lujo Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Nadat ik in het verleden problemen had met het uploaden verschillende images naar mijn Dreambox 500S is het me toch één a twee keer gelukt om dat voor elkaar te krijgen. Nu wou ik paar dagen terug weer een ander image erin zetten. Eerst zo'n lege image te uploaden (zodat alles gedelet wordt) en dan nieuwe image erop. Echter ik kan met geen mogelijkheid image in Dreambox krijgen. Melding: - Connection prepares, now switch on the dreambox Dat doe ik dan netjes (stroom op Dreambox zetten) - Initiating flash-loader upload... En daar blijft het bij. Het knopje "Flash" blijft grijs zodat ik die niet kan aanklikken. Zelfs na een half uur. Omdat ik dacht dat het misschien aan mijn computer (plus laptop) en configuratie lag heb ik dreambox even meegenomen naar een winkel waar ze dagelijks nieuwe images uploaden voor mensen die er wat minder handig in zijn. Maar zelfs daar lukte het niet om een image te uploaden.... Dus mijn conclusie zou zijn dat het aan de seriele poort van Dreambox ligt. Is dit een bekend of veelvoorkomend probleem bij Dreamboxen 500S? Kan ik iets doen om de seriele poort weer werkend te krijgen? Of is er toch iets anders waar het aan kan liggen? Ik heb hem nu opengemaakt en dat seriele kabeltje losgemaakt avn de printplaat, maar voor de rest weet ik zelf ook niet zo goed waar ik moet beginnen.....
Littlesat Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Heb je het netwerk kabeltje ook aangesloten? Je kunt kiezen met of zonder netwerk... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
metropar Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 de mogelijkheid bestaat dat de chip van je serieelepoort de :sp3243eca defect is component u60 op het mainboard gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
lujo Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Geplaatst: 14 december 2009 Origineel bericht van: Littlesat Heb je het netwerk kabeltje ook aangesloten? Je kunt kiezen met of zonder netwerk... Ik wil het alleen middels seriele poort flashen. Zelfde image rechtreeks met dreambox van internet downloaden en flashen lukt wel. Maar om bijvoorbeeld andere image van een ander maker te proberen wil ik het puur via seriele poort doen.
lujo Geplaatst: 14 december 2009 Auteur Geplaatst: 14 december 2009 Origineel bericht van: metropar de mogelijkheid bestaat dat de chip van je serieelepoort de :sp3243eca defect is component u60 op het mainboard gr metropar Ik heb de chip u60 op het moederbord gevonden. Is er een manier om te testen (met specifieke hardware?) of die chip echt stuk is? Ik neem aan dat een oplossing is ander chip solderen. Zelf heb ik daarmee geen ervaring en waar zou ik dat kunnen laten doen? Nog andere oplossingen?
metropar Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 als je absoluut geen verbinding meer via de serieele poort krijgt is de chip vervangen een mogelijkheid maar dat zou ik echt als aller laatste houden meestal wil een andere pc met bijv. win98 of andere dreamup versie het probleem wel oplossen probeer maar eens een pc met win. 98se,0 modem en crosscabel en een wat oudere dreamup versie grote kan dat je wel verbinding krijgt gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Ome Merde Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Nadat ik in het verleden problemen had met het uploaden verschillende images naar mijn Dreambox 500S is het me toch één a twee keer gelukt om dat voor elkaar te krijgen met dezelfde, seriële kabel of een andere ? dit is wel een nulmodemkabel he ? gewoon even voor de duidelijkheid merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen