Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal schakelt themapakket om naar MPEG4 (per 1 maart)


Hoppy

Aanbevolen berichten

Ja, dag Jan, wel voor een paar tientjes de goedkoopste ontvanger kopen en dan moord en brand schreeuwen als die verouderd is.

 

Je hebt als consument ook verantwoordelijkheid goed spul te kopen, en als winkel verantwoordelijkheid je klanten goed spul te verkopen. Het is reeds lang bekend dat DVB-S2 en MPEG4 eraan zitten te komen, dat sommige zenders niet meer te ontvangen zijn is een risico dat je incalculeert als je zo'n ontvanger koopt.

 

Er is wel kritiek mogelijk, en dat is dat Canal Digitaal zelf ook ontvangers verkoopt en ook de verantwoordelijkheid draagt goed spul te verkopen. Als je momenteel in hun webwinkel kijkt kan je keurig die MPEG2 Philips-ontvanger aanschaffen, zonder enige waarschuwing. Er zit op de eigenschappenpagina zelfs een uitklaplijstje waarin je familliepakket kan kiezen, wat de indruk wekt dat die ontvanger goed is voor het familliepakket. Dát is verkeerde voorlichting, en CDS is verantwoordelijk voor de gevolgen.

 

Een Dreambox aanschaffen is naar mijn mening de beste zet die je als consument kunt doen, de Droomdozen zijn, naast dat zij erg veel functionaliteit hebben, in het verleden het meest toekomstbestendig gebleken met betrekking tot uitzendwijzigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: Zuppelan
Een Dreambox aanschaffen is naar mijn mening de beste zet die je als consument kunt doen, de Droomdozen zijn, naast dat zij erg veel functionaliteit hebben, in het verleden het meest toekomstbestendig gebleken met betrekking tot uitzendwijzigingen.


Je bedoelt dan wel de technisch onderlegde consument.

Je zult toch enige kennis van zaken moeten hebben, omdat je af en toe nieuwere software moet inladen, om beeld te houden op de diverse betaalzenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Zuppelan
Een Dreambox aanschaffen is naar mijn mening de beste zet die je als consument kunt doen, de Droomdozen zijn, naast dat zij erg veel functionaliteit hebben, in het verleden het meest toekomstbestendig gebleken met betrekking tot uitzendwijzigingen.


Je bedoelt dan wel de technisch onderlegde consument.

Je zult toch enige kennis van zaken moeten hebben, omdat je af en toe nieuwere software moet inladen, om beeld te houden op de diverse betaalzenders.


Plus dat een standaard Dreambox ook geen HD aan kan.
Daar moet je een HD versie dreambox voor hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud

Plus dat een standaard Dreambox ook geen HD aan kan.
Daar moet je een HD versie dreambox voor hebben.


Nou en? Die zijn ook niet gisteren op de markt gekomen. Ik heb nog een 5620, begint al aardig op leeftijd te komen. Over een tijdje wordt die vervangen, hij hoeft niet het eeuwige leven te hebben, hij heeft zijn investering al ruimschoots goedgemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
dus met andere woorden, dus de meeste mensen zijn weer verplicht om hun ontvanger te gaan ruilen om weer de CD kanalen te kunnen ontvangen.....


Er zijn maar weinig mensen die alleen een abbo hebben op het thema pakket, dus kun je nooit spreken over "de meeste mensen"


Ik heb alleen een Themapakket. Ik behoudt toch gewoon mijn zenders? Het Themapakket is alleen niet meer af te sluiten vanaf 1 maart toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin

Ik heb alleen een Themapakket. Ik behoudt toch gewoon mijn zenders? Het Themapakket is alleen niet meer af te sluiten vanaf 1 maart toch?



Je bent in de war met het Settopbox Pakket. Dat blijft bestaan voor diegenen die daar nu al op zijn geabbonneerd, maar er kan vanaf 1 maart niet meer op geabbonneerd worden. Het Thema pakket daarentegen verdwijnt definitief. Het Thema pakket wordt verdeeld over het familie pakket en het entertainment pakket. Wil je alle zenders van het thema pakket behouden, dan zit je vanaf 1 maart vast aan het entertainment pakket.

Je schrijft dat je alleen het thema pakket hebt, maar op dit moment zit daar het HD pakket nog aan vast. Die heb je dus ook. Bij het verdwijnen van het thema pakket wordt dat HD pakket los aangeboden voor € 5,-- p/m. Dus als je je zenders wilt behouden ga je van € 9,95 (thema + HD) omhoog naar € 28,95 p/m. (Entertainment + HD). En dan ga ik nog niet eens uit van een verhoging van dat Entertainment pakket, vanwege deze aanvulling, omdat ik daarover nog nergens iets heb gelezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest
Je schrijft dat je alleen het thema pakket hebt, maar op dit moment zit daar het HD pakket nog aan vast. Die heb je dus ook. Bij het verdwijnen van het thema pakket wordt dat HD pakket los aangeboden voor € 5,-- p/m. Dus als je je zenders wilt behouden ga je van € 9,95 (thema + HD) omhoog naar € 28,95 p/m. (Entertainment + HD). En dan ga ik nog niet eens uit van een verhoging van dat Entertainment pakket, vanwege deze aanvulling, omdat ik daarover nog nergens iets heb gelezen.


Klok horen luiden?

Het HD zit helemaal niet vast aan het themapakket. Het thema pakket en het hd pakket zijn losse optionele pakketten en los te abonneren. Bij het HD pakket kreeg je van CD het thema pakket er gratis bij.
Als je een abo nam op alleen het themapakket dan kreeg je er niks gratis bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: René Verbiest
Je schrijft dat je alleen het thema pakket hebt, maar op dit moment zit daar het HD pakket nog aan vast. Die heb je dus ook. Bij het verdwijnen van het thema pakket wordt dat HD pakket los aangeboden voor € 5,-- p/m. Dus als je je zenders wilt behouden ga je van € 9,95 (thema + HD) omhoog naar € 28,95 p/m. (Entertainment + HD). En dan ga ik nog niet eens uit van een verhoging van dat Entertainment pakket, vanwege deze aanvulling, omdat ik daarover nog nergens iets heb gelezen.


Klok horen luiden?

Het HD zit helemaal niet vast aan het themapakket. Het thema pakket en het hd pakket zijn losse optionele pakketten en los te abonneren. Bij het HD pakket kreeg je van CD het thema pakket er gratis bij.
Als je een abo nam op alleen het themapakket dan kreeg je er niks gratis bij.



Sorry, ik zit me net te bedenken dat ikzelf een abbonnement op entertainment pakket en daarnaast het thema pakket had, voordat ik naar de kabel overstapte. mijn excuses voor deze blunder.

Maar dan nog is het een forse verhoging. Van € 4,95 naar € 23,95. Zou met mijn voormalig abo trouwens wel gunstig hebben uitgepakt, van € 28,90 terug naar € 23,95. Kost me dan wel weer een HD ontvanger, maar die wil ik toch al aanschaffen, i.v.m. de fta HD kanalen, die er ook steeds meer komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Volgen mij kan die 5620 van jou ook geeh HD aan, dus het valt wel mee met voorbereid zijn op de toekomst. Jij zal ook iets anders moeten aanschaffen, dus zie het voordeel niet helemaal.


Wat zeg ik nu...

Ik heb de nodige jaren geleden die 5620 gekocht, ruim voor het HD-tijdperk aanbrak. Het apparaat heeft alle geintjes die in tussentijd uitgevoerd zijn aan het signaal overleeft: Irdeto, SECA, B-frames en ga zo verder, het apparaat is het meest toekomstvast geweest. Een Dreambox is je beste verzekering daartegen, in het verleden en in de toekomst, want alle updates die nodig zijn om MPEG2 te blijven ontvangen zullen nog steeds toepasbaar zijn op het apparaat.

Dat nu jaren later toch de grens van het apparaat in zicht komt (ik ga er overigens vanuit dat het apparaat nog vele jaren vele MPEG2-zenders zal weergeven), vind ik acceptabel, ik heb jaren van het apparaat plezier gehad, en inmiddels zijn er veel mooiere Droomdozen op de markt. Er komt dus over enige tijd een HD-Dreambox onder m'n TV, en ik heb het volste vertrouwen dat ook de DM800 en DM8000 een hele hoge leeftijd kunnen bereiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest
Origineel bericht van: Elwin

Ik heb alleen een Themapakket. Ik behoudt toch gewoon mijn zenders? Het Themapakket is alleen niet meer af te sluiten vanaf 1 maart toch?



Je bent in de war met het Settopbox Pakket. Dat blijft bestaan voor diegenen die daar nu al op zijn geabbonneerd, maar er kan vanaf 1 maart niet meer op geabbonneerd worden. Het Thema pakket daarentegen verdwijnt definitief. Het Thema pakket wordt verdeeld over het familie pakket en het entertainment pakket. Wil je alle zenders van het thema pakket behouden, dan zit je vanaf 1 maart vast aan het entertainment pakket.

Je schrijft dat je alleen het thema pakket hebt, maar op dit moment zit daar het HD pakket nog aan vast. Die heb je dus ook. Bij het verdwijnen van het thema pakket wordt dat HD pakket los aangeboden voor € 5,-- p/m. Dus als je je zenders wilt behouden ga je van € 9,95 (thema + HD) omhoog naar € 28,95 p/m. (Entertainment + HD). En dan ga ik nog niet eens uit van een verhoging van dat Entertainment pakket, vanwege deze aanvulling, omdat ik daarover nog nergens iets heb gelezen.


Ik heb op dit moment het Familiepakket + Themapakket, het HD-pakket heb ik niet. Ik betaal dus 5€ extra voor de themazenders. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat in de loop der tijd ook andere kanalen over gaan naar MPEG4?

Kunnen ze meer zenders op een transponder zetten.

Kan men dan beter voor de toekomst geen SD maar een HD ontvanger kopen.

Ze komen dan weer met zo'n omruil actie denk ik.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar wat ik lees ging het bij de themazenders slechs om zo'n 10000 abonnee's, waarvan een deel al een HD-ontvanger zal hebben. Indien transponders op 19 Oost omgezet worden wordt een veel groter deel (het leeuwedeel) van de klandizie getroffen. Men zal daar veel terughoudender in zijn. Als er nog meer transponders naar MPEG4 omgezet worden verwacht ik dat op 23 Oost.

 

Echter... De regionalen worden uitgezonden met publieke middelen en aldus zal het niet aan CDS zijn of daar MPEG4 toegepast mag worden. De HD-transponder is vanzelfsprekend al MPEG4, en dan blijft er op 23 Oost niet veel meer over om om te zetten.

 

Ik acht het waarschijnlijk dat toekomstige transponders direct in MPEG4/DVD-S2 uitgezonden worden. MPEG2 op 19 Oost zal op den duur natuurlijk ook omgezet worden, maar ik verwacht dat niet op de korte tot middelange termijn.

 

Ik denk dat het, tenzij je bewust voor goedkoop en korte termijn gaat, niet heel verstandig is om nog in SD-ontvangers te investeren, of je nu een HD-televisie hebt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu op de site van CD kijk zie je dat het thema kanaal niet meer los te bestellen is, de thema zenders zitten allemaal in het HD pakket.

Betaal nu € 4,95 voor het thema pakket + 9,95 voor het basis pakket.

Als de thema zenders in het HD pakket blijven wil ik er best € 9,95 voor betalen ben ik samen met het basis pakket zo`n € 20 kwijt.

zou dit naar zo`n € 30 gaan denk ik dat ik het bij het basis pakket hou!

wel zojuist de rebox 9000 aangeschaft, ben dus wel klaar voor HD maar dit omdat er voor de kids ook een tv op de kamer moet komen en er een extra ontvanger gewenst is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...