Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal schakelt themapakket om naar MPEG4 (per 1 maart)


Hoppy

Aanbevolen berichten

Zucht ... dan wacht nog maar een jaartje of 10 (en dat is al optimistisch), HD komt net om de hoek kijken hier in Europa en zoals je zelf al opmerkt is dat niet zonder aanloopproblemen. Denk je nu echt dat zodra HD gemeengoed is men meteen weer gaat overhollen naar UHD. Get real ...

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: jacksparrow
Zucht ... dan wacht nog maar een jaartje of 10 (en dat is al optimistisch), HD komt net om de hoek kijken hier in Europa en zoals je zelf al opmerkt is dat niet zonder aanloopproblemen. Denk je nu echt dat zodra HD gemeengoed is men meteen weer gaat overhollen naar UHD. Get real ...


Zoals gezegd is 1080p/50 echt de ideale uitzendnorm voor de komende 25 jaar, ultra-hd is onzinnig voor tv kijken op normaal huiskamerformaat (tot 50").

UHD is leuk voor supergrote schermen maar onzinnig als uitzendnorm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik heb voor mijn huidige tv ook een flink bedrag betaald, maar uiteraard is QUAD HD in het begin erg duur.

 

De fabrikanten geloven nu opeens erg in 3D ( ik dus niet:-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je toch een slechte calculator, valt me toch een beetje tegen voor iemand die iedere eurocent 10.000 x omdraait voordat ie een HD pakket aanschaft. Wel een dure HDTV kopen en uiterste zuinigheid hanteren voor de content waarvoor de TV bedoelt is.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Waarom ben ik een slechte calculator, omdat ik een prijzige televisie koop?

 

De TV is bedoeld voor SD en HD content.

Ik heb daarnaast een HD satelliet-PVR(Kathrein) en een HD kabel-PVR(Humax).

 

Ik heb dus als consument al kosten genoeg gemaakt om HD te kunnen zien.

De omroepen mogen ook wel wat kosten voor hun rekening nemen.

 

Dus waarom ik een slechte calculator ben omdat ik deze mening ben toegedaan ontgaat me.

Heel veel consumenten denken er namelijk net zo over als ik.

 

Dat blijkt ook wel, want het huidige HD pakket van 10 euro per maand bij Canal Digitaal was een grote flop.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik ben een groot voorstander van 1080P.

Bij sommige programma's is het zeer storend als de bron interlaced is.

Ik heb UHD gezien op de IBC en dat is helemaal prachtig.

Zodra de QUAD-HD toestellen betaalbaar worden en er content is, koop ik er één.


Weet je wel hoeveel extra je daar voor moet betalen? En weet je wel niet hoeveel extra televisieaanbieders wel niet gaan vragen voor 1080p verspreiding van deze zenders?

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

UHD is nu nog niet te verwezenlijken.

Maar over tien jaar is het denk ik net zo gewoon als nu 1080i.

 

Ik dat over een jaar of drie al de eerste blu-ray of wat ze dan voor plaatjes ze mogen hebben uitkomen met 4K resolutie.

 

De meeste films zijn toch ook geschoten in 4K?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha dat zie ik dus echt niet in zo'n korte tijd gebeuren he. Weet je hoe lang de intrede van Breedbeeld in Nederland heeft geduurd, psst geheimpje: ongeveer 12 jaar na de eerste breedbeeld toestellen. Blu-Ray is voor de gemiddelde consument net in trek en dan denk jij dat we massaal met z'n allen op UHD overstappen??

 

Wat betreft het feit van films in 4K, ja daar heb je inderdaad gelijk in, een goede filmscanner kan op basis van de negatieven een 4K digitaal plaatje neerzetten.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Bij de fabrikanten van consumentenelectronica moet de schoorsteen blijven roken.

 

Nu de meesten een HD televisie hebben moeten ze weer iets nieuws verzinnen. Volgend jaar zetten ze groot in op 3D. Ik hoop dat het flopt in de huidige vorm want heel de tijd met een 3D brilletje opzitten thuis lijkt me niks.

 

De echte kritische kijker kan vanaf 46 inch het verschil al weer zien tussen 1080P(2K) of 2160P(4K).

 

Dat is althans wat ik gelezen heb in technische documenten hier en daar op het internet.

 

Ik zelf heb een aantal 4K schermen gezien op de IBC.

Ik stond er toen met mijn snufferd bovenop en toen was het verschil met 2K goed te zien.

Maar deze situatie is uiteraard weer niet representatief voor de woonkamer.

 

Ik ben benieuwd wat de nabije toekomst ons brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
(en probeer maar eens een 1080p/50 streampje op een doorsnee pc af te spelen, deze gaat compleet op z'n knieeen.)

1080p gaat op een recente pc zonder enige moeite (mijn 7 jaar oude pc kon dit al puur op de cpu's, was wel mpeg2 ;)), door de videochip. Het decoderen van de p-formaten is juist makkelijker dan de nare interlaced coderingen.

Als dvb-ontvangers 1080p (avc) niet aankunnen, is dit volgens mij een beperking in het ontwerp (bewust of niet), decoderchips in blue-ray spelers hebben er toch ook geen moeite mee...........

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Iedereen weet dat 1080i slechts een tussenstap is naar 1080P.

 

Ik hoop dat vanaf 1080P de stapjes naar hogere resoluties niet meer interlaced beschikbaar zullen zijn.

De zegeningen van interlaced, juist op grotere schermen zijn duidelijk zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: calculator
Waarom ben ik een slechte calculator, omdat ik een prijzige televisie koop?
...
Ik heb dus als consument al kosten genoeg gemaakt om HD te kunnen zien.
De omroepen mogen ook wel wat kosten voor hun rekening nemen.

Dus waarom ik een slechte calculator ben omdat ik deze mening ben toegedaan ontgaat me.
Heel veel consumenten denken er namelijk net zo over als ik.
Dat blijkt ook wel, want het huidige HD pakket van 10 euro per maand bij Canal Digitaal was een grote flop.



Calculator, dit wat je hierboven beweert, is hetzelfde als vertellen, dat je al genoeg geld hebt uitgegeven aan een hele dure auto, en dat daarom de bezinemaatschappijen de benzine maar goedkoper moeten maken.
En om je argument kracht bij te zetten geef je aan, dat je anders niet met die auto gaat rijden.

De logica van deze gedachtengang is mij niet duidelijk.

Kan je niet beter dat dure scherm verkopen, en er een goedkoop scherm voor terugkopen?
In dat geval blijft er geld over, op een abonnement van tussen de € 5 en € 10 per maand op Canaldigitaal HD te nemen, zodat je je scherm dan ook kan gebruiken waarvoor het bedoeld is.


Calculator, het is ondertussen genoegzaam bekend, dat je geen HD abonnement van Canaldigitaal hebt.

Toch stel je dat het HD pakket van Canaldigitaal een grote flop is.
Maar hoe kan je dan een oordeel vellen, over iets wat je niet hebt, en dus kennelijk een oordeel moet vellen over "van horen zeggen"?

Ik moet je daarom tegenspreken, jij kan niet in zijn algemeenheid stellen, dat het een flop is!

Ik heb vanaf dag 1 een abonnement op het HD pakket, en heb daarvoor heel veel kijkplezier terug gehad.
De natuurprogramma's van National Geographics HD, de schitterende wetenschappelijke programma's van Discovery HD en ook de kultuurprograma's van Brava HD hebben mij vele uren kijkplezier geboden.
Daarnaast zijn er ook nog sport- en muziekzenders, evenals publieke omroepen in het HD pakket aanwezig.

Op dit forum heb ik vele medestanders gevonden, die het met mij eens zijn.

Mocht je hier met kritiek op het HD aanbod van Canaldigitaal komen, ga ik ervan uit, dat je die kritiek uit eigen ervaring komt spuien.

Daarvoor is een eigen HD abonnement van Canaldigitaal in mijn ogen een voorwaarde.

Om uitbreiding van de HD kanalen betaalbaar te houden, wordt er nu door Canaldigitaal een eerste stap gemaakt door het comprimeren van sd kanalen in MPEG 4.

Omdat satelliet tv een geheel andere benadering van kosten met zich meebrengt, gaat elke vergelijking met kabel tv hier mank.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
Origineel bericht van: Apple740
(en probeer maar eens een 1080p/50 streampje op een doorsnee pc af te spelen, deze gaat compleet op z'n knieeen.)

1080p gaat op een recente pc zonder enige moeite (mijn 7 jaar oude pc kon dit al puur op de cpu's, was wel mpeg2 ;)), door de videochip. Het decoderen van de p-formaten is juist makkelijker dan de nare interlaced coderingen.

Als dvb-ontvangers 1080p (avc) niet aankunnen, is dit volgens mij een beperking in het ontwerp (bewust of niet), decoderchips in blue-ray spelers hebben er toch ook geen moeite mee...........


Ik heb het over 1080p/50, dat is "iets" zwaarder dan Blu-ray 1080p/24 of een 8mbit/s Blu-ray rip die je van internet afhaalt. wink Een Blu-ray speler gaat qua rekenkracht compleet over z'n nek als je er 1080p/50 in zou stoppen, net als de doorsnee pc. Zelfs professionele apparatuur aan de productiekant is er nog niet blij mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...