Ga naar inhoud


Wie wil me helpen met update via USB?


Gast rrnico2003

Aanbevolen berichten

Gast rrnico2003

Ik heb niet zo'n ervaring met de UFS910 vandaar de vraag naar hulp. Momenteel draait de originele 1.5 maar ik zou er graag de AAF 2.0 opzetten. Ik vind echter maar 1 file en dat is de aaf2.0e_flash.img. Ik kan die niet met de stick in de Kathrein opladen. Bij mijn weten heb ik hiervoor meerdere files nodig (zie o.a. handleiding AAF). De receiver doet de update niet met deze ene file. Hoe moet ik dit doen?

Bijkomende vraag: welke software voor de UFS910 kunnen jullie mij voor dit toestel aanraden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Download even deze aaf2.0e_flash.KIM .

Ik ga ervan uit dat je in de download sectie kan (van AAF).

 

Deze vind je links bij top downloads op de derde plaats.

 

Deze kim-image flash je dan met KCC3.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je best deze er met een stick opzetten. Dan heb je ineens FTP en 2nd bootloader ook want vroeg of laat heb je dit nodig om Enigma op je Kathy te gebruiken.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Probleem is dat ik momenteel de Kathrein nog niet via internet kan benaderen. Vandaar dat ik eerst een AAF er wilde opplaatsen om me daarbij te helpen. Kan ik KCC gebruiken om files op de USB-stick te plaatsen om de receiver up te daten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vermoede ik al, daarom de link naar files die je met de stick kan flashen.

 

Je moet je stick formateren en XBA noemen, dan de rar extracten naar de stick en erop letten dat de directories meegenomen worden, ttz directory katrein in de root van je USB stick en daaronder ufs910 anders werkt het niet.

 

Je hebt dus voorlopig KCC nog niet nodig, wel een programma om de RAR te openen. Als je dat nog niet hebt kan je 7-zip gebruiken, dit is freeware, anders winrar maar dit is shareware.

 

 

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Dank voor de hulp! Ondertussen ben ik al stapje verder: KCC 3.2 geïnstalleerd en netwerk is ok. AAF 2.e werkt. Ik wil nu echter enigma Indian Summer installeren met Barry Allen. Heb de boot aangepast en de Kathrein boot vanaf de USB maar blijft "hangen" op Load_Indian Summer. Wat doe ik hier verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je 2nd Bootloader wel geactiveerd?

Met KCC onder Barry Allen.

 

Wel niet vergeten te deactiveren als je met KCC een andere image bijplaats of verandert anders riskeer je te moeten herflashen.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Ja ik had de 2nd bootloader geactiveerd. Waarom blijft hij dan hangen. Ik zie enkel het logo en dan alles vast. Als ik de AAf_2e via BA opstart dan werkt het wel hoor.Dus is het de enigma versie die niet wil opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer dat E2 opstart kan wel 2 a 3 minuten duren, heb je wel lang genoeg gewacht?

 

Je hebt toch geen ingebouwde harddisk want anders moet je de bootargumenten aanpassen?

 

Heb je E2 wel geinstalleerd met 2nd Bootloader niet aktief?

 

Probeer anders inaktief te zetten en nogmaals opnieuw te installeren.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met alle andere ook een andere E2 versie?

 

Hoe groot is je USB stick en hoeveel partities heb je er op. Misschien is de partitie die je voor indian summer gebruikt te klein. Je kan met KCC wel 1 en ander controleren.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

De andere zijn gewone AAF-images. Mijn stick is 125 MB en er zijn geen partities op. Ik heb wel een stick van 2 GB. Moet ik dar door KCC partities laten op maken en zo ja hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is dan toch wel de oorzaak van je probleem, 128 Mb is veel te klein voor Enigma.

 

Neem de 2 Gb maar en laat Barry Allen maar in meerdere partities (= 4) opdelen, dan kan je gelijk 3 E2 versies proberen, de 4e partitie is voorbehouden voor flashversies.

 

Voor het geval je nog geen handleiding hebt, geef me je email per PM en ik stuur je een recente door. Dit is wel in het duits maar er zijn veel plaatjes bij en duits lijkt wel een beetje op nederlands :D

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...