Gast nalcaci Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 Ik gebruik een dreambox ik wil daarop eutelsat w3 en astra aansluiten de schotel is goed ingesteld omdat ik wel signaal ontvang als ik selecteer dat er maar een lnb aangesloten is maar als ik aangeef dat het switch is ontvang ik geen signaal ik wordt er gestoord van ben er al 2 dagen mee bezig en het is geen zomer dus het is ook niet echt prettig om buiten bezig te zijn
bck Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Denk eerlijk gezegd niet dat je buiten bezig hoeft.... Je zegt dat als je de ontvangen instelt op 1 LNB dat je dan ontvangst hebt op 1 satelliet. Dan zou ik als eerste denken aan de instellingen om de dreambox want buiten bij de schotel kan er niet zo veel fout gaan.... Stappen zoals ik het zou doen: 1) Sluit elke LNB afzonderlijk even aan op de dreambox en kijk of elke LNB afzonderlijk goed werkt. (moet je toch naar buiten) Dit zonder switch ertussen, gewoon om te kijken of de schotel wel goed is uitgericht. 2) Gooi nu de switch er tussen. Kijk even wat A en B zou moeten zijn. Je zou kunnen beginnen met elke LNB eerst even afzonderlijk op de switch aan te sluiten. Hiermee kan je zien of de switch wel beide signalen doorgeeft. (toch weer naar buiten ) 3) Als dat allemaal werkt, dan beide LNB's op de switch aansluiten en nu gewoon alle instellingen even proberen op de dreambox. Overigens kan ik me niet voorstellen dat je dit niet al gedaan hebt.... Als dat zo is, dan is je probleem omschrijving helaas niet duidelijk genoeg omdat niemand nu weet waar ze het moeten zoeken.... net als jij zelf
satencom Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 welk type dreambox heb je? dan is het wat makelijker uit te leggen voor ons wat je moet doen, van af de schotel Disecq-1 en voor Astra Disecq-2. eutelsat w3 en dat over brengen naar de ontvanger maar probeer eerst maar wat bck heeft gezegd dat is eerst de goede volgorde Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen