Ga naar inhoud


Kan de ontvangst beter? en hoe?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Jürgen die twin lnb voor Astra19 en 23 kun je ook in quad (met ingebouwde diseqc)uitvoering krijgen dan kun je er zo 4 ontvangers op aansluiten. cool
En als je nu toch bezig bent koop dan gelijk een Triax schotel voor nog geen 40euro, daar past deze duo lnb zo op, hoef je niets te knoeien met bevestigingen ed. whistle

Sjaak, zag jouw antwoord te laat want anders had ik mijn vorige bericht anders opgesteld.
Dit was mij bekend want op mijn 60cm Triax schotel die met vakantie naar Spanje meegaat heb ik ook een Twin LNB voor Astra19 en 23 zitten.
Bedoel je nu dat mijn huidige 80-90cm schotel minder kwaliteit levert dan een nieuwe Triax 78 of 88 schotel en dat ik mijn huidige schotel bij het verzamelpunt grof vuil kan inleveren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als ik jou was ging ik terug naar de winkel ruilde ik deze lnb om voor een goede lnb dan is alles op gelost kosten zijn ongeveer 60 €

post-33015-1318260561,9776_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
als ik jou was ging ik terug naar de winkel ruilde ik deze lnb om voor een goede lnb dan is alles op gelost kosten zijn ongeveer 60 €

Omruilen zal na 2 jaar niet meer gaan en zeker als ik de bon niet meer heb maar ik vanavond de CanalDigitaal Duo Quad LNB al besteld.
Ik wil nu eerst kijken welk resultaat het met mijn huidige schotel oplevert en bij enige twijfel wordt mijn huidige schotel dan ook conform jullie advies door een Triax 78cm vervangen.
Ik laat nog wel wat horen.
Iedereen bedankt voor de input.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de quad duo van canal + gaat geen verbetering geven. Heb er veel mee geexperimenteerd en een 64 en 78cm is prima, 88 is zeer moeizaam en de regenreserve is minimaal dus snel blokvorming. Je lnb die je nu hebt is prima maar koop er een bijpassende schotel bij.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
Je lnb die je nu hebt is prima maar koop er een bijpassende schotel bij.

Dit kan ik nu niet helemaal volgen.
Hiervoor wordt ik door verschillende andere forumleden erop gewezen dat ik een onjuiste LNB in gebruik heb omdat deze voor Astra1 & Hotbird geschikt is.
Nu kom jij weer vertellen dat mijn LNB wel goed is, hoe zo verwarrend. confusedconfused
Ik ben nu immers ook van mening dat ik met een LNB met 6 graden spreiding tussen de 2 satellieten Astra1 & Hotbird geen goed signaal kan oppakken als de spreiding tussen Astra1 & Astra3 4,2 graden moet zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wel de goede lnb bestelt CanalDigitaal Duo Quad LNB is eigenlijk voor de 64 cm schotel hij werkt natuurlijk beter dan die je nu hebt ,ik heb het zelf ook het is geen honderd procent, is maar voor de hobby maakt niet zo veel uit

 

De Maximun Duo LNB Quad is speciaal gemaakt om de ASTRA 1 en ASTRA 3 satelliet te kunnen ontvangen op een 80-90 cm schotel dit type hoort bij de foto van mij

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
heb je wel de goede lnb bestelt CanalDigitaal Duo Quad LNB is eigenlijk voor de 64 cm schotel hij werkt natuurlijk beter dan die je nu hebt ,ik heb het zelf ook het is geen honderd procent, is maar voor de hobby maakt niet zo veel uit

De Maximun Duo LNB Quad is speciaal gemaakt om de ASTRA 1 en ASTRA 3 satelliet te kunnen ontvangen op een 80-90 cm schotel dit type hoort bij de foto van mij

Daar heb je in principe gelijk in maar ik ga er vooreerst ervan uit dat ik toch wel mijn huidige schotel vervang en een Triax 78cm ga kopen.
Tenzij ik met de nieuwe LNB een goed resultaat heb dan kijk ik het nog wel even aan.
Als ik nu een Maximun Duo LNB Quad zou kopen dan ben ik ook genoodzaakt om ook een Triax 88cm te kopen en dat hoef voor mij nu ook weer niet.
En zoals je al zegt, het is maar een hobby.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
heb je wel de goede lnb bestelt CanalDigitaal Duo Quad LNB is eigenlijk voor de 64 cm schotel...

N.a.v. jouw bericht heb ik nog eens gezocht naar berichten waarin dit gegeven werd bevestigd maar heb hierover eigenlijk niets inhoudelijks kunnen vinden.
Ik lees wel dat deze LNB voor schotels vanaf 60cm bruikbaar is maar zie nergens dat de LNB niet geschikt zou zijn voor schotels van b.v. 80 á 90cm.
Is jouw opmerking gebaseerd op eigen ervaring of heb je dit ergens gelezen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat de Duo LNB 60 voor de 60cm schotels is gemaakt je niet meer een perfect ontvangst hebt met een 80cm schotel. De Duo LNB 60 staat precies in het brandpunt van een 60cm schotel. Het brandpunt van een 80cm schotel zit iets verder van de schotel af waardoor de Duo LNB 60 iets buiten het brandpunt komt. Je hebt nog wel ontvangst, maar niet optimaal

er staat genoeg info op internet Google maar op Maximum DUO LNB

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Nu overweeg ik een betere schotel en LNB opstelling te plaatsen maar weet eigenlijk niet wat nu de meest optimale installatie is

Graag jullie advies.


laten we dat nu even als essentie aanhouden van de vraagstelling.

-er zijn no-name schotels die groot zijn maar slecht presteren
-er zijn monoblock en duoblock lnb's om enkele het leven makkelijker te maken (afhankelijk van de gewenste te ontvangen positie)
-er zijn ook multifeed-houders / klemmen voor reguliere LNB's (single - twin - quad - octo)

je wilt een beter ontvangst met meer reserves voor enkel 3 tuners

dan kies je een schotel die veel versterking heeft + die regenreserves heeft
EN makkelijk meerdere LNB's (ongeacht welk type) opnemen kan tbv de Multifeed opstelling die je al hebt 19,2 en 23,5 Oost.

(onweer is niks aan te doen)

de essentie is niet welke LNB maar welke Multifeed-schotel en bijbehorende grootte/diameter

> suggestie, je hebt al 90 cm hangen dus je bent niet bang voor groot, dan hou die maat vast bij nieuwe keuze
> Kathrein, de CAS09 en de ZAS90 met 2 (of 3) UAS 585 LNB's en 3x Spaun 2in1 Dswitch

of gewoon de 88 triax met de multifeed LNB houder zoals Connexion heeft laten zien met 2 quad LNB's en 3x triax 4in1 Dswitch

ciao


Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...