Ga naar inhoud


DAB netwerk Nederland


rolandroland

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Op Omroep.nl kon ik altijd dekkingskaartje vinden waarin je DAB kunt ontvangen. Dat kaartje zie ik met de vernieuwing van de website niet terug. Het DAB netwerk is nog steeds niet uitgerold. Wanneer gaat er een uitbreiding plaats vinden? En zo niet, kan ik geld terug krijgen voor mijn DAB ontvanger die niet meer werkt? Verhuisd van plek waar nu nl. geen dekking meer is!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rolandroland
En zo niet, kan ik geld terug krijgen voor mijn DAB ontvanger die niet meer werkt? Verhuisd van plek waar nu nl. geen dekking meer is!


Wat denk je nou zelf?
DAB in nederland was nog in een testfase. Commeciele omroepen zien/zagen er niets in.
Risico van het niet meer kunnen gebruiken van je DAB ontvanger is voor jezelf.

Of je moet weer verhuizen naar een gebied waar een T-DAB zender staat,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Juridisch gezegd: Product voldoet niet aan de verwachtingen.

DAB is nooit officieel uitgerold. Het is in een test blijven steken.

Origineel bericht van: rolandroland
Op je antwoord wat denk je zelf... Dat ik denk dat ik een flop gekocht heb. Vind de uitrol zeer traag gaan. Digitenne was in een flits en een scheet er.


Digitenne werd sneller geaccepteerd mede omdat er meer aanbod in kanalen kwam.
DAB wordt niet geaccepteerd omdat er geen aanbod is. Met uitzondering van de PO is er geen enkele commerciele omroep zie iets ziet in DAB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Juridisch gezegd: Product voldoet niet aan de verwachtingen. Op je antwoord wat denk je zelf... Dat ik denk dat ik een flop gekocht heb. Vind de uitrol zeer traag gaan. Digitenne was in een flits en een scheet er.

Er is helemaal geen sprake van een uitrol. Niets meer dan een test.

Als je ook ziet wat voor belachelijke prijzen je voor DAB-ontvangers moet betalen is dat wel het laatste wat je moet kopen. De publieke omroep via DAB is slechts 128kbit/s. Diezelfde radiozenders via Digitenne zijn 160kbit/s. Je kan dus beter een fractie van het geld uitgeven voor een DVB-T ontvanger en dan gewoon alleen de tulpstekkertjes voor audio op je HiFi aansluiten! Goedkoper, betere kwaliteit en betere dekking! En niet nutteloos nadat DAB straks overboord is gesmeten.

..en precies wat ik heb gedaan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Er is gewoon een PO netwerk. Dit is officieel geen test meer en is te ontvangen in de randstad en Brabant.


Het klopt dat het geen test meer is. Officieel is het ook niet en er zal geen verdere uitrol plaatvinden
DAB is gewoon mislukt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Juridisch gezegd: Product voldoet niet aan de verwachtingen. Op je antwoord wat denk je zelf... Dat ik denk dat ik een flop gekocht heb. Vind de uitrol zeer traag gaan. Digitenne was in een flits en een scheet er.


Digitenne was er snel omdat het alternatief, de analoge uitzendingen, wegvielen.

Via de radio is er nog steeds een breed analoog aanbod dus een goed, of misschien wel beter, alternatief voor DAB met z'n beperkte aanbod.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Het gaat zeker wel een vervolg krijgen. De vraag is echter in welke vorm....


Dat op de duur ook de radio over moet op digitalisering mag overduidelijk zijn.
Enkele commercielen hebben getest met FMeXtra. Maar echt succesvol verloopt de digitalisering van de radio ether niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor sommige luisteraars en hobbyisten een mislukking mag zijn, wordt door het ministerie niet gedeeld. Bij de verlenging van kavel vergunningen op de FM band heeft men niet gekozen voor een nieuwe bieding, maar voor verlenging van de huidige contracten als de commerciële zenders ook hun aanbod in digitale vorm zullen aanbieden via DAB.

 

Misschien moeten we nog wat extra geduld hebben of zenders als 538 en Sky aanschrijven voor hun plannen hiermee en dat ons via het dit draadje laten weten. Degenen die het willen weten mogen het voortouw hierin nemen, zolang we maar niet allemaal met dezelfde vraag bij de commerciëlen komen.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Wat voor sommige luisteraars en hobbyisten een mislukking mag zijn, wordt door het ministerie niet gedeeld. Bij de verlenging van kavel vergunningen op de FM band heeft men niet gekozen voor een nieuwe bieding, maar voor verlenging van de huidige contracten als de commerciële zenders ook hun aanbod in digitale vorm zullen aanbieden via DAB.


Klopt van het digitaal aanbieden, er wordt echter met geen woord gerept over DAB.
Kan iedere vorm van Digitale ether distributie zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt in Nederland inderdaad allemaal erg lang. Krijg je met al die adviesraden die tegen elkaar in gaan. Ze moeten gewoon eens voor een systeem kiezen...

 

Alleen in de UK is het een beetje van de grond af gekomen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...