Ga naar inhoud

Western digital WD TV HD media player geluid

Aanbevolen berichten

Gast hadeteevee
Geplaatst:

deze mediaplayer werkt prima alleen heb ik problemen met het geluid bij films.

even uitleggen: via de optische uitgang van de WD ga ik van een optische kabel over op een digitale kabel (via een omzetter) om vervolgens via een DAC naar mijn versterker te gaan.

het geluid wat nu wordt weergegeven is ruis.

ik krijg het signaal niet anders ingesteld in het menu van de WD is hier een oplossing voor / software update?

Geplaatst:

Het Dts signaal van de WD moet verwerkt worden door een Dolby digtal receiver. Het signaal van dts kan niet worden omgezet naar stereo. Dat is denk ik je probleem. Dat is dus in jouw geval moeilijk op te lossen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jepe
Het Dts signaal van de WD moet verwerkt worden door een Dolby digtal receiver. Het signaal van dts kan niet worden omgezet naar stereo. Dat is denk ik je probleem. Dat is dus in jouw geval moeilijk op te lossen.

Ha Ha, wat je schrijft klopt niet helemaal DTS en Dolby Digital zijn grote concurrenten van elkaar... DD kan geen DTS decoderen hoor! Je bedoelt een receiver met DTS decoder erin.
Maar het signaal hoeft niet te worden omgezet in stereo (downmix). Dit telt alleen voor de analoge uitgangen.

Wellicht moet je eerst eens in het menu van de speler kijken en daar de output op digital out (raw) zetten? Ik ga er van uit dat je versterker DD en DTS kan decoderen. Wellicht moet, als het er in staat, WMApro dan op analoog staan (wat ook gewoon door de optische uitgang zal gaan) want maar weinig versterkers kunnen dit decoderen.

Ik ken de menu's niet van de WD dus is een beetje gokken voor me.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

het geluidsbestand omzetten naar DOLBY DIGITAL met AUDIO CONVERTER.

Film inladen in audio converter en op run drukken ,normaal staan de instellingen meteen goed. Duurt half uurtje.

Dit geldt natuurlijk maar als het filmbestand op de PC staat.

Geplaatst:

Ik had eerst de WDTV HD, maar ben geswitched naar de WDTV LIVE HD. Ik had geen zin meeer om het e.e.a. te converteren.

je hebt dus 2 opties:

1: Koop een receiver met een Optical in , die DTS kan decoderen (200 euro ongeveer)

Een goedkope is de Pioneer 519 bijvoorbeeld, dan moet je nog wel speakers kopen.

2: DTS converteren.

x

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen