal de voeding van de telefooncentrale of een voeding van een computer defect. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Geplaatst: 7 december 2009 oké wacht even; lamp armatuur met stekker zonder randaarde lamp armatuur vat een 40 Watt gloeilamp, correct in- geschroefd dat ie het plots opgeeft ala maar via massa een massale kortsluiting? die daar nog een dip veroorzaakt en de andere groep beinvloeden kan...? jessus wat een akelige installatie is hier nieuw (in 2006) aangelegd ik moet nodig mijn electricien bellen of vooraf een onafhankelijke laten komen afnemen. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
POLAKS Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Heel erg leuk, je bent al meteen aan het testen. Die nieuwe regels bevallen wel!
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2009 Auteur Geplaatst: 7 december 2009 Polaks, ik kan natuurlijk ook jou persoonlijk mijn gloeilamp toezenden die net stuk ging en dat alleen zou me nog geen off topic vraag hebben doen starten MITS mijn dreambox (die reboot) in gevaar is door foutieve / bedenkelijke huisinstallatie ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
POLAKS Geplaatst: 7 december 2009 Geplaatst: 7 december 2009 Ik heb vorige week mijn pio achterin de auto gelegdt, toen ging de vering stuk. dan kunnen we ruilen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen