R.Z.77 Geplaatst: 8 december 2009 Geplaatst: 8 december 2009 De STM3160215A lijkt als een van de weinig overgebleven IDE schijven. Werkt deze goed op de dreambox 7000?
iemand Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 wel even een Y-kabel erbij om de spin-on current op te vangen kun je maken uit bekabeling van een oude PC-voeding gr. Erik
fbouwman Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Enige overgebleven IDE Disk? Hoe kom je daar nu bij? Bij een beetje online winkel heb je een ruime keuze. Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
satsean Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Denk dat je er niet bij stilstaat dat niet elke ide schijf in een 7000 kan. 7200 toeren schijven zou ik maar niet gebruiken, de dreambox kan deze niet goed aan met als gevolg een zeer korte levensduur van de hdd Een van de weinige nog te verkrijgen ide schijven is de maxtor 5400 toeren. Beveel deze niet aan Als alternatief kun je er ook een 2.5 schijfje inzetten dat werkt perfect.dit heeft geen hoge aanlooppiek. I dream dream dreaming800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/NasDiverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb
R.Z.77 Geplaatst: 13 december 2009 Auteur Geplaatst: 13 december 2009 Origineel bericht van: iemand wel even een Y-kabel erbij om de spin-on current op te vangen kun je maken uit bekabeling van een oude PC-voeding Heb destijds de mainbord moeten aanpassen met wat elco's om mijn huidige hdd maxtor SY120LO vloeiend te laten werken,en werkt na ongeveer 7 jaar nog perfect, dan zal y-kabel niet nodig zijn ,toch? Omdat ik weet dat niet iedere IDE schijven (perfect) werkt op de dm7000 hoopte ik op ervaringen van deze volop verkrijgbare en goedkope schijf.
iemand Geplaatst: 13 december 2009 Geplaatst: 13 december 2009 Aha jouw 7000 heeft een blauw dispay ? Dan ziet jou voedingskabeltje naar de HD er net iets anders uit. Foto zo niet bij de hand, maar er zit een spoeltje in serie (ik dacht in 12 volt) en een elcootje op de 5 volt gr. Erik
R.Z.77 Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Geplaatst: 14 december 2009 Origineel bericht van: iemand Aha jouw 7000 heeft een blauw dispay ? Yep, het eerste model 7000. Citaat: Als alternatief kun je er ook een 2.5 schijfje inzetten dat werkt perfect.dit heeft geen hoge aanlooppiek. Ik denk dat ik dat gaat doen, zat te denken aan de Samsung HM160HC ?
iemand Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Het spanningskabeltje dat ik bedoel staat op blz 93 van de manual v/d 7000. Die was speciaal voor de "blauwe serie". Maar met een 2,5 Inch zul je m.i. geen problemen ondervinden. Iets duurder in aanschaf maar geen warmte problemen en geen piekstroomproblemen suc6 gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen