Ga naar inhoud

Wanneer komt Canvas HD bij TV Vlaanderen?

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Geplaatst:

Canal Digitaal heeft bekend gemaakt dat uiterlijk op 31 maart 2010 Nederland 1,2,3 in HD worden doorgegeven.

Dan kan TV Vlaanderen voor zijn Vlaamse abonnees toch niet achterblijven?

Weet iemand of Canvas HD ook snel komt?

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik denk dat er pas uitbreiding van Belgische HD-kanalan komt als er een transponder bij gehuurd wordt door CD/TVV.

De Nederlandse HD-kanalen komen erbij omdat er na overzetting van de themakanalen van mpeg2 naar mpeg4 er daar plaats vrij komt.

Maar dan is er nog geen plaats voor TV-Vlaanderen in HD.

Dus hopelijk komt er snel transpondertje bij.

Want VTM-HD en Canvas-HD zou toch vlug erbij moeten komen.

Ook Exqui verdient aanbeveling, aangezien er steeds meer rechtstreeks voetbal op te zien is, en die momenteel op elke kabelaansluiting analoog/digitaal en bij Belgacom te verkrijgen is.

Hopelijk komt er eens een officiële reactie van TV-Vlaanderen wanneer we deze zenders mogen verwachten?

Littlesat: hoop dat je geen gelijk hebt, want kan me niet voorstellen dat TVV geen uitbreidingen meer zal doen,

de content in HD zal alleen maar toenemen, dus is het een must dat ze toch VTM-HD en Canvas-HD er bij hebben.

Anders zullen ze een kleine aanbieder blijven t.o.v. Telenet en Belgacom.

Groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pieter-Brugge
Ik denk dat er pas uitbreiding van Belgische HD-kanalan komt als er een transponder bij gehuurd wordt door CD/TVV.
De Nederlandse HD-kanalen komen erbij omdat er na overzetting van de themakanalen van mpeg2 naar mpeg4 er daar plaats vrij komt.

Euh, dat laatste is net het omgekeerde.
Er was zoveel vraag naar vanuit Nederland (hoewel sommigen altijd maar beweerden dat het maar om een handjevol freaks ging) dat ze uiteindelijk wel niet anders konden dan op de één of andere manier die zenders bjivoegen.
Omdat ze liefst een cent in achten bijten bij CDS hebben ze dan maar besloten het themapakket naar MPEG4 om te zetten, en de vrijgekomen ruimte daarvoor te benutten.
Dus de Nederlandse HD zenders komen er niet omdat toevallig de themakanalen naar H.264 omgezet worden, maar de themakanalen worden omgezet omdat er zou plaats vrijkomen voor die HD zenders.

Origineel bericht van: Pieter-Brugge
Hopelijk komt er eens een officiële reactie van TV-Vlaanderen wanneer we deze zenders mogen verwachten?
Littlesat: hoop dat je geen gelijk hebt, want kan me niet voorstellen dat TVV geen uitbreidingen meer zal doen,
de content in HD zal alleen maar toenemen, dus is het een must dat ze toch VTM-HD en Canvas-HD er bij hebben.
Anders zullen ze een kleine aanbieder blijven t.o.v. Telenet en Belgacom.

Blijkbaar willen ze liever kijkers lokken met bedrieglijke reclameslogans als "meer dan 400 zenders voor maar 9.90€/maand" dan echt de inhoud leveren die hun abonnees willen.

En ja, ze hebben al eens een mededeling daaromtrent gedaan, en het was njet over de hele lijn.
Sterker nog, ze liegen erop los om hun wanbeleid te verantwoorden, door te beweren dat Telenet exclusiviteit heeft op VTM HD.
VTM HD zit al geruime tijd bij BelgacomTV, gaan exclusiviteit is al lang geen sprake meer.

Vemits ik hier waarschijnlijk geen verwijzing mag maken naar de concurrerende site, je vindt die mededeling via een google opdracht naar volgende zin :

"Voor wat betreft VTM HD is er nog een exclusiviteitscontract met kabelmaatschappij"

(als je de dubbele quotes laat staan krijg je exact één link).
Gast calculator
Geplaatst:

Als TV Vlaanderen wil groeien zal het toch echt met meer moeten komen dan één Vlaamse HD zender zoals nu.

Dat kan echt niet meer in 2010 !!!

Geplaatst:

Maar jawel, dat kan perfect in 2010. De meeste mensen kijken nog altijd naar SD beeldjes omdat ofwel hun setopbox enkel SD kan ofwel omdat hun tv geen HD kan weergeven. Of omdat ze gewoon nog altijd vertrouwen op het goeie oude analoog signaal. Behalve hier en daar een serie is al het materiaal op de vlaamse zenders geupscaled. Enig voordeel die je als klant dan hebt is de MPEG4 codering en iets hogere bandbreedte.

Laat TVV morgen eens alle vlaamse zenders enkel nog in HD (via MPEG4) uitzenden en je zult ze wel horen klagen.

Geplaatst:

Er is nogal veel te beleven op de Vlaamse zenders.

En Martine Tanghe in HD, daar krijg ik nachtmerries van.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Het zal niet voor binnenkort zijn volgens mij.

Eerst nog de Nederlandse publieke zenders, vervolgens de Nederlandse commerciële zenders en dan misschien Canvas HD.

Maar ondertussen zullen we wel een tijdje verder zijn.

Greets

Geplaatst:

Ik gok ook eerst op Canvas HD omdat deze zowel voor Canal Digitaal als TV Vlaanderen abonnees kan dienen.

We zullen al blij mogen zijn als deze uberhaupt volgend jaar ter beschikking komt !

Die extra-transponder zal er toch vroeg of laat moeten komen

(commerciële zenders in hd volgend jaar, Net 5 HD, rtl HD, SBS HD enz. Hopelijk is er dan ook

1 plaatsje vrij voor de Vlamingen)

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Op een vraagje van mij aan de klantendienst, laten ze weten

geen informatie te kunnen bezorgen over het toevoegen van Canvas HD en VTM HD, zal niet voor direct zijn, jammer genoeg.

--------

Geachte,

Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder.

Het zenderpakket van TV-Vlaanderen is helaas niet hetzelfde als dat van Belgacom of Telenet. Het kan zijn dat deze zenders in de toekomst gaan toegevoegd worden, maar daar kunnen we u nu nog geen informatie over bezorgen.

U kunt zich wel inschrijven voor de nieuwsbrief op onze website zodat u op de hoogte kan blijven van de laatste zenderwijzigingen via www.tv-vlaanderen.be .

Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt u daarmee steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be, of op onze consumentenlijn op het nummer 02 / 403 03 33.

Onze medewerkers helpen u daar graag persoonlijk verder!

Met vriendelijke groet,

Loren,

TV VLAANDEREN klantendienst

www.tv-vlaanderen.be - 02 / 403 03 33 van maandag tot vrijdag van 10.00u tot

19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u.

-----Original Message-----

From:

Sent: maandag 14 december 2009 15:53

To: Klantendienst 2

Subject: HD-pakket

Mevrouw,

Mijnheer,

Ik heb nu al een satellietinstallatie en overweeg om ook TV-Vlaanderen te nemen.

Ik zou graag het HD-pakket dan nemen, maar ik merk dat er enkel één-hd beschikbaar is.

Is er een termijn voorzien wanneer Canvas-hd of VTM-hd zouden toegevoegd worden aan het pakket. Of komen deze er niet meer bij.

Dit zal voor mij bepalend zijn of ik al dan niet TV-Vlaanderen neem.

Met vriendelijke groeten,

Geplaatst:

Als de beschikbare bandbreedte 25x gaat "omgedraaid" worden vooraleer hij zal toegewezen worden, waarom dan niet ineens de SD-versie weglaten van HD-zenders?

Dat lijkt me toch een beetje overkill? Één en één-HD zenden indentiek hetzelfde uit.

Uiteraard hebben nog veel kijkers een SD-ontvanger, maar als er mogelijks van mpeg2 naar mpeg4 gaat geswitched worden, waarom dan niet ineens SD weg waarvoor HD beschikbaar is?

Als de prioriteit de nationale zenders in HD zou zijn, dan kan je natuurlijk de vraag stellen over zenders als bebe-HD en MyZen-HD... leuk in het lijstje met beschikbare zenders, maar valt die gebruikte bandbreedte te verantwoorden in functie van de huidige problematiek?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen