Ga naar inhoud


Kopenhagen, CO2 en het miljeu


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Ik moet even wat kwijt.

 

Het gaat in Kopenhagen om belangrijke zaken die met de aardverwarming te maken hebben.

 

Wat mij nou zo ontzettend irreteerd is dat vooral alle grote zaken..met name van zich af schreeuwende en blérrende discounters in de grote steden met energie omgaan alsof het niks is.

 

Als je door de belangrijke winkelstraten loopt vooral nu in de winter...het is koud...dus wat doet een normaal mens? De (winkel)deur dicht.

Niet dus. Al die zaken hebben wagenwijd de deuren los, blazende ventilatoren staan te brullen van ellende om het maar warm te houden. Kom je dus binnen...moet je eerst door een muur van waaiende hitte heen.

Het liefst hebben ze de hele pui losgeschoven om maar uitnodigende openheid ten toon te stellen.

Ik vind dit een vorm van energieverspilling die zeker vandaag de dag niet meer kan en door de overheid, die iedereen tot sparen zet, aan banden gelegd moet worden.

Soms is het zo extreem dat hele straatstukken warm geblazen worden.

 

Ik lach me echt een krul in mijn leuter als ik bij zo´n discounter door de wagenwijd openstaande deuren en puien bij -5°C en meer buiten, naar binnen kom en me dan verteld wordt dat ik een Plasma TV moet kopen vanwege het zuinige stroomverbruik.

 

Ook die gasverwarmers buiten op van die palen, die je in de winter op het terras warm moeten houden vind ik krimineel.

Ski-liften met ingebouwde verwarming onder je reet....moet dat nou?

Veel kroegen en bars waar ik weet niet hoeveel TV´s aan het plafond of aan de muur hangen met allerlei vage programma´s waar geen hond naar kijkt...het geluid is niet te horen want er draait één of andere MP3 player die de ruimte van muziek voorziet. Waarom staan die TV´s überhaupt aan? Het beweegt maar wat...niemand die er naar kijkt.

Het zou verboden moeten worden.

 

Lang leve de CO2 uitstoot en aardverwarming.

 

Ben ik nou de enigste of wat is jullie mening daarover?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hopelijk heb je ook onze minister ge-emailed... wink

 

ben het met je eens, dat er ontzettend veel verspilling zomaar gedoogd wordt, maar er zijn altijd mensen die niet beter weten en niet beter willen.

 

en dat geld natuurlijk niet alleen voor verwarming in de winter, dat geld nog veel meer voor de koeling in de zomer

 

merk je altijd, dat als de rekening niet door een persoon betaald wordt maar door een bedrijf er niemand aan denkt of moeite mee heeft.

 

ciao

 

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat de winkeliers er om om op die manier klanten binnen te krijgen en niet om Energie te besparen, maar ik ben het er volkomen mee eens dat dit in deze tijden idioot is. crazy

Als ik zou weten hoe ik zou kunnen maken had ik allang een windmolen voor mijn electra, maar de investering volgens de regels is me veel te duur. Maar al zou het kunnen heb je altijd te maken met vergunningen en de buro accesoieres van de overheid....... cry

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach,dat domme gezever over het milieu komt me de strot uit.

Laat eerst die Chinezen en India,en die hele hoek

daarginds maar es orde op zaken stellen.

als dat geregeld is gaan we hier weer verder.

 

Denk je nou echt dat dat oeverloze geleuter in Kopenhagen

door een stel overbetaalde komedianten

wat oplevert voor de normale burgers?

Extra milieubelasting ja! mad


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heeft men "het" gevonden: vernetzing der windmolenparken op zee...!!! laugh

Als het voor de belgische kust niet waait, kan het ev in Zweedse wateren windering zijn en gaat de stroom die van zweedse windturbines komt hier geleverd kunnen worden!!!! laughlaugh

 

ECHTER: een dergelijk park levert maar genoeg energie voor één of max 2 steden... waarschijnlijk zijn er geen steden in zweden om de ginder opgewekte energie op te gebruiken??? mad

Wat een gelul voor een bende zwevende idioten!!!

 

En nog steeds leveren die zonnepanelen maar max 18% rendement...

 

Ik wil terug volgende zomer naar de pyreneën in verlof gaan en zou om benzine (CO2) te sparen de wagen op de TGV willen zetten, op max 4u ben je er en uitgerust... blijkt het gaat niet... men ziet liever een autocaravan op de franse wegen (aan die dure brandstofprijzen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, gevaarlijk onderwerp!

