Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal schakelt themapakket om naar MPEG4 (per 1 maart)


Hoppy

Aanbevolen berichten

eerst het thema pakket omzetten.

Dan afwachten wat er gaat gebeuren.

De volgende stap is mischien wel de Film 1 abbonnees een andere HD ontvanger aanbieden en dan de Film 1 omzetten naar mpeg 4 en Film 1HD en Film1 action toevoegen.

Zo kunnen ze de consument langzaam lekker gaan maken.

 

Het is speculeren wat er gaat gebeuren het komend jaar.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe lang zal CDS nog bestaan met al dat geklier?

 

Het niet meer mogen afsluiten van het STB-Pakket is waar mensen zoals ik geen trek in hebben.

 

Blijft Nederland 1, 2 en 3 als gratis pakket worden aangeboden?

 

Voor de rest heb ik aan het buitenland genoeg.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Naar wat ik lees ging het bij de themazenders slechs om zo'n 10000 abonnee's, waarvan een deel al een HD-ontvanger zal hebben. Indien transponders op 19 Oost omgezet worden wordt een veel groter deel (het leeuwedeel) van de klandizie getroffen. Men zal daar veel terughoudender in zijn.


Alleen, als men nog heel lang wacht staat 1080p (mpeg6 oid) al weer voor de deur. Rond 2015 gaat de NPO namelijk over naar 1080p.

Nu iedereen dwingen over te stappen betekent dat men een jaar of 5 (2010>2015) met de nieuwe ontvanger zal kunnen doen, wat zeer acceptabel is. Als CDS echter wacht tot pak 'm beet 2012 dan moeten de mensen 3 jaar later alweer aan een nieuwe (1080p) ontvanger. En dat is kort.
Een middenweg, volledig overgaan naar mpeg4 ergens in 2011, lijkt me bijna noodzakelijk wil je voorkomen dat in 2015 de pleuris uitbreekt. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is momenteel geen nieuwere televisiestandaard dan DVB-S2 en MPEG4 deel 10. Een huidige ontvanger zal als hij de televisiestandaarden ondersteunt perfect 1080p moeten weergeven.

 

Er is een H265-standaard voor beeldcompressie in ontwikkeling. Het duurt nog de nodige tijd voordat deze standaard gepubliceerd kan worden en het is zeer onduidelijk of deze überhaupt als televisiestandaard ingevoerd zal worden.

 

Kortom, men kan gerust 1080p gaan uitzenden zonder iets aan de specificatie van het signaal te moeten veranderen. Uiteraard zullen er MPEG4-ontvangers met bugs geproduceerd worden (net als in het MPEG2-tijdperk), daar is helaas geen kruid tegen gewassen. Je beste verzekering daartegen is een fabrikant uitkiezen die een goede reputatie heeft met firmware-updates.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Dat is interessant Zuppelan. Ik heb nooit geweten dat de huidige geneneratie HD ontvangers 1080P kunnen weergeven.

Is daar hardwarematig geen andere chip of zo voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nu iedereen dwingen over te stappen betekent dat men een jaar of 5 (2010>2015) met de nieuwe ontvanger zal kunnen doen, wat zeer acceptabel is. Als CDS echter wacht tot pak 'm beet 2012 dan moeten de mensen 3 jaar later alweer aan een nieuwe (1080p) ontvanger. En dat is kort.
Een middenweg, volledig overgaan naar mpeg4 ergens in 2011, lijkt me bijna noodzakelijk wil je voorkomen dat in 2015 de pleuris uitbreekt.

Zitten we net HD in te voeren in het 720p/1080i tijdperk... moeten we over 5 jaar weer over en nieuwe ontvangers kopen voor het 1080p tijdperk (als dat ooit echt komt).

Alles weel heel dubbel voor een ligt verminderde verbetering in beeldkwaliteit die minstends nog 2x zoveel bandbreedte kost.... De prijsprestatie verhouding niet waardig???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik denk dat over drie jaar 1080P uitzenden net zoveel bandbreedte kost als nu 1080i.

 

De ellende is alleen dat veel aanbieders door de verbeterde encoders liever meer zenders bij elkaar proppen dan de beeldkwaliteit verbeteren.

 

Kijk maar eens naar BBC HD, wat voor commentaar de verlaging van de bitrate met nieuwe encoders opleverde.

BBC HD heeft vergeleken bij de start inmiddels de bitrate gehalveerd. Uiteraard ontkent de BBC dat de beeldkwaliteit daardoor naar beneden is gegaan, ondanks dat veel kijkers steen en been klagen.

 

Het heeft zelfs de nationale pers gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: calculator
De ellende is alleen dat veel aanbieders door de verbeterde encoders liever meer zenders bij elkaar proppen dan de beeldkwaliteit verbeteren.


Calculator, de meeste posts van jou in de laatste weken gaan over het toevoegen van zenders zonder dat je ervoor extra wilt betalen, en het weghalen van tijdelijke zenders waarvoor je geld terug wilt.

Dat gaat alleen, door meer zenders bij elkaar te proppen, en het verslechteren van beeldkwaliteit.

Dus wat is nu je punt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: calculator
*** Je negeert dit lid ***
Verander de berichtenweergave.


Origineel bericht van: ceesv
Calculator, Dus wat is nu je punt?


Calculator zal toch wel zijn punt weten...
Meestal onder de 3 en rechts naast de 0.


Ik vind dat jij met je domme geklets onder de nul zit, IRuud.

Blijkbaar heeft een groepje forumleden zulke lage normen en waarden dat ze het beledigen van anderen op het forum tot gewoonte hebben verheven.

Is het zo moeilijk iedereen hier in zijn waarde te laten en zijn mening te laten geven?

Moet je als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent, gaan trappen?

Lager kan niet jongens, kijk eens wat meer naar jezelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Calculator,

 

Valt het jouw niet op dat voor het moment overal waar je post er controverse ontstaat.

 

Je kan natuurlijk denken dat dat allemaal aan de anderen ligt, maar misschien zitten jou eigenaardige stellingnames daar ook voor iets tussen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik zeg niks geks of bijzonders.

 

Ik val niemand aan op het forum.

 

Het antwoord is dus nee.

 

Ik vind het niet meer als normaal dat je in een gesprek soms totaal van mening verschilt.

Ik vind het niet normaal als je als je het oneens bent naar die ander gaat schelden of beledigen.

 

Ik denk dus dat de mensen die dat doen meer naar zichzelf moeten kijken.

Ik heb inmiddels al veel meer persoonlijk moeten incasseren dan menig forumlid.

En nog beledig ik mensen niet.

 

En waarom ontstaat er soms controverse?

Omdat mensen vaak niet goed lezen, dingen anders uitleggen en niet vragen hoe de schrijver iets bedoelt. Snel oordelen over een ander en dan maar weer snel overgaan tot beledigen.

 

Iets wat gewoon niet mag op een forum lijkt me.

 

Ik vraag zo vaak aan mensen hier die me beledigen bij de inhoud te blijven, maar dan opeens is het vaak stil.

 

Kijk maar naar wat ik letterlijk schrijf en hoe daar in mijn optiek soms absurd op gereageerd wordt.

 

Die absurde reacties kan je mij niet aanrekenen.

Ik ga constant met iedereen de dialoog aan en lees wat een ieder schrijft.

Maar ik blijf wel graag bij de inhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Zitten we net HD in te voeren in het 720p/1080i tijdperk... moeten we over 5 jaar weer over en nieuwe ontvangers kopen voor het 1080p tijdperk (als dat ooit echt komt).


Of 1080p ooit komt..., het staat zwart op wit in de roadmap van de NPO/Technicolor, zie pagina 37.

http://www.immovator.nl/files/images/080304%203%20Technicolor%20Invoering%20HD%20bij%20NPO%20%28GdN%29.pdf

(overigens spreekt men over "na 2015 geleidelijke invoering van 1080p, dus op z'n vroegst pas in 2016).

Citaat:

Alles weel heel dubbel voor een ligt verminderde verbetering in beeldkwaliteit die minstends nog 2x zoveel bandbreedte kost.... De prijsprestatie verhouding niet waardig???


We moeten natuurlijk ooit een keer van het huidige interlaced signaal af, progressive is zeer gewenst. Je zou dan zeggen zendt in 720p uit maar dat heeft ook weer haar beperkingen.
1080p/50 is echt het ideale uitzendformaat voor de komende pak 'm beet 25 jaar (want nog hogere resolutie's zijn onzinnig in de huiskamer) en heb je dit eenmaal gezien (met name bij sport), dan spreek je niet meer over een marginale verbetering. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik ben een groot voorstander van 1080P.

 

Bij sommige programma's is het zeer storend als de bron interlaced is.

 

Ik heb UHD gezien op de IBC en dat is helemaal prachtig.

 

Zodra de QUAD-HD toestellen betaalbaar worden en er content is, koop ik er één.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Er is momenteel geen nieuwere televisiestandaard dan DVB-S2 en MPEG4 deel 10. Een huidige ontvanger zal als hij de televisiestandaarden ondersteunt perfect 1080p moeten weergeven.

Er is een H265-standaard voor beeldcompressie in ontwikkeling. Het duurt nog de nodige tijd voordat deze standaard gepubliceerd kan worden en het is zeer onduidelijk of deze überhaupt als televisiestandaard ingevoerd zal worden.

Kortom, men kan gerust 1080p gaan uitzenden zonder iets aan de specificatie van het signaal te moeten veranderen. Uiteraard zullen er MPEG4-ontvangers met bugs geproduceerd worden (net als in het MPEG2-tijdperk), daar is helaas geen kruid tegen gewassen. Je beste verzekering daartegen is een fabrikant uitkiezen die een goede reputatie heeft met firmware-updates.


Een blik in een handleiding van een willekeurige HDTV ontvanger leert dat 1080p niet geaccepteerd wordt als ingangssignaal, enkel 576i/p/720p/1080i.
De rekenkracht van de processors in de huidige generatie ontvangers schiet simpelweg te kort voor 1080p/50. (en probeer maar eens een 1080p/50 streampje op een doorsnee pc af te spelen, deze gaat compleet op z'n knieeen.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...