Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal schakelt themapakket om naar MPEG4 (per 1 maart)


Hoppy

Aanbevolen berichten

Citaat:

Per 1 maart zal CanalDigitaal de satelliettransponder die voor de doorgifte van themakanalen gebruikt wordt, van mpeg2 naar mpeg4 omzetten. Ongeveer tienduizend abonnees moeten hierdoor een hd-decoder gaan gebruiken.

De themakanalen van CanalDigitaal zullen vanaf 1 maart met de meer efficiënte mpeg4-codering via de Astra 3-satelliet worden aangeboden, zo meldt TTV. Door de overstap van mpeg2 naar mpeg4 krijgt CanalDigitaal meer bandbreedte op de transponder beschikbaar. De satellietaanbieder zal de vrijgekomen ruimte onder andere gaan benutten om Nederland 1 en 2 in 1080i-kwaliteit door te kunnen geven. Daarnaast zal CanalDigitaal het huidige themakanalen-abonnement laten vervallen. De diverse themakanalen worden ondergebracht in de familie- en entertainmentpakketten. Het hd-abonnement wordt goedkoper en zal voortaan 5 euro per maand kosten.

Door de aangekondigde overstap naar mpeg4 kunnen ongeveer tienduizend abonnees vanaf 1 maart niet langer via hun sd-decoder naar deze zenders kijken. CanalDigitaal zal hen benaderen met een aanbod om de sd-decoder te verruilen voor een hd-decoder. De satellietaanbieder zal de betreffende abonnees in eerste instantie per e-mail benaderen; wie dan niet reageert, krijg in januari een brief.



Bron: tweakers.net
Auteur: Dimitri Reijerman
Datum: 16 dec 2009'
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Net de mail van CD ontvangen, betreft 2 Philips hd ontvangers, zonder opname voor 99 euro, met opname mogelijkheid flink duurder.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denken ze nou werkelijk dat ik mijn Dreambox zal gaan wegdoen en naar zo'n beperkte CD-box ga kijken?

Dan maar geen thema-kanalen en spaar ik liever even door voor een echte goeie HD-ontvanger, die zullen de komende tijd (denk ik) ook best wel goedkoper gaan worden.

Volgens de mail van CD komt er in januari een voorstel voor abonnements-verlenging, dat wordt dus gewoon weer familiepakket zonder thema-kanalen.

 

 

Voor wie de mail niet krijgt hier de tekst:

 

Geachte abonnee,

 

U ontvangt deze e-mail omdat u een abonnement hebt op het Thema-pakket. Vanaf maart 2010 verandert het een en ander en daar willen we u nu al over berichten.

 

Het aanbod van HD-zenders neemt in snel tempo toe en CanalDigitaal zal hier de komende maanden in meegaan. Om aan de wensen van onze klanten gehoor te kunnen geven, passen we de codering van het satellietsignaal aan. Dit heeft als gevolg dat u de zenders van het Thema-pakket straks uitsluitend nog met een hiervoor geschikte (HD-)ontvanger kunt ontvangen.

We hebben u als Thema-pakket abonnee speciaal geselecteerd voor een exclusief overstapaanbod.

Met het onderstaande aanbod kunt u een geschikte (HD-)ontvanger aanschaffen met een fikse korting en zonder bijkomende verplichtingen. Maakt u geen gebruik van deze aanbieding, dan ontvangt u in januari per brief nogmaals een aanbieding waarbij u kunt profiteren van kortingen bij contractsverlenging. Met onderstaande aanbieding hoeft u uw abonnement NIET te verlengen om in aanmerking te komen voor korting.

 

Ons aanbod

U ontvangt van ons tot en met 22 december 2009 € 130,- korting in onze webshop op een goedgekeurde Philips HD-ontvanger, waarmee u straks de Thema-pakket zenders kunt ontvangen.

Daarnaast kunt u met deze ontvanger in de toekomst ook HD-zenders als Nederland 1, 2 en 3 HD ontvangen. Dus ook de Olympische Spelen in HD!

Klaar voor de toekomst

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat weer alles door elkaar gehaald wordt (HD <-> mpeg4-avc <-> DVB-S2)...

 

Even voor de duidelijkheid, je hebt dus in principe GEEN HD ontvanger nodig. Een fatsoenlijke moderne SD-ontvanger zou tegenwoordig net zo goed DVB-S2 moeten kunnen ontvangen en mpeg4-avc moeten kunnen afspelen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de brief is geen verwijzing te vinden naar een wijzinging van het thema pakket.

Sterker nog, ze hebben het over een nieuw aanbod in januari icm een verlenging.

 

Dat een en ander in mpeg4 uitgezonden gaat worden, daar heb ik alle begrip voor.

Maar als ze mijn huidige themapakket (zonder hd pakket) onder gaan brengen in het 8 euro duurdere familie pakket moet ik toch maar eens gaan nadenken of ik niet beter terug naar de kabel kan gaan.

 

Is ook niet alles ik weet het maar van CDS als prijsvechter blijft er weinig meer over als ze de themazenders in een 24 euro kostend abbo stoppen.

 

Vind 24 euro p/mnd gewoon te veel, heb ook geen in huis wonende familie.

 

Evenwel mag men concluderen dat je als kijker goed bedrogen uit kunt komen, neem je nu hun aanbod en koop je met korting een ontvanger waarmee je wel na 1 maart naar de themazenders kunt kijken blijkt 1 maart wellicht dat je daarvoor wel naar een 8 euro duurder abbo moet opwaarderen.

Toch 100 euro per jaar.

Kan me werkelijk niet voorstellen dat ze het lef hebben.

Zie de bui al hangen, het eerste jaar zal het nog wel meevallen, ze zullen wel een aardig aanbod doen.

Maar daarvoor moet je wel investeren in een hd ontvanger en het 2e jaar betaal je dus 100 euro per jaar meer voor hetzelfde en wat zenders extra waar je mogelijkerwijs totaal niet op zit te wachten.

 

Ik zeg, het Themapakket moet blijven.

Baalde en vind het al dubieus dat History niet in het Themapakket kwam.

 

Wat mij betreft is het duidelijk, flikken ze het het themapakket op te heffen en de zenders in veel duurdere pakketten onder te brengen dan neem ik een abbo op een goede cardserver en hou mijn basis abbo.

Als dat niet meer goed werkt dan is kabel/glasvezeltv wellicht weer interessant voor me.

Ze kunnen iig de pot op met hun entertainment/familie pakket.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Fijn dat weer alles door elkaar gehaald wordt (HD <-> mpeg4-avc <-> DVB-S2)...


Er wordt helemaal niets door elkaar gehaald, heel erg veel ontvangers (o.a. mijn Dreambox 500-S en daar zijn er heel erg veel van) gaan niet verder dan MPEG-2.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een SD ontvanger zomaar mpeg-4's kan afspelen daar heb ik zo mijn twijfels over, is wél een andere codec als mpeg-2.

overigens : een SD ontvanger met DVB-S2 tuner ? Misschien mogelijk, maar zal wel een grote uitzondering zijn, dus het gros van de CD abonnees vallen uit de boot.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de email goed leest dan blijft het themapakket voor 5 Euro per maand gewoon behouden voor de themapakket abonnees (alleen nieuwe abonnees kunnen dat niet meer afsluiten). Er veranderd feitelijk niets. Alleen zullen ze zelf moeten zorgen voor een MPEG4/DVB-S2 ontvanger en die biedt CanalDigitaal aan voor 99 Euro. Als je zelf een DM800(0) of wat dan ook zelf regelt daar heeft CanalDigitaal geen aanbieding voor...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanalen van themapakket worden omgezet naar de mpeg4 compressie techniek.

Deze transponder word ook omgezet naar de DVB-s2 techniek om zo ook beter met de bandbreedte om te gaan.

kanalen die hier buiten vallen zijn de kanalen eredivisie/sport1.2 en film1.3 en vitaliteit

Hier word andere plaats voor gezocht.

Lukt dit niet dan blijft de transponder in de dvb-s1 modus draaien.

Concreet houd dat in dat je straks een mpeg2 kanalen krijgt(eredivisie/sport1.2 en film1.3 en vitaliteit) en de rest zijn de sd kanalen in mpeg4.

De rest van de bandbreedte gaat gebruikt worden voor ned2HD en Ned3HD.

Ontvangst van de mpeg4 signaal kan alleen met de decoders die dit kunnen ontcijferen dus HD decoders bijvoorbeeld.

Daarvoor de actie.

Onzin verhalen over dat het pakket niet omgezet gaat worden kan naar het rijk de fabelen.

Tevens kunnen twee HD kanalen voor andere kanaal in HD gebruikt worden, MyzenHD en BravetvHd(zit op astra 19 nu ook).

99,- voor omruilen decoder naar HD decoder is goedkoop.

Als je deze ontvanger als ontvanger wilt kopen voor een tweede tv bij een installatie van één van de pakketten van canal digitaal betaal je iets van 229,- met kaart (philips 7121) de extra decoder voor 99,- blijft wel bestaan verlopig maar zal ook met het oog van de omzetting van de kanalen langzaam uitgefaseerd worden.

Bert uit Kerkrade

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...