RVP Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Bloedlink, als CDS iets veranderd aan de compressie of codering is direct je hele dure TV waardeloos geworden.
exciter Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 dat heb ik nu ook al met een ontvanger van 500 euro, toch? Gelukkig zijn de Technisat dingen meestaal wel klaar voor een beetje toekomst... En ja, het meeste werk gebeurd toch in je CAM. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
RVP Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Origineel bericht van: exciter dat heb ik nu ook al met een ontvanger van 500 euro, toch? Gelukkig zijn de Technisat dingen meestaal wel klaar voor een beetje toekomst... En ja, het meeste werk gebeurd toch in je CAM. Voor 500 euro koop je geen tv met pvr en losse cam. De codering loopt via een cammetje, maar de compressiemethode niet. Ik hoef daarvoor alleen de losse tuner voor te wisselen, niet mijn dure TV.
Tonskidutch Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Origineel bericht van: Alventali Ja volgens mij zijn die er wel. Als ik zo ff google op TV +DVB-S Kom ik er op verschillende vergelijkings site's meerdere tegen. Sony en Panasonic onder andere.Zelfs met een CI slot. zonder CI slot zal je der voor CanalDIGITAAL niets aan hebben indien je geen andere decoder/ontvanger hebt (dus ook als ze iets wijzigen, zul je weer een nieuwe decoder/ontvanger moeten kopen, je tv is dan niet waardeloos enkel de ingebouwde tuner is overbodig) ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
LastWokker1 Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Heb een Pana 42V10 aangeschaft (vanwege het goede beeld). Nu heb ik nog een oude decoder zonder HD, dus was van plan een nieuwe aan te gaan schaffen (Inverto/Lemon in dit geval). Maar mooie bijkomstigheid van de TV is dat de DVB-S tuner is ingebouwd. Als ik het goed heb (en ook lees uit de topics hier), dan heb ik alleen een CI module nodig (want CD kaartje heb ik al). Zijn er goede redenen om een complete decoder te kopen van € 259 terwijl je ook met een CI van € 69 klaar bent? Gebruikt een externe decoders/tuner bijvoorbeeld kwalitatief betere chips dan een interne waardoor hij beter beeld geeft? Je gaat bij extren tenslotte ook met een kabel werken die weer verlies geeft in vergelijking met een intern doorgelust signaal op de printplaat.
exciter Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 Origineel bericht van: RVP Origineel bericht van: exciter dat heb ik nu ook al met een ontvanger van 500 euro, toch? Gelukkig zijn de Technisat dingen meestaal wel klaar voor een beetje toekomst... En ja, het meeste werk gebeurd toch in je CAM. Voor 500 euro koop je geen tv met pvr en losse cam. De codering loopt via een cammetje, maar de compressiemethode niet. Ik hoef daarvoor alleen de losse tuner voor te wisselen, niet mijn dure TV. Bedankt voor de info. Ik was niet van de indruk, dak ik achterlijk was, en wist echt wel, dat een complete TV duurder is dan een losse ontvanger. Als je nou mijn bericht nog eens leest? Misschien begrijp je dan, dak ik alleen zeg, dat als CD wat aanpast, ben ik ook de pineut. Of is 500 euro peanuts? Als je dat zo ziet, ik wil je best mijn bankrekening nummer geven hoor... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
RVP Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 Origineel bericht van: exciter en wist echt wel, dat een complete TV duurder is dan een losse ontvanger. Bovenstaande even er uit gelicht, dit was namelijk wat ik bedoelde. De rest van je reply was off-topic
Tonskidutch Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 LastWokker1, zolang het met de huidige periferie kan en dus goedkoper is zoals je zelf al hebt uitgezocht (69€) kan ik geen technische en/of kwalitatieve reden vinden wat daar op tegen zou zijn "de ingebouwde dvb-s tuner te gebruiken maar heeft de 42V10 een HD dvb-s2 tuner? dat zul je even zelf moeten opgeven indien ja blijven enkel komfort aspekten en gewenning over als redenen waarom een losse decoder misschien prettiger is. als je echter de All-in-One oplossing belangrijker vindt moet je zeker geen los bakkie ernaast zetten. (en daar zijn het honderd anderen weer niet mee eens> ) ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
exciter Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 Origineel bericht van: RVP Origineel bericht van: exciter en wist echt wel, dat een complete TV duurder is dan een losse ontvanger. Bovenstaande even er uit gelicht, dit was namelijk wat ik bedoelde. De rest van je reply was off-topic I rest my case... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
LastWokker1 Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 @Tonskidutch (en anderen die eventueel geïnteresseerd zijn) Ik had inmiddels al een beslissing genomen voordat jouw antwoord kwam, het is een CI module geworden. Werkt prima, beeld is ook goed, zowel SD als HD. Ik vroeg me zelf af of in een losse decoder/tuner misschien betere kwaliteit ICs gebruikt werden. Daar staat echter het kwaliteitsverlies van een externe aansluiting en HDMI kabel tegenover, ik had ingeschat dat dat wel ongeveer tegen elkaar zou wegvallen. Enige nadelen die ik tot zover kan vinden: - Zappen bij de gecodeerde kanalen gaat trager dan bij FTA kanalen, je ziet een fractie van een seconde een melding in beeld komen over gecodeerd signaal en dan pas schakelt hij over. Mijn oude (losse) decoder had dit niet, maar ik kan er mee leven, ik schat dat schakelen 1,5~2s duurt. - Mijn 2e TV had ik bij de oude decoder doorgelust via de coax antenne uitgang, dat heeft deze ingeboude tuner niet dus voor m'n 2e TV moet ik nu overwegen wat te doen.
Tonskidutch Geplaatst: 24 december 2009 Geplaatst: 24 december 2009 Citaat: Ik vroeg me zelf af of in een losse decoder/tuner misschien betere kwaliteit ICs gebruikt werden. ik geloof eerder dat je topkwaliteit onderdelen hebt bij de mutlituner van pana dan een noname zoals de lemon maar dat is mijn aanname of je dat zo snel boven water hebt... wie de beste onderdelen op zijn printplaten verwerkt, is lastig. voor twee TV met twee tuners (satelliet receivers) of twin receiver adviseer ik enkel een twin LNB met dus onafhankelijke stuursignalen naar de LNB doorlussen kon/kan maar is geen echt comfortabele oplossing. kijk maar eens in het schotelpark ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen