Ga naar inhoud


Ledverlichting in de kerstboom


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben van plan om binnenkort nieuwe kerstverlichting te gaan kopen en nu overweeg ik om led verlichting te nemen. Het is in ieder geval een stuk veiliger dan normale kerstverlichting, zeker in combinatie met een echte kerstboom (ja, ze bestaan nog wink )

Nu vraag ik me al of led kerstverlichting wel "gezellig" licht is om naar te kijken. Het wordt wel verkocht als warm wit, maar het is toch altijd anders dan een ouderwetse gloeilamp.

 

Wie heeft er ook led kerstverlichting en wil zijn mening delen?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Loop een tuincentra binnen en leg een gloeilampverlichting eens naast een ledverlichting. Zit veel verschil in.

 

Vorig jaar hebben we een snoer gekocht met ledverlichting voor in de boom omdat 1 van de 2 snoeren (ééntje met 8 effecten) het had begeven.

Stekker erin maar niet om aan te zien.

 

Gebruik je hem als gehele verlichting in de boom dan doet het wat kouder aan is mijn indruk, terwijl de kerst toch een warme tijd is.

 

In die matglazen ijsberen e.d. is het wel mooi dat ze zo koud zijn.

 

Wellicht zijn er intussen wat minder daglichtachtige verlichtingen. Zag in ieder geval wel in een winkel ledlampen in de stelling die de "oude" flame-serie van Philips is gaan vervangen.

 

Op naar een tuincentra zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ook geen witte LED lampjes, maar zag bij de voorbeelden in het tuincentrum De Bxxxxxd ..nummero 39 wat warmer dan voorbeeld nummero 40

Kom 2 dozen van elk 120 lampjes...70 Euro totaal

mocht door de extreme drukte op zondag niet getest worden ??

Thuis gekomen... de bundel even in het stopkontakt..bijna verblind door zoveel WIT licht.... blijkt het toch die koude kleur te zijn...

Ik heb geen zin om weer terug te gaan om te kijken welke er nu echt in die nummer 39 zit.

dan maar wit licht in de buitenboom.

Maar wees gewaarschuwd

 

Snurker sleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RIBO

Hier om de hoek zit ook een tuincentra
Deze heeft led in de kleur warm wit.
Dus ze bestaan wel in deze kleur.

Gr. Richard


Dan zijn ze die "flame" ledjes dus ook gaan gebruiken in kerstverlichting.

De boom moet hier nog een plekje krijgen, maar ik zal eens gaan kijken komend weekend. Is altijd weer een dagje winkelcentra bezoeken om de gesneuvelde ballen van afgelopen jaar in te slaan.

In de wekelijkse folders staat iig weinig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een gehele nieuwe snoer met ledverlichting.

 

Wel appart gemaakt. Zijn helder witte leds met daaromheen een difuus oranje/geelachtige bolletje erop van een 1 cm doorsnede.

 

Geeft in ieder geval een warme kleur en heeft toch een beetje een "vlam" effect.

 

Had wel wat minder gekunt kwa aantal leds (200), maar is ook geschikt voor buiten.

 

Huize Kimble is weer gelukkig tot zover.

 

Bij zo'n verkaptte drogist van die flikkerende kaars-lampjes gehaald die werken op een cr2032 cel. Eens kijken hoe lang die het doen voordat die cel leeg is.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Had wel wat minder gekunt kwa aantal leds (200), maar is ook geschikt voor buiten

 

Lasbril bij de hand houden. En misschien ben je na de kerstdagen lekker bruin geworden cool

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hier in de boom heb ik ook "wat" verlichting aangebracht. Van die cluster verlichting met 768 lichtjes. Uiteindelijk zijn er 4 strengen ingegaan dus 3072 piepkleine lampjes met mooi warm licht.

 

Moet zeggen het ziet er schitterend uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...