Ga naar inhoud

Inktpatroon print niet lekker, dealer zegt gaatje prikken in patroon?

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik heb hier een inktpatroon, die niet lekker de inkt afgeeft aan de printkop.

Mijn dealer zegt nu, prik een klein gaatje aan de bovenzijde van de Inktpatroon, maar waar precies ?? Zie foto hieronder.

IMG_0017.jpg

Geplaatst:

dat ligt niet aan de Inktpatroon maar aan de printkop die zit ver stopt daar zijn speciale patronen voor om de kop te reinigen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

NEE dat is het niet.

heb nu een 2e inktpatroon geplaatst, en deze werkt wel goed.

Wat kan verder de oorzaak zijn??

Gast Henri Aalten
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Henri Aalten
NEE dat is het niet.
heb nu een 2e inktpatroon geplaatst, en deze werkt wel goed.
Wat kan verder de oorzaak zijn??

Hij zal vacuum gezogen zijn shocked
Vandaar een ontluchtings gaatje, zet hem in je printer en kijk waar ruimte is aan de bovenkant om dan met een hete naald of spelt er een klein gaatje in te prikken cool

Is de plek nog van belang, om het gaatje te prikken, zie foto
Geplaatst:

voor in het middelste rondje daar is hij ook gevuld, het is toch vreemd want als hij beluchting nodig had zat er wel een gaatje in

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Zo te zien is het een Canon 3E ink tank. Toevallig heb ik hier zo'n origineel ding leeg liggen.

Het zijn twee tanks naast elkaar gelegen. Een gevuld met inkt en de ander met een sponsachtig materiaal, die de inkt opzuigt.

De twee tanks zijn aan de onderkant met elkaar verbonden.

Er zit op de bovenkant een plastic folie met daaronder voor de tank met het sponsachtige materiaal een labyrinth luchtkanaal, dat je opent door een deel van de sticker te verwijderen.

Op de tank met de inkt zit ook een "ventieltje". Hierop staat vermeld "push". Kennelijk om de doormiddel van het indrukken van het ventieltje de beluchting in werking te stellen.

Bij aankoop zijn deze, ter voorkoming van lekkage, afgesloten.

Onderop zit een groot rond gat met dia 1 cm met het sponsachtige materiaal. Via deze spons wordt de inkt naar de printer toe overgebracht.

Waarschijnlijk is dit materiaal wat opgedroogd en werkt het niet meer.

Groet,

Bram

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Als je de foto bekijkt, heb ik de gehele stikker verwijderd.

Het zijn originele patronen

Geplaatst:

ik zou gewoon terug gaan met dat ding naar waar je hem gekocht hebt. Die cartridge zou gewoon goed moeten functioneren zonder gehannes met gaatjes. Inkt is al duur genoeg en daar is waar de printerfabrikanten hun winst op maken. Ze verdedigen niet voor niets hun handel tegen namaak. Niet dat het slechter zou zijn (hoewel ze daarmee schermen) maar omdat ze geen of amper winst maken op de printer zelf en vette winst op de inkt.

Dan mag je dus ook verwachten dat het perfect werkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen