rolandroland Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 Wat ik niet helemaal begrijp is dat de zenders nogal vaak veranderen van frequentie. Op de kabel veranderen soms de frequenties en in de ether veranderd dat zelden. Maar op de satelliet veranderen volgens mij het meest de frequenties. Waarom kan men er niet voor kiezen de frequenties per blok hetzelfde te houden? Als het dan toch om de haverklap gewijzigd moet worden kan er niet een data-kanaal (waar je er al tig van hebt!) komen die universieel is en doorgeeft aan de ontvanger zodat alle zenders er in komen te staan? Daarbij heeft niet alleen de satelliet provider belang bij maar ook de zenders die geëxploteerd worden lijkt mij?! Hopenlijk kan deze topic (jullie) mij hier wat duidelijkheid aangeven!
Moderator ceesv Geplaatst: 8 december 2009 Moderator Geplaatst: 8 december 2009 Je bedoelt de fastscan of bijvoorbeeld de lijst van Canaldigitaal? Wanneer je een goedgekeurde ontvanger koopt, zet Canaldigitaal aale zenders, bij veranderingen op hun juiste plek. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 Origineel bericht van: rolandroland Wat ik niet helemaal begrijp is dat de zenders nogal vaak veranderen van frequentie. Welke zenders doel je op? Die voor Nederland zijn toch al jaren dezelfde, en die voor Duitsland bv. ook? Als ze al veranderen, heeft dat te maken met het overstappen naar een andere transpondereigenaar, of tegenwoordig ook het hergroeperen voor het vrijmaken van ruimte voor HD. Maar constant verhuizen doen ze toch niet? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
mebo870 Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 Dat er al eens geschoven word met frequenties is voor een deel te wijten aan de Fransen met name dan CanalSat France die hebben geen Horizontale transponders, enkel verticaal. Als die er dan een frequentie bij willen moeten de kleine providers, als ze een verticale frequentie hebben die afstaan in het voordeel van CanalSat France. Dat was zo het geval bij de frequentie wissel van TV Vlaanderen. The key to happiness. Stay away from idiots
Eduard07 Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 Origineel bericht van: mebo870 Dat er al eens geschoven word met frequenties is voor een deel te wijten aan de Fransen met name dan CanalSat France die hebben geen Horizontale transponders, enkel verticaal. Als die er dan een frequentie bij willen moeten de kleine providers, als ze een verticale frequentie hebben die afstaan in het voordeel van CanalSat France. Dat was zo het geval bij de frequentie wissel van TV Vlaanderen. Je reageert nu specifiek, maar in zijn algemeenheid is de stelling toch niet juist? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
POLAKS Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Bij Kingofsat zijn dagelijks lijsten te zien met wat er is veranderd mbt sat frequenties. Met automtische updates op goedgekeurde ontvangers merk je daar niets van omdat de zenders op hetzelfde nummer blijven zitten. Henk
Eduard07 Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Origineel bericht van: POLAKS Bij Kingofsat zijn dagelijks lijsten te zien met wat er is veranderd mbt sat frequenties. Henk Over de gehele Clarke-belt, ja. Maar per saldo verandert er niet veel, en zeker niet op de Astra 1 en 3. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
rolandroland Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Geplaatst: 9 december 2009 Ik bedoel niet CD in het bijzonder maar meer over het algemeen. Je kunt toch de frequenties waarop je uitzend hetzelfde houden? Bijvoorbeeld op de radio: 87.6 Radio 1 87.9 Radio 2 88.2 3 FM 88.5 Radio 4 NL 88.8 Radio 5 89.1 Radio 6 TV: Nederland 1 182.25MHz Nederland 2 189.25MHz Enzovoort. Je kunt de zenders zo dicht mogelijk tegen elkaar aan zitten (zodat het geen invloed op elkaar hebben). Dan kan dat toch ook bij de schotel zo? Als je eenmaal een indeling gemaakt hebt dan kun je die toch ongemoeid laten? Als er een zender wegvalt dan kun je daar weer als er zich een nieuwe aanmeld daar weer op gaan zetten. Ik heb nu ook allemaal zenders in mijn lijst staan van Duitsland die verhuisd zijn. De zenders staan er nu dubbel in. Waarvan 1 niet meer werkt en de andere wel. Is er ook een optie dat zenders die niet meer werken gewist kunnen worden? En ik heb er ook allemaal data kanalen in staan die niet werken. Helaas "ziet" de ontvanger dit als zender.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 december 2009 Moderator Geplaatst: 9 december 2009 Bij de schotel heeft niet elke zender zijn eigen frequentie. Meerdere zenders delen een frequentie, ook wel transponder frequentie genoemd. Daarom is analoge ontvangst niet te vergelijken met digitale ontvangst. Canaldigitaal heeft over de jaren heen meer transponders gehuurd, daarbij hebben ze een transponder(frequentie) gekregen, die op dat moment beschikbaar was. Er bestaat geen noodzaak, 2 naastgelegen frequenties te gebruiken. De duitse publieke zenders hebben een paar jaar geleden in het kader van kwaliteitsverbetering minder programma's op een transponder gezet, en toen programma's over meerdere transponders verdeeld. Daardoor zitten die dubbel in je ontvanger. Die dubbele programma's kan je wissen via je menu. Je kan ook eventueel, afhankelijk van merk en type een actuele zenderlijst in je ontvanger laden. Ook kan je een Canaldigitaal goedgekeurde ontvanger kopen, dan regelt Canaldigitaal dat auromatisch voor je. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Origineel bericht van: rolandroland Ik heb nu ook allemaal zenders in mijn lijst staan van Duitsland die verhuisd zijn. De zenders staan er nu dubbel in. Waarvan 1 niet meer werkt en de andere wel. Is er ook een optie dat zenders die niet meer werken gewist kunnen worden? En ik heb er ook allemaal data kanalen in staan die niet werken. Helaas "ziet" de ontvanger dit als zender. 1) wis ze; 2) doe een nieuwe FTA-search op de hele sateliet waar je op zoekt; 3) zoek de zenders die je nog mist, op internet op. Dit hoef je niet vaak te doen. En als je Fastscan hebt, kan het nog sneller. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast wanderer Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 waar je je al druk om kunt maken.....
rolandroland Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Geplaatst: 9 december 2009 Het mooiste zou zijn dat de satelliet provider zelf de frequenties in je systeem zou zetten. Canal Digitaal zet niet alle zenders er in. Ik had ook gelezen over een Blind Scan optie. Zijn er mensen die daar mee werken en ervaring mee hebben? Ik maak mij er niet druk om, maak jij je daar niet druk om! Ik vind het alleen gebruiksvriendelijker kan.
rolandroland Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Geplaatst: 9 december 2009 In satelite stonden altijd de frequenties van diverse satellieten. Is er nog zo'n dergelijke uitgave? Daarin stonden ook gecodeerde zenders in. Wat ik me altijd afvroeg is wat heb je daaraan? Want je kunt toch in Nederland daar geen abonnement opnemen? Of zit dat anders?!
Elwin Geplaatst: 9 december 2009 Geplaatst: 9 december 2009 Origineel bericht van: rolandroland In satelite stonden altijd de frequenties van diverse satellieten. Is er nog zo'n dergelijke uitgave? Daarin stonden ook gecodeerde zenders in. Wat ik me altijd afvroeg is wat heb je daaraan? Want je kunt toch in Nederland daar geen abonnement opnemen? Of zit dat anders?! In de opvolger van dat blad (de naam mag ik hier helaas niet noemen) zit 4x per jaar een frequentiebijlage. Verder vind je op Kingofsat de laatste frequentiewijzingen op de satelliet.
Sverige Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Als je een Technisat receiver hebt gaat het voor het overgrote deel automatisch voor de zenders op astra 19 gr. ISPRO laadt regelmatig nieuwe zenders in en verwijdert ook de niet meer gebruikte... heel erg netjes, alleen jammer dat het ook niet werkt op de Thor satelliet... maar dat komt uiteraard omdat daargeen Duitse interesse voor is. Ik ben al heel erg blij met deze service op Astra 19oost. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen