Ga naar inhoud


gyproc in veranda?


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zoek enkele lelijke muren in mijn veranda te camoufleren ttz er een voorwand of iets dergelijks voorplaatsen.

Iemand een idee wat het beste is? Kan dit in gyproc of zijn de hoge temp. (zomer) en de lage temp.(soms vriest het in de veranda) daar tegen bestand? En wat met de vochtigheid?

 

Groetjes

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gyprocplaten kunnen volgens mij niet tegen vochtigheid!

We hebben hier een gelijkaardig probleem, en volgend voorjaar ga ik die muur laten bepleisteren, en een vocht breuklijn onderaan voorzien.

Ook de vloer gaat er hier uit en er komt isolatie onder...

Ik vermoed niet dat je sterk condenserende vochtigheid hebt in de veranda, en dan kan je met een gyproc bepleistering de zaak netjes maken ipv platen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Bepleisteren is geen optie omdat ik in mijn veranda met een valse deur zit die niet kan bepleisterd worden.
Ik zoek een voorzetwand om alles netjes af te werken.
Er bestaan toch ook vochtwerende gyproc platen?


kan me 100.000 dingen voorstellen, maar niks zal toetreffen.
een fotootje zal een en ander veel duidelijker maken

een OUDERWETSE veranda, dus "paar stukkies Portal T-profiel en draadglas erin" tussen de ongeïsoleerde bouwmuur / slechter nog tuinmuur, is het opsmücken niet eens waard.

afbreken die hap en een degelijke geisoleerde serre bouwen

- want puur visueel lapwerk
- want bouwfysisch absoluut niet te controleren /warmte/waterdamp/koudebruggen/schimmel
- want anders geen enkele meerwaarde bij verkoop

en een serre-bouwer laten komen voor een nieuwe is nog stommer gezien de prutskwaliteit en smakeloze design.

ciao

Time Machine Stadium - Live

Jean Michel Jarre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt groene ( waterbestendige ) gyproc gebruiken of anders waterbestendige ( ook groen ) MDF platen , deze verwerken net als hout , je kan ze daarna bekleden of schilderen

( ps bestaan in verschillende dikte's )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is anders niet zo sterk,ieder boeren L.. kan er met een schroeven draaier zo doorheen,MDF is niet geschikt voor buiten,is leuk voor kasten en zo,maar verder niet.DUS gewoon trespa nemen is oersterk wel wat duurder maar dan heb je ook wat.en je hoeft het niet te schilderen.Is verkrijg baar in de Vakhandel.niet bij gamma of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...