Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Na een 10 jarige liefdesaffaire met een d-Box met o.a. Overflow / NoOneManIt en zo, heb ik besloten HD te gaan. Ik wil hiervoor een DM800HD bestellen. Daarbij kan ik aangeven welke firmware er in moet. Ik heb op verscheidene forums gezocht naar een duidelijke vergelijking en handleiding hiervoor, maar zie door de bomen het bos niet :-(

In principe ben ik voorlopig nog niet geïnteresseerd in CS; ik zoek gewoon de meest gebruiksvriendelijke firmware, die aansluit op mijn Overflow ervaring. Is dat de Enigma 2, voor de 800HD?

Kortom, Waar vind ik deze basisinformatie voor een ervaren beginner? :-)

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Open pli draait hier perfect.

Flashen dreambox doe je door de aan en uit knop in te drukken nadat je deze op stroom hebt gezet. Je wacht tot er DHCP verschijnt in je display. Dan laat je los en kan je het IP adres lezen.

Ik wete niet of ik hier een link kan neerzetten naar openpli.

Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Alle images zijn gebaseerd op enigma2 en alle images zijn gebaseerd op de drivers en andere input van Dream.

Het enige waar de images in verschillen is hoe zij denken dat de gebruiker de beste ervaring heeft met zijn of haar dreambox. Dus de bediening en bepaalde keuzes zijn anders gemaakt bij iedere image.

Ik kan je dus wel zeggen OpenPLi, maar dan gaat een andere collega Gemini schreeuwen hier en daarom zijn dit soort vragen altijd heel moeilijk om te beantwoorden. Flash er gewoon een en kijk of het je bevalt, zoniet neem een ander en geef aan waarom het je niet bevallen is want misschien is dat op een makkelijke manier te verhelpen.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Dank Heren (neem ik aan)

Dat zijn +/- twee stemmen voor OpenPli. Ik ga Googlen.

Overigens heb ik mijn Seca 2 Set Top kaartje uitgebreid met het HD pakket. Maar het is (voorlopig) nog wel een Seca 2 kaart. Maakt dat iets uit?

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Thanx! Even voor de zekerheid: Mijn TV is 720p Plasma. Kan de DM800 daar mee overweg?

Ciao Henk

Geplaatst:

Doe ik!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Belsat
Dank Heren (neem ik aan)

Dat zijn +/- twee stemmen voor OpenPli. Ik ga Googlen.

Overigens heb ik mijn Seca 2 Set Top kaartje uitgebreid met het HD pakket. Maar het is (voorlopig) nog wel een Seca 2 kaart. Maakt dat iets uit?

Ciao, Henk

http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php?fd_id=1&dir=/dm800

en CCcam 2.1.3 installeren als je een Seca3 kaartje gaat gebruiken

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Hartelijk dank voor alle suggesties. Het bos wordt al weer dichter :-) Is de Ccam iets wat apart moet worden geinstalleerd of zit het in de firmware?

En, zo lang ik nog geen Seca 3 kaartje heb moet ik dus een eerdere Ccam installeren?

Ciao, Henk

Geplaatst:

Dank, alweer een zorg minder ;-)

Henk

Geplaatst:

Hi allemaal,

Gisteren mijn DM 800 opgehaald bij die aardige winkel in Asten (dus het is een echte!).

Ik heb 10 jaar diverse Sat ontvangers en (lang geleden) ook kaartjes geprogrammeerd, maar deze Dreambox haalt mij het bloed onder de nagels vandaan.

Begonnen de Jade3 PLI image van 5/10/2009 te flashen; na een uur (serial omdat de crosskabel verbinding niet lukte) was dit succesvol. Het ding aangesloten op de TV, wel een welkomst plaatje maar wilde niet doorstarten.

Toen maar de officiële image van de Dreambox website er op gezet; duurde weer een uur. Dit keer startte de DB door, leuke boot, duurde wel heel erg lang. Antenne diseqc opstelling gedefinieerd en zenders gaan zoeken. Na een uur: 0 services found!

Misschien ligt het aan mijn leeftijd (69) en het zal allemaal wel goed komen, maar ik wilde toch even mijn frustraties kwijt! Is er dan nergens een handleiding voor beginners, b.v. over het gebruik van de crosskabel?

PS Ik heb the f*** manual van A tot Z gelezen :-)

Henk

Geplaatst:

kun je de dreambox niet gewoon aansluiten op je modem/router? of heb je geen adsl/kabel internet??

dat maakt het namelijk een stuk eenvoudiger!

flashen via het netwerk is nmlk in ca 1a2 minuten gedaan:

1 Dreambox van het stroom verwijderen (5min wachten)

2 Stroom stekker er in stoppen en direct het zilvere knop aan de voorzijde indrukken tot er STOP in het display verschijnt gevolgd door het IPadres

3 image downloaden (zie hieronder)

4 via de computer naar het ipadres gaan (met internet explorer) + dreambox flashen.

ik zou als beginner eens beginnen met Milo: http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download

hier zit alles kant-en-klaar in!

daarna kun je altijd eens een Pli / Gemini / etc proberen!

Succes!!!

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen