AK77 Geplaatst: 14 december 2009 Geplaatst: 14 december 2009 Dag, Al enige tijd ben ik aan het bekijken wat voor mij de mogelijkheden zijn wat betreft satellietontvangst. Een balkon op het zuidwesten maakt het voor mij erg moeilijk om de schotel uit te richten voor Hotbird ontvangst. De schotel zou dan moeten uitsteken en parallel aan de gevel komen te staan. Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat Nilesat het meerendeel van de zenders uitzendt, die ik zou willen ontvangen. Voordeel is dat als ik het goed heb, de schotel iets naar rechts gedraaid klan worden, zodat ik hem wel gewoon op het balkon kan plaatsen?? Ik las oa dat je een vrij grote schotel nodig hebt (110-120) en je vervolgens alleen de vertikale tp zou kunnen ontvangen. Zijn er hier mensen uit A'Dam die hier ervaring mee hebben? Ook vraag ik me af of je er een monoblock voor kunt gebruiken. (Was eerst voor Astra en Hotbird, maar kan ik hem zo instellen dat ie het ook doet voor 1 satelliet?).
Satje07 Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 NileSat kun je wel vergeten: heb hier een 1.20 Gregorian en een 1.80 schotel en zelfs met de laatste niet overal altijd beeld. Weet niet of er nog wat aan de andere kant van het gebouw mogelijk is maar anders Nilesat snel uit je hoofd zetten. Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
wolverine Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Alles hangt natuurlijk af van waar je woont maar er zijn mensen die met een 1,2m schotel toch nog veel zenders kunnen ontvangen, ivm je wens om ten alle tijde alle zenders te ontvangen denk ik dat we je moeten teleurstellen maar een groot aantal zenders (zoals MBC kanalen ed. ) zouden toch het meestal bekijkbaar moeten zijn. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen