Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb net autoresolution geinstalleerd en geprobeerd met de instellingen die hierboven staan, maar vond het beeld er niet beter van worden (Normaal gesproken op 720p ingesteld.

Wordt het bij jullie wel beter?

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ja als ik de autoresolution uit zet dan heb ik slechter beeld met name op ned 123

als het aan staat beter

ben wel van mening dat het signaal goed moet zijn (geen ber dus)

dus staat de schotel goed afgesteld heb je een zo hoog mogelijk signaal???

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

een goed of slecht signaal beïnvloed niet de beeld kwaliteit (tot het moment dat het uit elkaar valt = te hoge BER)

heb je het video fijn instel menu al eens gevolgd??

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: maikel7
Heb net autoresolution geinstalleerd en geprobeerd met de instellingen die hierboven staan, maar vond het beeld er niet beter van worden (Normaal gesproken op 720p ingesteld.

Wordt het bij jullie wel beter?

je kunt beter 1080i instellen, je hd zenders worden nmlk in 1080i uitgezonden

Dreambox DM600 PVR

Geplaatst:

hd zenders klopt maar sd zenders niet

aangezien we nog niet veel in hd hebben is 720 of 560 nu beter

bij je autoresolution

bij je instellingen van audio video moet je wel 1080i instellen

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

ik heb het geprobeerd... lekker dat je tv eerst van resolutie verspringt... zo gaat de zap tijd van SD naar HD en anders om wel erg om hoog (NLHD - NL2 - NL3 - RTL4HD dat is niet meer lekker ff zappen)

Dreambox DM600 PVR

Geplaatst:

ik zou die resolutieplugin gewoon verwijderen en niet gebruiken

gewoon de box instellen op de resolutie van je TV, 720P voor een HDready TV en 1080i voor een full HD TV

zodoende hoeft er zo min mogelijk geschakeld en geschaald te worden door je box en TV

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

@Hemertje: Dat lijkt mij ook het meest logisch. Trouwens, wat ik ook doe, ik vind b.v. het ZDF HD beeld van de 800HD niet beter dan het normale SD beeld van ZDF met mijn oude Nokia d-Box. Dit laatste is tegenwoordig al zo goed dat het hele HD gedoe een beetje op een hype lijkt...

Just my two cents, Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Met de autoresolution plugin gaat het zappen tussen SD en HD erg traag vanwege het "verspringen" van je scherm. Ik heb tussen de SD kanalen geen HD staan. Ik heb alle veel bekeken HD kanalen achterelkaar staan zodat je het verspringen van de resolutie voorkomt.

Wat betreft de beeldkwaliteit zie ik toch wel degelijk verschil tussen de HD en de SD kanalen. Ik heb sinds twee weken het nieuwe kaartje van HD+ uit Duitsland en het verschil tussen RTL/SD en HD en SAT1SD /HD is echt bizar te noemen. Dus HD een hype noemen vind ik wel kort door de bocht. Ik ben wel van mening dat je wel een aardig groot scherm (+1 meter)moet hebben om het duidelijk te kunnen zien.

Over de Nederlandse kanalen die HD leveren kan ik ook niet echt enthousiast worden.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

ik heb autoresolution weer uitgeschakeld. Ten eerste zie ik weinig verschil op de SD kanalen tussen 576p en bijv. 720p. Voor mijn gevoel wordt het zelfs slechter, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen wink (of een verkeerde instelling) Daarnaast zapt het inderdaad trager tussen hd en sd. Maar goed lijkt me iets persoonlijks, bij anderen kan het best perfect werken.

Geplaatst:

@Dennis: Toegegeven, dat HD een hype is, is misschien wat kort door de bocht. Toch is het in mijn ervaring zo, dat het beeld van de SD zenders, vooral de Duitse, het laatste (half) jaar steeds beter is geworden. Zelfs op mijn 42" Plasma HD Ready Panasonic i.c.m. de 10 jaar oude Nokia d-Box vind ik het vaak al optimaal. En, eerlijk gezegd, vind ik het beeld met mijn nieuwe 800HD op HD zenders niet merkbaar beter. Waarschijnlijk ligt het aan mij; ik hoor ook geen verschil tussen HiFi van 10 jaar geleden en nu. Zal wel met de leeftijd te maken hebben :-(

Dus eigenlijk heeft de DM800 HD voor mij weinig meerwaarde, in aanmerking genomen de hoge prijs en mijn Calvinistische opvoeding :-) Wel ben ik bezweken voor het geniale concept van de Dreambox. Maar dan heb ik eigenlijk genoeg aan een DM 500; misschien ga ik wel omruilen.

Eén ding is zeker: er zal hier altijd een Dreambox blijven staan, HD of niet, al was het alleen maar om mee te spelen!!

Nogmaals dank voor alle hulp bij mijn inwijding in de basis Dreambox geheimen. De verdere geheimen hoop ik ook nog wel te ontsluieren ;-)

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

het nieuwe kaartje van HD+ uit Duitsland en het verschil tussen RTL/SD en HD en SAT1SD /HD is echt bizar te noemen. Waar vind je SAT1 HD??

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst:

@mereltje:

SAT 1 HD, Prosieben HD en Kabel eins HD worden vanaf januari aan het HD+ pakket toegevoegd.

En het verschil tussen SD en HD is inderdaad hier ook wel duidelijk zichtbaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen