Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

net aan een DM800HD...

Nu ben ik bij positioner setup aangeland en verwonder mij (enigszins) over de gebruikte afkortingen:

SNR = signal-to-noise ratio

AGC = ?

BER = ?

Als ik weet waar deze afkortingen voor staan, hoop ik zelf te kunnen beoordelen wat voor waarde ze zouden moeten hebben.

Dank en groet,

Roel

Geplaatst:
Origineel bericht van: janbroester
Hoi,
net aan een DM800HD...
Nu ben ik bij positioner setup aangeland en verwonder mij (enigszins) over de gebruikte afkortingen:
SNR = signal-to-noise ratio
AGC = ?
BER = ?
Als ik weet waar deze afkortingen voor staan, hoop ik zelf te kunnen beoordelen wat voor waarde ze zouden moeten hebben.
Dank en groet,
Roel

What i,ve been told AGC =Automatic Gain Control
Ber = Bit Error Ratio
Geplaatst:
Origineel bericht van: satrob
En de winnaar is sick

lol :D

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:
Origineel bericht van: janbroester
iedereen bedankt!
goed te weten dat BER zo klein mogelijk moet zijn

Nee, de AGC moet zo klein mogelijk zijn (hoewel de waardes die de dreamboxen geven zowiezo niet zoveel zeggen is mijn ervaring), de SNR moet zo hoog mogelijk zijn en de BER, die moet gewoon NUL zijn. Als de BER niet nul is, dan ga je storing zien, en meestal zit er iets serieus fout als de BER niet nul is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Misschien ook uitleggen waarom één en ander zo moet zijn.

Automatic Gain Control zo klein mogelijk, want dat wil zeggen dat de schotel goed uitgericht staat en dat de tuner geen kunsten moet uithalen om het signaal artificieel te versterken.

Bit Error Rate op nul, want dat wil zeggen dat er geen error correctie nodig is, met andere woorden, je krijgt perfect signaal binnen. Dus de 3/4 of 6/7 die in de FEC bepaald zijn heb je niet nodig. En een FEC van 3/4 wil dus zeggen dat je voor alle vier bits één correctiebit hebt mocht je die nodig hebben.

Hoe hoger de FEC, hoe minder correctiebits er voorhanden zijn en hoe juister de schotel moet staan. Hoe lager de FEC hoe meer bandbreedte dit aan de provider kost.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen