scotty Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 dat komt inderdaat ook voor. ik heb een keer gehad op een industrieterijn aan de voorkant van het gebouw werkte de a.b. goed en even de hoek om, doet de afstandbediening het niet. mogelijk teveel stoorzenders zoals gsm masten en c2000 en mogelijk nog andere van de diverse bedrijven.
Moderator Matchless Geplaatst: 11 december 2009 Moderator Geplaatst: 11 december 2009 Citaat: Ik heb wel ooit gehoord dat er potentiele autodieven op een parkeerplaats staan met een sterke "zender" die het signaal van de afstandbediening blokkeert/wegdrukt. Als iemand dan zijn auto parkeert en laconiek wegloopt en pas na enkele meters op het knopje van de afstandbediening drukt om de deur te sluiten wordt het signaal geblokkeerd. De eigenaar heeft dat dan niet in de gaten omdat het normaal altijd vanaf een flinke afstand werkt. Onwetend laat de bestuurder zijn auto open achter op een parkeerplaats. Ik moet zeggen dat ik hier wel iets bij kan voorstellen. Gemak dient de mens en we vinden het voortaan zo vanzelfsprekend dat het werkt, dat het niet meer controleren of het daadwerkelijk nog allemaal functioneert. Daar hoef je je niets bij voor te stellen want het gebeurt regelmatig dat auto's zo gestolen worden. op de duitse tv hebben ze een tijdje terug zo'n docu erover gehad. Peperdure auto's werden zo gestolen en de eigenaren kwamen hierdoor in grote problemen. Werden de auto's terug gevonden dan waren er geen tekenen van inbraak. De verzekering gaat dan uit van oplichting door de eigenaar. Dat het werkt is niet meer dan logisch. Een ontvanger moet een signaal krijgen om iets te doen. En hij doet alleen wat als de code klopt. Als er nu een zender in de buurt is die de orginele AB overstemt dan doet hij niks. Dus bij een auto gaat het alarm/blokkering systeem niet aan. Als de eigenaar dan vertrouwd op de techniek dan kan hij bedrogen uitkomen. DUS controleer altijd of de auto reageert op je AB. Beter is even navoelen of de auto echt op slot zit. En als je een alarm of startblokkering hebt die te kopieren is dan iets meer geld uitgeven voor een betere. Een "bouwmarkt-alarm" ziet leuk uit, meer niet. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
quattro Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Origineel bericht van: Golfdiesel Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open. Vreemd. Als je de auto afsluit zend je AB een signaal / code "sluiten". Om te openen heeft de AB een ander signaal. Dus kortom, ook al wil men het signaal opvangen en kopieren dan kan dit pas nadat de eigenaar de auto geopend heeft. Als je alleen je auto afsluit is het dus onmogelijk voor het dievengilde om de auto open te krijgen... VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
RVP Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Origineel bericht van: quattro Origineel bericht van: Golfdiesel Tot 3 maal toe heb ik ze terug afgesloten en iedere keer terug open. Vreemd. Als je de auto afsluit zend je AB een signaal / code "sluiten". Om te openen heeft de AB een ander signaal. De dieven stonden er die ochtend al toen de auto open gemaakt werd met de ab lijkt mij dan. Maar die code kraak kastjes bestaan toch al jaren. De zender zend een signaal uit, die wordt ontvangen incl. de code.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 december 2009 Moderator Geplaatst: 11 december 2009 Bij mijn heilige koe wordt elke code maar één keer gebruikt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alx Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Kan dat niet aan de leeftijd van de auto liggen? In Almere wordt een bepaalde brug zo ook bediend door watersporters/bewoners. Die code (ir) werd ook opgevangen door andere gebruikers. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Thomas2000 Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Wat mij opvalt is dat mijn volkswagen uit 2003 reageert of 50á 60 meter. De Skoda van mn pa die uit ik dacht uit 2005 komt reageert op maar 6 meter oid. Dan vind ik die skoda veiliger. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Kimble Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Staat me iets bij van Renault die heel lang IR heeft gebruikt. Die IR ontvangst unit zat geintregeerd in de binnenspiegel. In de Laguna van mijn ouders (bj 1999) is het RF.
theparasol Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Idd, ons boodschappenkarretje (renault 306) heeft ook zo'n RF unit onder de spiegel zitten. Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal. Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt. Maar waarom zoveel moeite, de meesten tikken het ruitje gewoon in. Werkt met alle auto's!
Gast hummiesat Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Origineel bericht van: theparasol Idd, ons boodschappenkarretje (renault 306) heeft ook zo'n RF unit onder de spiegel zitten. Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal. Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt. Maar waarom zoveel moeite, de meesten tikken het ruitje gewoon in. Werkt met alle auto's! Ahum
Gast Kimble Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Origineel bericht van: hummiesat Origineel bericht van: theparasol Idd, ons boodschappenkarretje (renault 306) heeft ook zo'n RF unit onder de spiegel zitten. Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal. Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt. Maar waarom zoveel moeite, de meesten tikken het ruitje gewoon in. Werkt met alle auto's! Ahum iddKlikkerdeklik
Nowtv Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Ik mag toch aannemen dat alle huidige RF afstandsbedieningen werken met een rolling code. Deze zit in een algoritme dat continu veranderd. Dus al zou je een geldig commando open hebben, deze werkt maar 1 keer. Met IR was dat anders en kon je idd simpel overnemen. Met RF moet je een zender kopiëren aan de bron, en dat kan alleen maar met direct contact. Het verhaal is mij ook een beetje te veel lalala.
pukje Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Ik heb eens moeten spelen met zo een 430mhz zendertje resultaat niemand kon meer op de parkeerplaats zijn auto open krijgen. Ik natuurlijk lachen
Golfdiesel Geplaatst: 11 december 2009 Auteur Geplaatst: 11 december 2009 Origineel bericht van: theparasol Maar enige wat het gilde kan is verstoren van afsluit signaal. Het afluisteren van de sluitcode boeit niks want die is niet gelijk aan de opencode. En idd die codes worden maar 1x gebruikt. Maar zit er dan ook een identificatiecode per sleutel bij? Ik had bij mijn vorige auto twee sleutels met AB en ook al had ik de tweede sleutel een jaar niet gebruikt werkte de AB prima om de deur open te doen. Dus er zou een soort van ID code voor de sleutel kunnen zijn die vast is met daarnaast een roulerende code per keer dat de deur open of dicht gaat. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
theparasol Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Ik weet het niet met stelligheid te zeggen maar de sleutel zendt signaal uit: open de deuren! De auto zendt code terug en daarop geeft de sleutel de juiste tegencode, en die moet matchen. Daarom is het soms ook verrekte moeilijk om een passende sleutel erbij te krijgen als je orginele verloren is gegaan. De sleutel en de boordcomputer van de auto moeten op elkaar afgesteld worden/zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen