Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] Met externe HD opnemen vanTopfield 7710 HSCI


Leonardus

Aanbevolen berichten

Dus als ik het goed begrijp kun je meet een 7700 hsci wel meteen de juiste software downloaden van Topfield en met de 7710 hsci niet?

Dit zijn toch beide HD-instappers van Topfield voor iets van 200-300 euro itt de veel duurdere echte Topfield pvr's?

Is het enige verschil de twin-tuner en het kunnen inbouwen van de HDD?

Zijn ze verder allemaal voor wat betreft de beeldkwaliteit gelijk?

Ik heb nl. nu nog een Topfield TF 4000 PVR, dus zou het logisch zijn om voor de duurdere PVR 7700 te gaan, maar mijn ervaring de afgelopen jaren is dat ik nooit de twin-mogelijkheid heb gebruikt, wel de opname mogelijkheid dus kan ik volgens mij als de beeldkwaliteit gelijk is best af met de 7700-hsci met een externe usb-HDD, toch?

Kan ik de pvr-codes van mijn 4000-ab gebruiken voor de 7700 hsci? Ik gebruik nl. ook een Harmony.

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: pch
OK, jammer.
Maar is de beeldkwaliteit van de goedkopere hsci modellen wel gelijk aan de veel duurdere pvr modellen? Of koop je met de veel duurdere pvr modellen ook een betere beeldkwaliteit?

Gr. Paul.


nee

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik ook de afstandbediening met PVR funkties in gebruik. Het werkt allemaal prima op de 7710 HSCI met de update die ik van Sjaak kreeg toegestuurd. Voor € 199 voor een gloednieuwe receiver en nu € 30 voor een afstandbediening heb ik een perfect werkend PVR apparaat.Ik had een oudere Lacie HD van 350 Gb maar die heb ik vandaag vervangen door een 1,5 Tb (verbatin) externe HD voor € 98 zodat ik nu voor totaal € 327 over een perfecte Topfield met 1,5 T PVR beschik dank zij de update en het advies van Sjaak. Wel echt hollands om hier over het geld te praten maar het is toch opmerkelijk hoeveel meer voor een PVR met ingebouwde HD betaald moet worden.

Groet

Leonardus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Leonardus
maar het is toch opmerkelijk hoeveel meer voor een PVR met ingebouwde HD betaald moet worden.
Groet
Leonardus


maar dan heb je wel een twin tuner,
d.w.z. 1 kanaal opnemen en een ander kanaal kijken
en dat kan jij met jouw 7710hsci niet

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je belanstelling hebt voor nog nieuwere software dan de 05 moet je het maar zeggen, ik heb nu 08 fw. laugh


Sjaak, gaat dat ook over 7700HSCI software met PVR functionaliteit?

Zo ja, gaat die Fw beter om met de HD zenders op Astra 23.5?

Dan heb ik ook interesse.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak

Ook de nieuwe update(8) die ik van je ontving werkt prima op de TF 7710HSCI. Waar ik nu wel tegenaan loop is dat ik ITV-HD (na het aanbrengen van speciale instellingen)wel prima ontvang maar niet kan opnemen.BBC-HD geeft bijvoorbeeld geen problemen bij het opnemen. Ik weet niet of dat met de vorige firmware ook niet het geval was. Komt dit wellicht door de wijze waarop ITV HD wordt uitgezonden of heeft het iets met mijn ontvanger te maken?

Groet

Leonardus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat je ITV HD niet komt opnemen is niet vreemd.

Dit is volgens mij met alle Topfields zo.

Geldt ook voor de BBCi-kanalen en komt inderdaad door de afwijkende wijze van uitzenden.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak,

Met belangstelling heb ik gelezen over jouw ervaring met TF7700HSCI, deze ontvanger heb ik nu ook sinds enkele maanden. Graag wil je een vraag voorleggen maar eerst de gegevens van mijn ontvanger:

SysteemID=23022

Loaderversie=L1.02

Deviceversie=v2.1.2

Firmware=TF-HSCE 7.01.05

Mijn vraag:

Bij het terugschakelen van een HD-zender naar een niet-HD-zender kan onze LCD-TV zich niet(altijd) goed instellen(beeld blijft knipperen en audio is onzuiver). Kan dit aan de ontvanger of software van de ontvanger liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de ontvanger zo instellen dat de output naar de tv altijd gelijk is, bijvoorbeeld 1080i of 720p. Dan hoeft de tv bij het zappen niet om te schakelen en dat scheelt in de zaptijd.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak,

Perfect deze versie van de software, schakelen tussen HD- en niet-HDzenders gaat nu geheel probleemloos!

Een echte verbetering!

Bedankt!

M.vr.gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...