adupont Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 MyZen.tv zit op dezelfde transponder als één-HD en wordt door canal digitaal zelf uitgezonden. Bebe-HD is inderdaad waarschijnlijk prijs op basis aantal abonnees. Hoe dan ook, er lijkt al iets te bewegen in de omzetting van mpeg2 naar mpeg4 met een omruilingsactie voor sd-ontvangers (zie draadje in nieuwsrubriek)
Gast m.boretti Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Bestaat er in Vlaanderen ook niet niet zoiets als dat de publieke kanalen (VRT en Ketnet/Canvas) doorgegeven moeten worden op kosten van de staat. Als in Nederland Ned.1/2/3 in HD doorgegeven moeten gaan worden, zal de Nederlandse staat daar CDS voor betalen. Ik neem aan dat het in Vlaanderen ook zo zal zijn dat de federale- of Vlaamse overheid hier voor op zal gaan draaien.
matthew_be_wvl Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Nee, maar de VRT moet haar signalen wel kosteloos aanbieden aan providers. Indien er een dergelijke regeling zou zijn, zou de Vlaamse overheid er voor opdraaien. (Media is een gemeenschapsbevoegdheid geen federale) Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast zzzzzzz Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Origineel bericht van: m.boretti Bestaat er in Vlaanderen ook niet niet zoiets als dat de publieke kanalen (VRT en Ketnet/Canvas) doorgegeven moeten worden op kosten van de staat. Ik denk dat als je daarover klaagt ze zullen verwijzen naar DVB-T, waar tegenwoordig nu ook één+ opzit. Ik denk niet dat ze HD kanalen als een verplichting zien om gratis door te geven.
matthew_be_wvl Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 De reden die ze opgeven is: "Momenteel is het technisch niet mogelijk om Eén HD door te geven via DVB-T." En met technisch bedoelen ze waarschijnlijk dat er geen plaats is op de VRT-mux. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
edbe Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Origineel bericht van: satfanaat Origineel bericht van: edbe misschien komt erbij TVV wel alle belgische HD kanalen..... Droom jij maar lekker verder. doe ik ook 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast calculator Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 RTL4 HD komt nu ook bij het Nederlandse aanbod. Je weet dus nooit wat voor HD uitbreidingen TV Vlaanderen in petto heeft voor de Vlamingen toch? De eerste logische uitbreiding lijkt me dan toch Canvas HD, omdat daarmee zowel TV Vlaanderen als Canal Digitaal klanten bediend worden.
iRuud Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Origineel bericht van: calculator RTL4 HD komt nu ook bij het Nederlandse aanbod. Je weet dus nooit wat voor HD uitbreidingen TV Vlaanderen in petto heeft voor de Vlamingen toch? De eerste logische uitbreiding lijkt me dan toch Canvas HD, omdat daarmee zowel TV Vlaanderen als Canal Digitaal klanten bediend worden. Ze hebben nu al geen plek voor uitbreiding...
Gast calculator Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Dat kan wel zo zijn, maar de Vlaamse HD pakket abonnees raken wel Melody Zen kwijt uit het HD pakket. Ik neem aan dat TV Vlaanderen hen er toch minstens één HD zender voor terug moet geven toch?
Brambo's Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Dat klinkt inderdaad logisch. Als ik me niet vergis, zat die zender wel in het HD pakket terwijl Canvas HD waarschijnlijk in het basispakket zal moeten opgenomen worden (zie één). - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Gast calculator Geplaatst: 19 december 2009 Geplaatst: 19 december 2009 Misschien een andere zender erbij in het HD pakket voor de Vlamingen? Ik mag er toch wel vanuit gaan dat TV Vlaanderen niet met droge ogen de klanten hetzelfde laat betalen voor het HD pakket maar gewoon een zender eruit verwijderd zonder er een andere voor terug te plaatsen?
PaulCl Geplaatst: 28 december 2009 Geplaatst: 28 december 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: m.boretti Bestaat er in Vlaanderen ook niet niet zoiets als dat de publieke kanalen (VRT en Ketnet/Canvas) doorgegeven moeten worden op kosten van de staat. Ik denk dat als je daarover klaagt ze zullen verwijzen naar DVB-T, waar tegenwoordig nu ook één+ opzit. Ik denk niet dat ze HD kanalen als een verplichting zien om gratis door te geven. Ik denk dat de verplichting slaat op inhoud en niet op de vorm. Via dvb-t hebben ze dat dus rechtgezet door de + versies ook aan te bieden maar op de analoge kabel blijven ze toch in gebreke. Ik vind het niet kunnen dat men voor nationale zenders verplicht wordt van naar digitaal over te stappen. Het is alsof de staat Telenet en BGCTV helpt hun boeltje te promoten. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
Gast calculator Geplaatst: 28 december 2009 Geplaatst: 28 december 2009 Ik neem aan als dat (betaal) DVB-T boeket komt in 2010 dat het allemaal MPEG4 wordt bij jullie in Belgie? Dan kunnen daar gelijk wat HD zenders bij.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 28 december 2009 Geplaatst: 28 december 2009 Origineel bericht van: PaulCl Ik denk dat de verplichting slaat op inhoud en niet op de vorm. Via dvb-t hebben ze dat dus rechtgezet door de + versies ook aan te bieden maar op de analoge kabel blijven ze toch in gebreke. Ik vind het niet kunnen dat men voor nationale zenders verplicht wordt van naar digitaal over te stappen. Het is alsof de staat Telenet en BGCTV helpt hun boeltje te promoten. Ja, dat vind ik ook. Ook dat voortdurend vermelden van "druk op de rode knop" vind ik pure reclame voor Belgacom en Telenet. Je kunt met een gewone DVB-T tuner ook die zenders ontvangen en hebt die rode knop niet nodig. Ook met een simpele DVB-C tuner kun je die ontvangen (als je analoge kabel hebt), en opnieuw, absoluut geen rode knop nodig. En ten slotte zitten die kanalen ook gewoon in de zenderlijst bij Telenet en Belgacom. Heel dat gedoe met die rode knop geeft alleen de illusie dat het om iets bijzonders gaat, dat maar tijdelijk beschikbaar is. En nu zitten die zenders ook wel op DVB-T, maar EPG voorzien, dat zal ook wel nog een tijdje duren, zeker. Voor mij is het duidelijk dat ze DVB-T zo traag mogelijk hebben laten ontwikkelen in Vlaanderen, kwestie van Telenet en Belgacom zoveel mogelijk marktaandeel te laten veroveren. De VRT maakt ook nauwelijks melding van DVB-T, waarschijnlijk ook omdat ze via de rode knop (de echte dan) geld terugverdienen, en er dus zelf belang bij hebben dat er zoveel mogelijk interactive gebruikers zijn. Ik vind dat niet goed voor een openbare omroep, ze worden te afhankelijk van die spelers.
Gast calculator Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Wie zegt dat het DVB-T boeket straks ook geen rode knop krijgt ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen