Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal schakelt themapakket om naar MPEG4 (per 1 maart)


Hoppy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Johan, ik ben bang, dat de HD zenders alleen in Seca 3 gecodeerd zijn.

Het HD abonnement was een van de eerste, die de kaart gewisseld kreeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend heeft een maxdigital 220S en het themapakket.

Betekent dat dan dat hij met de maxdigital wel of niet straks de themazenders kan bekijken?

 

Ik begrijp niet goed wat de nieuwe codering inhoud.

Zelf heb ik de dreambox 800, ik meen dat die wel mpeg4 aan kan?

 

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
Mijn vriend heeft een maxdigital 220S en het themapakket.
Betekent dat dan dat hij met de maxdigital wel of niet straks de themazenders kan bekijken?


De themazenders vallen uit, ontvanger kan noch overweg met DSB-S2, noch overweg met MPEG4.

Origineel bericht van: Rasta 87

Ik begrijp niet goed wat de nieuwe codering inhoud.
Zelf heb ik de dreambox 800, ik meen dat die wel mpeg4 aan kan?


Inderdaad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy

kun je even aangeven in het bericht, waar je op reageert, waar staat dat dat wel zo is?


Origineel bericht van: youriy

Een normale sd ontvanger kan alleen DVB-S, QPSK en MPEG2 aan.
Een HD ontvanger Zowel DVB_S alsook S2, QPSK en 8PSK en MPEG2 en 4 aan.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

er komt geen nieuwe codering.

Alleen een andere uitzendsysteem.

Men gaat de themakanalen uitzenden in mpeg4 i.p.v. mpeg2.

Tevens zal gekeken worden als de transponder ook naar dvb-s2 kan met een modulatie in 8psk.

Dit ligt aan de kanalen die mpeg2(o.a sport1.2/eredivisie2) blijven als deze ook op de deze transponder blijven ja of nee.

Als ze eraf gaan kan de transponder naar dvb-s2 anders dvb-s.

Een sat ontvanger(de meeste op enkeling na dan) kunnen alleen dvb-s aan met mpeg2.

Hd ontvangers kunnen zowel mpeg2 als ook mpeg4 aan.

Men gaat eigenlijk het zelfde uitzend techniek gebruiken als een HD zender maar nu word er een gewoon sd porgramma uitgezonden.

Dit geeft dus bandbreedte reductie en kan weer gebruikt worden voor bijvoorbeeld ned2HD, ned3HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dus met andere woorden, dus de meeste mensen zijn weer verplicht om hun ontvanger te gaan ruilen om weer de CD kanalen te kunnen ontvangen.....

 

Er zijn maar weinig mensen die alleen een abbo hebben op het thema pakket, dus kun je nooit spreken over "de meeste mensen"

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
dus met andere woorden, dus de meeste mensen zijn weer verplicht om hun ontvanger te gaan ruilen om weer de CD kanalen te kunnen ontvangen.....


Al sinds begin 2006 met de start van BBC-HD werd duidelijk dat mpeg4 op de stoep staat. Een mpeg2-only ontvanger aanschaffen is dus al een poosje geen verstandige beslissing meer geweest.
Dat men "weer" een nieuwe ontvanger aan moet schaffen is dan ook wel een beetje eigen schuld. Velen hebben gewoon misgegokt door te denken dat het met HDTV/mpeg4 niet zo'n vaart zou lopen, tegen beter weten in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: edbe
dus met andere woorden, dus de meeste mensen zijn weer verplicht om hun ontvanger te gaan ruilen om weer de CD kanalen te kunnen ontvangen.....


Al sinds begin 2006 met de start van BBC-HD werd duidelijk dat mpeg4 op de stoep staat. Een mpeg2-only ontvanger aanschaffen is dus al een poosje geen verstandige beslissing meer geweest.
Dat men "weer" een nieuwe ontvanger aan moet schaffen is dan ook wel een beetje eigen schuld. Velen hebben gewoon misgegokt door te denken dat het met HDTV/mpeg4 niet zo'n vaart zou lopen, tegen beter weten in.


Hoezo tegen beter weten in.

Ik denk dat 95% van de kijkers nog eens niet weet wat mpeg2 of mpeg4 inhoud.
Ze gaan naar een zaak of bestellen online een ontvanger en het moet gewoon werken.
Hoe lang hebben we al stabiele betaalbare HD ontvangers?


Om nu de schuld bij de consument neer te leggen vind ik wel heel erg kort door de bocht.
Dat er HD zenders bij komen staat vast.
Dat de Astra 3 is gekozen omdat deze satelliet veel goedkoper is dan de Astra 1 weten we inmiddels ook.
Waarom maken ze niet gewoon gebruik van het aanbod van de Astra zelf.
Zij bieden een op lagere termijn gratis transponder aan zodat ze op kunnen starten met het omzetten naar HD zenders.
Op deze manier kun je zowel HD als SD uitzenden.

Wat mij overigens ook weer opvalt is dat canal digitaal de klanten weer zelf benaderd en weer de leveranciers/winkels buiten spel zet.
De klant word zonder het te beseffen steeds afhankelijker van deze in mijn ogen dozen schuiver.
Ontvanger defect stuur maar op wij maken hem wel dat je mogelijk enkele weken geen tv kunt kijken ( Jammer dan ).
Geef mij maar gewoon zolang zij nog tegen canal digitaal op kunnen de winkel om de hoek.

Als deze winkel verdwijnt zal ik zeker een Dreambox aanschaffen en verder overstappen naar de kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...