 

Het gaat daar in Kopenhagen alleen maar over het binnenhalen van zoveel mogelijk subsidiepotjes en hoe het geld bij de gewone man uit de zak te kloppen om al deze linkse hobby's te kunnen betalen. Waarbij met name opvalt dat er daarvoor miljoenen naar derde derdewereldlanden wordt doorgesluisd.

 

Warmer worden doet het al 10.000 jaar (= einde van de laatste ijstijd). En dat betekent ook niet dat er een probleem is. Gaan de ijsberen dood? Zou kunnen maar ik heb de laatste tijd ook weinig mammoets en sabeltandtijgers gezien.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: BACKFIRE
India heeft het grootste zonne-energie programma ter wereld.


Hier wordt weer dezelfde fout gemaakt, als waaraan de gehele mulieu discussie mank gaat.
Appels met peren vergelijken!

India is bijna de grootste natie qua inwoneraantal, dus logisch, dat ze dan het grootste zonne-energie programma hebben.

China 1.321.852.000
India 1.129.866.000
Europese Unie 490.426.000
Verenigde Staten 301.140.000
Indonesië 234.694.000

Verder is in Nederland zonne energie, door de ligging, geen goed alternatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Wat is er mis dan met het milieu?


met alle respect maar dat kun je niet echt menen

ook de gene die er nu al str ziek van zijn, het onderwerp Milieu, zal nog veel zieker worden als in Elburg het water aan zijn lippen staat (beeldspraak)

als je gisteren al hoorde hoeveel RMSA zieken rondlopen in de veeteelt sevtor (naast het vee zelf)
en als je weet wat RMSA is
als je weet wat energie ermee te maken heeft
en de verspilling

en wat in een financiele crisis graag ondergeschoven wordt

dan moet je toch een beetje hoop hebben opdat men er echt iets aan doet

men = wij zelf

die overbetaalde komedianten betaal jij en die beheren jou geld namens ons allen
dus die komedianten werken in jou en onze opdracht, aan een oplossing

het gaat enkel niet zo snel

na 88 is de graaicultuur voor ons allemaal geinitieerd door mee te kunnen/mogen dingen aan de beurzen en 20 jaar later hebben jullie die aandelen "als LId" dik op de neus gekregen.

na 2002 heeft iedere gewetenloze piemel een YUV gti op 88 inch wielen met v12 en wegens geil geluid doorboorde katalysator

lul niet man...
je moet dus ook bijdragen en dus ook de rekening betalen om het jaar 2020 te kunnen beleven (letterlijk)

doei

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Ik kan er geen touw aan vast knopen!

 

RMSA bestaat niet. Misschien bedoel je MRSA en dat heeft helemaal niets met veeteelt te maken.

 

En wat heeft energie met MRSA te maken?

 

En die zeespiegelstijging gaat echt niet komen! Sterker nog, de aarde koelt af!

 

Zoals ik al vaker gezegd heb. Overbevolking is het probleem van alles!

 

Dus ja, ik ben bloed serieus!

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hele milieugedoe is een grote hype om mensen geld uit hun zak te halen op semi-legale wijze. Energiebelasting op gas en stroom... wie herinnert zich nog de allereerste keer dat je dat moest betalen.... toen was het heel erg weinig, en je kreeg een aantal m3 gas en kwh stroom energiebelastingvrij... nu betaal je meer dan 200% energiebelasting... tja

5 ct per kwh betaal je aan stroom... daaroverheen gaat 19% btw, en daaroverheen komt 10,85 ct energieheffing... in IK zou ZUINIG moeten zijn.... ik denk dat ze in Den Haag hopen dat niemand zuinig zal worden, want in dat geval hebben ze te weinig belastinginkomsten... hetzelfde verhaal kan je overigens over benzine en dieselolie vertellen...

 

Overigens... als het toevallig straks een periode kouder dan normaal is ga je verhalen in kranten lezen over een naderende ijstijd. Ik maak geen grapje: een paar jaar geleden was het in december in Oostenrijk relatief koud. Max temperaturen bij ca -16 hadden we daar toen in het Bregenzerwald. Wat las ik in de krant?? juist ja.... verhalen dat er waarschijnlijk een nieuwe ijstijd aan zou komen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...