Ga naar inhoud


Wie wil me helpen met update via USB?


Gast rrnico2003

Aanbevolen berichten


Gast rrnico2003

Thanks! Ondertussen heb ik de versie Indian Summer toch aan de praat gekregen. Heb de 2 GB stick genomen en in 3 partities laten verdelen. Dan de Indian Summer V2 in de 2e partitie geïnstalleerd (had ik dus niet gedaan). Nu loopt die wel.

Vraagje: in welke staat de flash? Denkelijk in de 1e?

Moet nu nog eens zien hoe ik er een deftige kanaallijst kan inbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je BA zijn gang laat gaan maakt hij 4 partities aan, sda1, sda2, sda3 en sda4.

sda1 wordt toegewezen voor o.a. flashversies en die worden daar automatisch neergezet.

Als je E2 images installeert doe je dat met KCC, "install image in partition" en dan kies je sda2, sda3 of sda4 alnaargelang.

 

Goede settinglijsten zijn deze voor E2 van Henksat, hier te downloaden ofwel.

Hier staan er ook die regelmatig bijgewerkt worden.

En op dit board kan je hier en hier ook misschien je gading vinden.

 

Programma om 1 en ander te bewerken en op te laden is DreamBoxEdit of openDBedit.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Heb ik ondertussen al geprobeerd. Met DreamboxEdit gaat het maar ik zie de lijst niet in de Kathrein. Nochtans geen foutmelding en als ik de settings van de box terug naar de tool zend dan krijg ik dezelfde setting terug, dus niet deze bv. van de 28,2 ° oost die ik er al zelf ingezet had.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel rebooten om de nieuwe lijst aktief te maken (lijkt wel van Windows afgekeken

:D )

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Alles werkte normaal tot ik besloot mijn USB-stick in 4 partities te laten verdelen. Nu kan ik geen enkele image nog op de stick plaatsen. Ben nu bezig de USB met HP-tool opnieuw in FAT32 te formatteren want windows ziet maar 470 MB van de 2 GB.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel eens gehad dat Windows bij formatteren niet de hele stick kon "zien".

 

Ik heb toen de stick geformateerd in de Kathy zelf. Dit formatteerde wel de hele stick.

 

De functie voor formatteren zit ergens in de menu opties settings, maar geen kathy bij de hand hier om exact de plek aan te geven.

 

Success.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De logica hiervan is dat Windows standaard geen Linux Ext file bestand kan lezen. Ziet daardoor de Ext partities niet.

 

Ziet slechts 1 partitie, die kan worden geformatteerd. De rest blijft ongeroerd. De HP tool werkt daarom nog het beste.

 

Andersom is het overigens geen probleem, want Linux kan Fat en NTFS partities lezen en schrijven.

 

¨Beetje dom¨ van Windows.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat die HP tool daar iets zal aan verhelpen, dat formateert precies zoals Windows.

 

Selecteer via Control Panel, Administrative Tools, Computer Management, Disk Management en daar zal je de USB stick zien met de onzichtbare delen. Als je op die delen rechter muisknop klikt zal je wel zien wat je moet doen, ik weet dat niet zo vanbuiten.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roger: waar woon je. Naar aanleiding van dit draadje heb ik via email contact met een ander lid hier die precies met dezelfde problemen kampt, misschien kunnen we gedrieen eens afspreken om dit varkentje te wassen?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Zal je een PM sturen. Ik heb de stick dus met HP-tool volledig in FAT32 kunnen formatteren. Probleems is dat met KCC 3.2 de images niet in de partities geschreven worden die ik aanduid. Partities met de functie "Experten" gemaakt. BA installeert de Kathrein wel in de flash op de SDA 1. Heb alles gedaan wat ik de eerste keer wel succesvol mee was. Of moet je eerst de Enigma image ook in de flash installeren (dus in SDA 1)? Voor zover ik met Unbuntu kon controleren maakt KCC 2 mapjes aan maar installeert de image niet. Zal misschien eens de stick in Windows partioneren en zien of dat lukt. Is toch raar dat het de eerste keer wel ging. Is er een andere tool dan KCC, want die loopt telkens vast als hij niet met de box kan connecteren. Moet dan de Kathrein telkens opnieuw opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je teveel doet :D

Formateer je stick in FAT32 met je PC, al of niet Windows of HP, maakt niets uit en noem hem XBA

 

Stop deze stick in de Kathrein en installeer via KCC Barry Allen (barry-allen-UFS-910-5.4.5_GOst.tar.gz) en vink aan "in meerdere partities verdelen". Laten begaan en als het afgelopen is bootmenu installeren (baboot_v0.7.tar.gz).

 

Nu in BA menu "installeer image in partitie", gewenste E2 image selecteren en sda2, 3 of 4 kiezen. Weer laten begaan en als het afgelopen is 2nd bootloader activeren en rebooten en in het menu de geinstalleerde E2 kiezen. Na enkele minuten moet je een setup scherm krijgen en dat wijst zichzelf.

 

De USB extern in partities verdelen werkt niet goed als je niet goed weet waar je mee bezig bent. Ik zou dus om te beginnen bovenstaande volgen.

 

Wat vastlopen KCC betreft, als dit al zo is dan vind ik het raar dat je daarvoor de Kathrein moet rebooten. Ik zou eerder zeggen KCC in Windows afschieten en terug op opstarten.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Baboot 0.7 kan ik hier niet installeren. Krijg steeds maarfoutmelding (kan bootmenu niet installeren)en moet dus 0.6 nemen. Zou dat de reden zijn? Werkte de eerste keer wel met 0.6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rrnico2003

Ondertussen ben ik er toch in geslaagd de versie Indian Summer op SDA2 te instalelren en werkend te krijgen. Heb waarschijnlijk een verkeerde versie genomen (niet BA?). Dan geprobeerd om de image Last Summer te installeren op SDA2 maar dat lukt niet. Box schakelt zichzelf uit. Nochtans gedownload van gekende site onder BA...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...