Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dank Peter. Klinkt goed, maar ik krijg wel "Stop" op het display, maar geen IP adres. Misschien niet lang genoeg gewacht. Ik ben nu Milo serieel aan 't laden.

Keeping my fingers crossed. Ik denk dat ik te ongeduldig ben :-)

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Belsat
Hi allemaal,

Gisteren mijn DM 800 opgehaald bij die aardige winkel in Asten (dus het is een echte!).

PS Ik heb the f*** manual van A tot Z gelezen :-)

Henk

f***...Je Bedoeld je zeker fervelende? smile

Gewoon netwerk aansluiten vanaf modem/router naar je DM 800, seriele kabelje ook berbinden vanaf pc naar de box.
Dan met Dreamup V1.3.3.4 de gewenste sofware kiezen en fashen maar....

Na enkele minuten is het dan klaar.
Ook de kabeltjes kan je bij de altijd aardige mensen halen in het plaatsje Asten wink

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Geplaatst:
Origineel bericht van: Belsat
Dank Peter. Klinkt goed, maar ik krijg wel "Stop" op het display, maar geen IP adres. Misschien niet lang genoeg gewacht. Ik ben nu Milo serieel aan 't laden.

Keeping my fingers crossed. Ik denk dat ik te ongeduldig ben :-)

Ciao, Henk

Ondersteunt het apparaat waarmee je hem verbonden hebt DHCP? En staat deze aan?

Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Je gebruikt een cross-cable direct naar de PC begrijp ik?

Zet in dat geval de "internet sharing" op de PC aan (config panel, network, ergens...). Niet dat de dreambox internet nodig heeft bij het flashen (je hoeft niet eens internet te hebben), maar het zorgt ervoor dat Windows een DHCP server gaat draaien die de dreambox nodig heeft om een IP adres te krijgen.

Geplaatst:

Hallo redders in de nood!

Milo staat er op (serieel), en hij vindt dit keer allerlei zenders. Misschien helpt het dat ik de kabel nu op de "In" poort heb aangesloten i.p.v. op "Uit" blush

Ik zag dat deze Milo versie nog CcCam 2.1.2 heeft i.p.v. 2.1.3. Zie straks wel of mijn Seca 2 kaartje werkt. Bestaat er een Milo versie met 2.1.3?

Inderdaad probeer ik tevergeefs een directe cross kabel verbinding te maken, hoewel ik ook wel een aansluiting op een router heb geprobeerd. Die heeft zeker DHCP. Morgen nog maar eens rustig uitproberen. Ik heb overigens Windows 7.

Hartelijk dank zo ver, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

je dream aansluiten via een crosskabel is altijd lastig... daar komt veel meer bij kijken (vanuit windows)

CCcam2.1.2 voldoet prima... je kunt een handmatige update uitvoeren naar 2.1.3 maar daar zou ik me nu zeker niet druk over maken!!! ga eerst je box eens verkennen!

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Het zijn dus allemaal Enigma 2 images en ik zweer bij Newnigma met de skin infinity maar dat is dus erg persoonlijk.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Inderdaad werkt mijn Seca kaartje prima met 2.1.2. Morgen maar eens verder puzzelen met de netwerk aansluiting, op de router, dus niet met de crosscable.

Als dat eenmaal werkt ga ik ook nog wat andere images en settinglijsten uitproberen. De sky is the limit :-)

Thanx, Henk

Geplaatst:

Goeie Morgen!

Firmware flashen d.m.v. de router gaat nu prima en snel, nadat ik ontdekte dat de (derde) poort die ik probeerde te gebruiken op de router gereserveerd was voor Belgacom TV!

Maar het laden van settings wil niet, noch met Dreamset, noch met dreamboxedit. Kan geen verbinding maken met Dreambox. Ik gebruik hetzelfde IP adres als voor de firmware flash..

Wat doe ik nu weer fout? :-(

Ciao, Henk

Geplaatst:

via het menu kun je het IP adres achter halen... de meeste routers geven een variabel ip adres uit = DHCP (bij iedere herstart een andere)

menu - instellingen - systeem - netwerk - adapter instellingen

je kunt daar ook DHCP uitschakelen om je dream een vast ipadres te geven

bijv: 192.168.1.100 (100 is makkelijk te onthouden)

Dreambox DM600 PVR

Geplaatst:

In Dreamboxedit moet je wel de instellingen zo zetten dat je de Enigma2 settings gebruikt. Controleer dit door in de dreamboxedit naar "options" te gaan en dan in het scherm wat je ziet alle instellingen te controleren. Kijk dus ook of het IP adres van je dreambox goed staat en poort nummer 80. Standaard is username 'root' en wachtwoord 'dreambox' en klik rechtonderaan op 'New Enigma2 settings'

Wat verder misschien wel handig is nu dat je DHCP gebruikt je dreambox een vast IP te geven. xxx.xxx.xxx.50 ofzow. (wat het beste voor jou is)

Probeer anders ook eens uit om de settingslijsten uit het blauwe knop menu te halen. (henksettings is nederlands gebasseerd)

Ook moet je er rekening mee houden dat op het moment dat de setting binnen zijn op de DM je de DM ook even een boot moet geven voor enigma.

succes

edit: peter was me voor om een vast IPadres te geven aan de DM

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Bedankt Peter en Dennis. Ben weer terug bij Milo, die gevoelsmatig het meest stabiel lijkt. Wat mis ik dan allemaal, er van uitgaande dat ik vooral gewoon legaal tv wil kijken met duidelijke EPG en flexibel zenderbeheer, ook HD?

Zijn er overigens nog meer stabiele images met ingebouwde CcCam? B.v. met CcCam 2.1.3 ??

Settings opladen wil nog niet best; probleem is o.a. dat er van uit wordt gegaan dat je gelijktijdig PC, Ethernet aansluiting en TV beeld hebt. Helaas is het hier voorlopig nog OF PC en ethernet, OF alleen TV...

Ciao, Henk

Geplaatst:

je mist dan helemaal niets, Milo is een goede / stabiele image ... maar sinds een paar weken gestopt met door ontwikkelen.

bij alle andere image'en moet je de CCcam (ff) downloaden.

Duidelijke EPG: stop een geformatteerde (FAT) usb stick in de dream en installeer XML import (menu - app. - download - extensions) ... en in het menu - instellingen - diversen de CF veranderen in USB dan heb je EPG voor 6 dagen (maar je internet moet dan wel de hele dag aan gesloten zijn)

Zenderlijst: via het menu kun je ook gewoon een zenderlijst downloaden zoals Henksat

je hebt dus geen PC nodig!

succes

Dreambox DM600 PVR

Geplaatst:

OK, thanx. Kan ik eigenlijk op die DVI aansluiting ook evt. een monitor aansluiten? Of alleen de HDMI kabel?

Zo ja, hoe gaat dat downloaden? Vanaf een bepaald IP adres?

Ciao, Henk

Geplaatst:

monitor aansluit gaat. zowel dvi als hdmi

ga naar: menu - applicaties - downloads

het zijn allemaal hap klare brokken wink

Dreambox DM600 PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen