Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] Met externe HD opnemen vanTopfield 7710 HSCI


Leonardus

Aanbevolen berichten

Mijn TF 7710 heeft een USB aansluiting voor het updaten van firmware. Is het mogelijk om hier een externe HD op aan te sluiten?? Als dit mogelijk is kan kan iemand mij (beginneling op het gebied van satellietontvangst)in begrijpelijke bewoordingen uitleggen hoe ik dat zou kunnen realisren.Ik heb al geprobeerd een externe HD aan te sluiten die ik op FAT geformateerd heb maar die wordt niet herkend.Ik doe iets fout of het is met deze ontvanger helemaal niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hi Leonardus,

 

Allereerst welkom op sat4all.

 

In principe is het goed mogelijk om op de usb-uitgang van deze Topfield een usb-harddisk of een usb-stick aan te sluiten.

Het format voor de externe disk is inderdaad FAT en zou dan ook herkend moeten worden door de ontvanger. In het installatie menu is er eveneens de mogelijkheid om de harddisk te formatteren.

Misschien heb jij nou toevallig een usb-disk die niet werkt, dat is in de techniek natuurlijk altijd mogelijk.

Hier op mijn 7700HSCI heb ik met succes opgenomen op een WD 1000GB externe schijf en op een 16GB usb-stick.

 

Veel succes,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor dit snelle antwoord.In mijn installatiemenu wordt nergens de ruimte geboden om een hd te bedienen. Ik heb een Lacie HD 350 Gb.Ik beschik over de laatste firmware vvor mijn receiver:

System ID: 23123

Loader versie L1.05

Device versie v 2.1.2

Firmware TF HSCD 7.01.08

 

Ik ga op zoek naar een update die mij verder helpt.Bedankt omdat ik nu weet dat het mogelijk moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak

Hartelijk dank voor dit antwoord.Weet jij toevallig ook welke update dit precies betreft of welke benaming voor downloaden wordt gebruikt?.Ik dacht over de nieuwste update te beschikken maar die geeft geen mogelijkheid voor een HD en het zal dus toch de nieuwste dan niet zijn. Mijn firmware is TF HSCD 7.01.08.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze nieuwste firmware biedt geen mogelijkheid om de HD te benaderen.In ieder geval niet via het installatiemenu. Als de laatste software voor de 7710 die mogelijkheid niet heeft is het dus toch niet mogelijk hier een externe HD te benaderen?Wellicht is het alleen de firmware voor de 7700hsci die de mogelijkheid voor HD biedt ? Zou ik die kunnen laden of zijn er nog andere mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak, Fijn dat je probeert me verder te helpen maar ik begrijp je antwoord niet goed.Ik kan toch geen firmware voor de PVR versie laden.Ik heb de 7710HSCI versie en niet de 7710PVR.

Van loaderversie 23123 voor de 7710 hsci gebruik ik de laatste versie en die versie geeft geen HD mogelijkheden.Ik weet overgens niet wat er gebeurd als ik de 7710PVR versie (met dus een aen andere loaderversie) probeer te laden in mijn 7710. Ook als ik een upgrade met de FW van de 7700 zou proberen zou ik dit probleem tegen kunnen komen. Of zie ik problemen die er niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reset de ontvanger eens helemaal naar standaard waarden, vanuit het hoofdmenu moet je "File list" erbij zien staan, of wat dit dan ook is in jou taal. Hierna kan je via de submenu's de HD formateren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je advies opgevolgd en gehele reset uitgevoerd. Menu wordt daardoor niet anders.Het volgende menuoverzicht wordt geboden:

 

-Systeeminstellingenace module

-Timer instellingen

-Installatie

-Organiseer Svc/Fav

-Informatie

-Common Interface module

 

De systeeminstellingen geven de volgende keuzes:

-Tijdinstellingen

-Kinderslot

-Taalinstellingen

-A/V instellingen

-Menutransparatie

-Infobalk weergeven

-Positie van de infobalk

 

Nergens verwijzing naar een HD of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Timer instellingen

Hier tussen moet het zitten...

-Installatie

 

Vreemd, zelfs als ik de HD eruit haal heb ik een HD menu item, niet selecteerbaar maar het is er wel. Ga er dan mee terug naar de dealer want dit moet gewoon werken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou toch wel heel merkwaardig zijn als dezelfde receiver met dezelfde firmware andere menu's zou geven.Spreken wij hier echt over een zelfde tuner. Mijn7710 hsci heb ik ongeveer een maand geleden nieuw gekocht.Ik zal eens met de dealer gaan praten maar ik verwacht dat hij me verwijst naar de verkoopinformatie waar voor deze receiver geen HD aansluiting staat vermeld.Ook in het manual staat hier niets over.Maar proberen kan geen kwaad.Overigens is de 7710 verder een prima receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14 feb 2008 is de eerste firmware met opname uitgekomen, de xx10 reeks volgde niet lang daarna, intussen is er aangaande het opnemen en firmware opties geen verschil met de xx10 reeks. de 77xxhsci is een HD ontvanger met HDMI uitgang, andere beweringen kan je dus naar de vuilnisbak verwijzen. Als de dealer je anders probeert wijs te maken is deze dealer rijp voor het gesticht.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

TF7710HSCI is niet een TF7700HSCI, daar zit de clue.

 

En als je verder zoekt dan blijkt de TF7710HSCI een instapmodel voor HDTV te zijn die ook geen PVR functionaliteit gaat krijgen.

 

Misschien dat het ding wel werkt met TF7700HSCI software als je de ID verandert van 23022 naar 23123.

 

Uiteraard voor eigen risico proberen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen dat het werkt.

Ik wist niet of dat kon dus durfde er geen uitspraak over te doen.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: RobbieT
Leuk om te horen dat het werkt.
Ik wist niet of dat kon dus durfde er geen uitspraak over te doen.

Niet moeilijk hoor iedere hsci en ander Topfields kun je aanpassen door het sw ID te veranderen.
Ik heb Leonardus per mail de fw gestuurd omdat het bestand iets te groot was op hier te uploaden. smile


Dat is bekend, alleen ik wist niet zeker of de hardware van de 7700HSCI en de 7710HSCI gelijk zijn.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...