Ga naar inhoud


Kan de ontvangst beter? en hoe?


Jürgen

Aanbevolen berichten

het gaat om het e-mail adres dat je in je profiel hebt, het lukt niet

on Mon, 14 Dec 2009 22:48:52 +0100

The message could not be delivered because the recipient's mailbox

is full.

<CPEXBE-EML21.kpnsp.local #5.2.2>

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Jongens jongens, dat de duo lnb speciaal voor een 60cm Triax gemaakt zou zijn en het beste werkt is onzin. shocked
Dat is niet gebasseerd op feiten maar gekozen om praktische redenen.



Feiten haal je uit de factsheets van het betreffende product:
-----------
ASTRA Duo LNB features

* Simultaneous reception of ASTRA satellites at 19.2° and 23.5° east
* Mass-market ready
* Easy to install
* Small dish size: 60cm
* Duo LNB 85cm also available for edge-of-footprint reception
------------

De duo lnb 60 is ontworpen voor 60 cm schotels. Daarom is voor grote schotels een andere duo lnb beschikbaar.

zie: ses-astra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch leerzaam al die verschillende meningen en ik maar denken dat ik een simpele vraag had gesteld.

Betekent dit nu concreet dat ook de Triax 78cm schotel niet geschikt is om i.c.m. de CanalDigitaal Duo LNB Quad een optimaal resultaat te verkrijgen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel beste Jürgen,

 

maar er is een en ander aan verschil in kennis <> ervaring

maak je niet druk

ook de TDA 78 cm gaat je 99,9% gelukkig maken

de TDS 88 cm is met een pietsie meer oppervlak, dus iets meer reserve

 

die brandpuntafstand per LNB-mount (dat armpie > dus lengte) bij of 60 of 78 of 88 is verschillend

de bull over 60cm LNB's is dus volledig QUATSCH

ciao

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de grote zucht verwerkt te hebben en alle goed bedoelde meningen / adviezen nogmaals de revue gepasseerd zijn, heb ik besloten om mijn al bestelde Duo CanalDigitaal Quad LNB terug te sturen en voor de optie met de Triax 78cm te gaan zoals door Connexion in <deze> thread is beschreven.

Voorlopig ga ik alleen voor de ASTRA 19,2 & 23,5 maar het voordeel van deze opstelling is dat ik zonder veel inspanning de ASTRA2 kan toevoegen.

Het is voor ons op dit moment nog niet helemaal duidelijk welke toegevoegde waarde de ASTRA2 heeft.

Volgens mij moet je het hoofdzakelijk hebben van BBC HD en ITV HD.

In elk geval iedereen bedankt voor de gegeven input.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
... ik zeg juist dat een 78cm triax de optimale combinatie is met een duo lnb. De F/D is dan bijna ideaal wat bij de 60cm triax niet zo is.
Bij een 88cm is de F/D juist weer niet ideaal met een duo lnb. crazy

Sjaak, in feite heb ik niet aan jouw advies getwijfeld maar mij enigszins verbaasd over de verschillende meningen.
Als een aantal de mening hebben dat het wel gaat en anderen weer iets anders roepen dan begin je toch wel twijfels te krijgen, ook al komen die van Sjaak af.
Hoe dan ook, ik heb mijn besluit nu genomen en daar zal niemand iets op tegen kunnen hebben want deze optie functioneert volgens de meeste forumleden uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, volgens mij heb ik er nu echt wel goed over nagedacht.

Nog even ter volledigheid, op de slaapkamer heb ik een ontvanger waarmee ik alleen Astra 19,2 hoef te ontvangen.

Op de ontvanger in de huiskamer wil ik (in de toekomst) wel 3 satellieten ontvangen en dat kan ik immers met één Quad LNB, twee Duo LNB's en twee (4/1) switches bewerkstelligen.

 

Maar vooreerst wil ik echter alleen ASTRA 19,2 en 23,5 ontvangen.

Ik gebruik hiervoor één Quad LNB één Twin LNB en twee (2/1) switches.

Op de Quad LNB sluit ik op aansluiting 1 rechtstreeks de ontvanger op de slaapkamer aan en twee aansluitingen gebruik ik voor respectievelijk switch 1 en 2.

Op de Quad LNB blijft dan één aansluiting vrij.

Op de Twin LNB sluit ik respectievelijk switch 1 en 2 aan.

 

Wat is er hier mis mee als ik dit op een Triax 78 of 88 schotel toepas zoals door Connexion beschreven.

Ik zou niet weten waarom een smalle Quad en Twin LNB zoals b.v. een Inverto niet naast elkaar op de Triax Multiblok zou passen.

Maar graag, vul maar aan, misschien heb ik het mis.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Jürgen

Ik zou niet weten waarom een smalle Quad en Twin LNB zoals b.v. een Inverto niet naast elkaar op de Triax Multiblok zou passen.

Je vergeet dat Connexxion smalle single Alps lnb´s gebruikt shocked
Maar als jij denkt dat het gaat met de genoemde lnb´s, moet je je natuurlijk niet laten tegen houden door mijn adviezen smirk
Goed ik hoor het wel wat ze je nu weer gaan verkopen in Arnhem wink

Sjaak,
Dit klinkt naar enige irritatie maar ik zou niet weten waarom.
Je verweet mij in jouw vorige reactie dat ik niet goed las maar nu heb je mijn vorige antwoord ook niet goed gelezen :D want daar schreef ik dat ik smalle LNB`s zou gebruiken.
En verder geloof je toch niet dat ik bij een zaak waar ze me toen foutieve spullen hebben verkocht daar nogmaals iets zou kopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je dit al gezien jurgen hier staat jou schotel setje het zijn ALPS twin LNBs maar dat maakt niet uit QUAD LNBs zijn in grote gelijk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat had ik al gezien want in mijn vorige berichten refereerde ik steeds aan deze thread van Connexion.

Daarom begreep ik ook niet waarom Sjaak twijfelde aan de bruikbaardheid van deze smalle Twin (Quad) ALPS (of ander merk) LNB`s want of je nu een smalle uitvoering van de ALPS (of ander merk) LNB gebruikt met 1, 2 of 4 uitgangen, de breedte blijft hetzelfde.

In prinzipe heb ik nu ook gekozen voor deze opstelling, zei het voor maximaaal 3 satellieten en misschien wel een Triax 88cm i.p.v. een Triax 78cm.

Over de maat ben ik nog niet uit.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...