Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geniaal! Morgen gelijk proberen.

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het drama gaat door :-(

Gisteren op Ned 2 (met Seca 2 kaartje) na een half uur geen beeld meer. Op Milo met CCcam 2.1.2 een Cam-reset geprobeerd: geen resultaat. Rebooten hielp ook niet. Irdeto kaartje gaat wel goed.

Vanmorgen Newnigma2 (met CCcam 2.13) geflasht. Prachtig, maar ook hier wel beeld op Ned. zenders met Irdeto, maar niet met Seca 2. Kaart laten reactiveren door CD geeft even beeld, maar niet blijvend.

Ik zag in het lijstje bij Newnigma ook andere softcams staan. Is daarmee nog iets te redden?

Anders wordt het inderdaad: "I HAD a Dream" :-(

Vriendelijk dank, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Ik denk toch dat het seca2 kaartje niet goed is. Heb je al gebeld met een medewerker van CD ?

Ik heb hier op mijn 800 altijd een seca2 kaart gehad wat probleemloos heeft gewerkt. Nu met seca3 had ik meer problemen maar dat bleek achteraf aan de heren van CD te liggen die een verkeerd kaartnummer aan mijn abbo hadden gehangen na de overzetting in mei. Nu werkt het prima updates alles komt goed binnen. Ik ervaar zelf Newnigma als de meest stabiele image dit is dus persoonlijk.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Hallo HugoGertie,

Tot gisteren werkte dat Seca 2 kaartje dag in dag uit perfect in mijn Philips. Het lijkt ook wel gereactiveerd te willen worden, maar wordt dan gelijk ergens door de nek omgedraaid. De vraag is: Wat is dat "ergens door" ?

Bellen naar CD is lastig vanuit België... Overigens is er een Seca 3 kaartje onderweg vanuit mijn Ned. adres. Zouden ze de oude kaart al zo snel (binnen een week) uit gezet hebben?? Wel heel toevallig..

Ciao, Henk

Geplaatst:

Mijn verbaast niets meer bij CD. Het is zo dat seca 2 regelmatig opnieuw moet worden geactiveerd als er een seca3 kaart is verstuurd en nog niet is aangemeld bij CD. Ben je in de gelegenheid om de oude Philips aan te sluiten en het kaartje daarop te testen ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Ben ik mee bezig :-) Tot nu toe zonder resultaat..

Bedankt voor het meedenken !

Ciao, Henk

Geplaatst:

Het Seca 2 kaartje is nu ook in de goeie ouwe Philips morsdood. Ik hoop nu maar dat dit te danken is aan CD en niet aan de DB... Voorlopig in de slaapkamer BVN :-(

Geplaatst:

tot wanneer is de smartkaart geldig??

via het download menu op de dreambox kun je de plugin CCcam info downloaden, hier mee check je eenvoudig de geldigheid datum van de smartkaart. (dus de philips is niet meer nodig)

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Hallo Peter. De datum zegt iets van 90 of 91. M.a.w. morsdood. Die plugin had ik al gevonden. We maken vorderingen :-)

Ciao, Henk

Geplaatst:

Juist de seca2 kaart is uitgeschakelt en de seca 3 kaart ook niet geactiveerd vermoed ik.....hetzelfde verhaal als vele hebben meegemaakt. Een ding weet ik wel aan je DRREABOX zal het niet liggen maar wel aan CD. cry

Geplaatst:

Mooi is dat van CD, net als ik m'n Dreambox 2 dagen binnen heb! En de nieuwe Seca 3 is nog in de post. Gelukkig heb ik nog de Nokia d-Box met Irdeto om de Kerst door te komen :-)

Bedankt voor het medeleven! Henk

Geplaatst:

Sorry dat ik jullie weer lastig moet vallen. Het gaat weer om basics :-( Krijg namelijk wel beeld met de Scart kabel, maar niet met de bijgeleverde DVI > HDMI kabel op de HDMI ingang van de TV. Box A/V ingesteld op DVI en TV ingang op HDMI.

Ik begrijp de wereld niet meer :-(

Ciao, Henk

P.S. Wireless instellen met Newnigma2 ging perfect, maar ik vind daar geen Settingslijst..

Geplaatst:

Geen beeld op de DVI terwijl je dit wel heb ingesteld? Misschien heeft dat te maken met welke instellingen je gebruikt. Zet hem eens op 576i ofzow en ga dan met stapjes omhoog. Ik had hier een sharp HD ready staan die niet om kon gaan met 1080i en dus ook het beeld zwart gaf en wel met de scart werkte. Kwam uiteindelijk niet hoger dan 720p.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Bedankt, het werkt! Volgende probleempje: Verversingssnelheid 50, 60 of mixed? Voor zover ik weet is mijn Plasma 100 Hz?

Heb weer naar Open PLi geflasht. Aan TV kijken nog niet toegekomen ;-)

Ciao, Henk

Geplaatst:

Ik heb hem op 50hz staan. Geen reden eigenlijk en volgens mij geeft de wizard bij mij als eerste dat aan. Dan krijg ik de vraag of ik beeld heb en ik bevestig dat.

Ik ben verder niet zo bekend met de hz. Maar volgens mij is dat niet echt van toepassing op een LCD/Plasma. Maar nogmaals, ik heb echt geen flauw idee.

Ikzelf heb ook sinds de overgang van Milo naar het Pli team ook open pli draaien. En ik moet echt zeggen dat ik dat een heerlijke image vind. Ook de support die je hier op het forum krijgt en op de site van pli zelf is goed. En dat allemaal in je eigen taal :-)

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen