Ga naar inhoud


fta met Galaxis 500 IRD


Gast

Aanbevolen berichten

met Galaxis 500 IRD (zonder kaart en cam) probeer ik de Telstar 12 te bereiken. Met een geleende fta-ontvanger ging dit prima. De instellingen zijn; freq: 11567, sr: 3426, pol: hor, fec: 3/4. Deze instellingen voer ik uit op 'handmatig kanaalinstellen'. Bij het intikken van de sr geeft het menu een 'invalid value' Naar mijn idee moet dit boven de 5000 ks/s liggen en kies dan maar voor 5000. Na alles ingevuld te hebben en ga naar opslaan en opnieuw afstemmen. Na enige miuten verschijnt er de melding 'e45 moeken naar signaal op 11567 Mhz' Ook verschijnt kanaalcijfer '1' op de display van de tuner. Met de ab kan geen andere kanalen kiezen. Bij het kopen van deze tuner werkte alle fta-kanalen via de 'astra' prima. Graag zou ik deze tuner alleen voor fta (telstar 12, byutv) gebruiken. Ik heb zo'n idee dat de kanaal+ software in de weg zit. Het zou geweldig zijn als dit technisch te realiseren is.

frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

je geeft het zelf in je antwoord al aan, het zit hem in de software van canal +

sterker nog het type ontvanger is speciaal ontworpen voor toen nog multichoise(filmnet) en werkt met irdeto cam, dit type ontvangers is niet geschikt voor lage symbelrates deze ontvangers waren speciaal ontwikkeld voor het betaalpakket van multichoise.

je zult derhalve op zoek moeten naar een wat modernere ontvanger.

groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans

 

Probeer deze instellingen eens in te voeren bij 6 instellingen netwerk

als ik 3426 in vul bij symbol rate wordt deze wel geaccepteert.

 

GR Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reactie happy surfer en chris.

Nu heb ik ander kanaal ingevoerd met de volgende waarden: freq: 12608, sr: 19522, pol: hor, fec: 2/3 en weer kom ik uit op 'e45 zoeken naar signaal op 12608' met cijfer 1 op de diplay en een brandend rood lampje eronder. Inderdaad accepteerd 'instellingen netwerk' een lage sr, maar er gebeurt verder niets dan bovengenoemde foutmelding.

vr gr frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo een problem met deze resiver. altijd E45...

wat moet ik doen om dat weer in orde te brengen?

ik wil trouwens fta ontvangen via hotbird en eventueel canal + paket.

bedankt

 

p.s

 

heeft iemand toevalig ook een boekje bij ..hoe dat moet dan even mailen graag. naar: dogsa@home.nl

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...