Con Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Nu heb ik de volgende partities; - windows - programma's - data - muziek Nog wel wat meer maar maakt voor mijn vraag niet uit. Als je alleen één partitie hebt voor windows heeft dat als voordeel dat scannen op virussen en defragmenteren snel gaat. Immers, windows zal het meest ontvankelijk zijn voor virussen de de schijf waar windows op staat zal het meest fragmenteren. Anderzijds is het (lijkt mij) lastig om een image te maken wanneer windows en de programma's een eigen schijf hebben. Dan is het gewoon eenvoudiger als beide op één partitie staan. Wat is wijsheid? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 tja der zijn meer meningen maar ik heb geleerd en toegepast c:\windows < hier staan default ook gebruikersprofielen * d:\programma's en indien gewenst e:\ t/m z:\ naar eigen inzicht voor data de pc's die ik heb mogen beheren en inrichten hebben c+d (als bovenstaand) en zijn wel 6 jaar snel en efficient gebleken images of mirrors maken met bekende programma's maakt het niet uit of je der ook partitie D bij zet... * gebruikersprofielen kun je ook elders opslaan, maar dat voert misschien te ver (in ieder geval is mijn linux suse 11.2 met een separate home partition wel ontzettend makkelijk inzake systeem herstel of upgrade) alle PC's hebben tegenwoordig zulk grote hdd's dat de controle en analyse proggies eeuwen erover doen ja zelfs formateren duurt al uren het geloof in de default => alles op C:\ is hier na w2k - xp - vista - (windows7) niet meer aanwezig overigens zie je ook steeds vaker cf of usb bootable media opduiken waar dat hele windows op past en zelfs solid state disks die klein zijn (maar net groot genoeg) opdat enkel je OS flitsend snel opstart en de cruciele data / gebruikersdata op een NAS geschreven en gelezen worden in de huidige thuis LAN pool kun je dan ook simpel met je dochters macbook, je zoon's linux PC, je dreambox, je vrouw's windows Laptop, je eigen Gaming PC alles delen en bent niet afhankelijk van die ene zijn afwezigheid of stuk gaan that's stil my view ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
jeevanhoof Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Het voordeel van meerder partities is dat waneer je windows opnieuw moet instaleren, je al je data nog hebt op de andere partitie. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
+avatar+ Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 als je er wat winst mee wil uithalen dan 1 hardeschijf voor de c en de rest op een andere hardeschijf naar behoeven indelen in meerdere partities.
Psychosammie Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Yep. Ik ben ook geen voorstander van partities. Alles zit dan nog steeds op dezelfde schijf dus zeker geen snelheidswinst. Mijn voorkeur: snelle schijf voor Windows of nog beter een SSD en data op 1 of meer andere schijven. Dat kost immers helemaal niets meer! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast ozzo Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Ik maak altijd een 100gb partitie aan voor windows. De rest van de schijf laat ik voor wat ie is of bij een erg grote schijf maak ik daar nog een extra partitie aan door de vrije ruimte op te delen. Voordeel is inderdaad bij een verse installatie behoud je alles wat op de andere partities staat.
Gast hummiesat Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Eén partitie voor windows én applicaties en een of meerdere voor data. Applicaties apart zetten zie ik het nut niet van. Crasht je windows moet je ze toch opnieuw installeren. Voor data is het zinvol omdat je die wilt behouden.
kaelem Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Ik ben het helemaal met hummiesat eens. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Ome Merde Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 gewoon meerdere schijven, ik geloof niet in partities merDe deze ruimte is te huur
Con Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Geplaatst: 14 december 2009 Meerdere partities omdat dat (virus)scannen en partitioneren, de meeste tijd kost. De Windowsschijf fragmenteert het meest en raakt het meest vervuild met virussen. Een tweede schijf gebruik ik voor back-ups uiteraard. Bij een chrash heb je dan nog een echte back-up. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
leo1949 Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Origineel bericht van: Con De Windowsschijf fragmenteert het meest HG CC Dat is niet helemaal waar. Het gefragmenteerd raken komt voornamelijk door de wisslelende grootte van de swapfile. Als je de swapfile een vaste grootte geeft zal dit een heel stuk verbeteren. Wat ik zeker zou doen is de map mijn dokumenten + onderliggende mappen op een andere partitie zetten. Het voordeel is dat bij een nieuwe installatie je alleen de verwijzing er naar toe hoeft te maken. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Con Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Geplaatst: 15 december 2009 Ik gebruik de map "mijn dokumenten" nooit. Ik zorg dat programma's alles op een door mij geselecteerde plaats komt. (partitie data) Want bij een nieuwe installatie moet je alle bestandslokatien keen Ik laat me zo min mogelijk leiden door Windows. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen