janbroester Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Hoi, net aan een DM800HD... Nu ben ik bij positioner setup aangeland en verwonder mij (enigszins) over de gebruikte afkortingen: SNR = signal-to-noise ratio AGC = ? BER = ? Als ik weet waar deze afkortingen voor staan, hoop ik zelf te kunnen beoordelen wat voor waarde ze zouden moeten hebben. Dank en groet, Roel
edje-ken Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 geen idee waar de afkorting voor is. maar de BER moet op 0 staan. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
paardengek Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 AGC is een versterkings factor ( Automatic Gain Control ) BER = Bit Error Rate. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
aardbeì Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 ber=bit error ratio agc=automatic gain control mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
satrob Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Origineel bericht van: janbroester Hoi, net aan een DM800HD... Nu ben ik bij positioner setup aangeland en verwonder mij (enigszins) over de gebruikte afkortingen: SNR = signal-to-noise ratio AGC = ? BER = ? Als ik weet waar deze afkortingen voor staan, hoop ik zelf te kunnen beoordelen wat voor waarde ze zouden moeten hebben. Dank en groet, Roel What i,ve been told AGC =Automatic Gain Control Ber = Bit Error Ratio
aardbeì Geplaatst: 15 december 2009 Geplaatst: 15 december 2009 Origineel bericht van: satrob En de winnaar is lol 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
janbroester Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Geplaatst: 16 december 2009 iedereen bedankt! goed te weten dat BER zo klein mogelijk moet zijn
Erik Slagter Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Origineel bericht van: janbroester iedereen bedankt! goed te weten dat BER zo klein mogelijk moet zijn Nee, de AGC moet zo klein mogelijk zijn (hoewel de waardes die de dreamboxen geven zowiezo niet zoveel zeggen is mijn ervaring), de SNR moet zo hoog mogelijk zijn en de BER, die moet gewoon NUL zijn. Als de BER niet nul is, dan ga je storing zien, en meestal zit er iets serieus fout als de BER niet nul is. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
redneck eyeball Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Misschien ook uitleggen waarom één en ander zo moet zijn. Automatic Gain Control zo klein mogelijk, want dat wil zeggen dat de schotel goed uitgericht staat en dat de tuner geen kunsten moet uithalen om het signaal artificieel te versterken. Bit Error Rate op nul, want dat wil zeggen dat er geen error correctie nodig is, met andere woorden, je krijgt perfect signaal binnen. Dus de 3/4 of 6/7 die in de FEC bepaald zijn heb je niet nodig. En een FEC van 3/4 wil dus zeggen dat je voor alle vier bits één correctiebit hebt mocht je die nodig hebben. Hoe hoger de FEC, hoe minder correctiebits er voorhanden zijn en hoe juister de schotel moet staan. Hoe lager de FEC hoe meer bandbreedte dit aan de provider kost.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen