Ga naar inhoud


[Satelliet] CanalDigitaal schakelt themapakket om naar MPEG4 (per 1 maart)


Hoppy

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: calculator
Waarom ben ik een slechte calculator, omdat ik een prijzige televisie koop?
...
Ik heb dus als consument al kosten genoeg gemaakt om HD te kunnen zien.
De omroepen mogen ook wel wat kosten voor hun rekening nemen.

Dus waarom ik een slechte calculator ben omdat ik deze mening ben toegedaan ontgaat me.
Heel veel consumenten denken er namelijk net zo over als ik.
Dat blijkt ook wel, want het huidige HD pakket van 10 euro per maand bij Canal Digitaal was een grote flop.



Calculator, dit wat je hierboven beweert, is hetzelfde als vertellen, dat je al genoeg geld hebt uitgegeven aan een hele dure auto, en dat daarom de bezinemaatschappijen de benzine maar goedkoper moeten maken.
En om je argument kracht bij te zetten geef je aan, dat je anders niet met die auto gaat rijden.

De logica van deze gedachtengang is mij niet duidelijk.

Kan je niet beter dat dure scherm verkopen, en er een goedkoop scherm voor terugkopen?
In dat geval blijft er geld over, op een abonnement van tussen de € 5 en € 10 per maand op Canaldigitaal HD te nemen, zodat je je scherm dan ook kan gebruiken waarvoor het bedoeld is.


Calculator, het is ondertussen genoegzaam bekend, dat je geen HD abonnement van Canaldigitaal hebt.

Toch stel je dat het HD pakket van Canaldigitaal een grote flop is.
Maar hoe kan je dan een oordeel vellen, over iets wat je niet hebt, en dus kennelijk een oordeel moet vellen over "van horen zeggen"?

Ik moet je daarom tegenspreken, jij kan niet in zijn algemeenheid stellen, dat het een flop is!

Ik heb vanaf dag 1 een abonnement op het HD pakket, en heb daarvoor heel veel kijkplezier terug gehad.
De natuurprogramma's van National Geographics HD, de schitterende wetenschappelijke programma's van Discovery HD en ook de kultuurprograma's van Brava HD hebben mij vele uren kijkplezier geboden.
Daarnaast zijn er ook nog sport- en muziekzenders, evenals publieke omroepen in het HD pakket aanwezig.

Op dit forum heb ik vele medestanders gevonden, die het met mij eens zijn.

Mocht je hier met kritiek op het HD aanbod van Canaldigitaal komen, ga ik ervan uit, dat je die kritiek uit eigen ervaring komt spuien.

Daarvoor is een eigen HD abonnement van Canaldigitaal in mijn ogen een voorwaarde.

Om uitbreiding van de HD kanalen betaalbaar te houden, wordt er nu door Canaldigitaal een eerste stap gemaakt door het comprimeren van sd kanalen in MPEG 4.

Omdat satelliet tv een geheel andere benadering van kosten met zich meebrengt, gaat elke vergelijking met kabel tv hier mank.

Iedereen weet toch dat het huidige HD pakket een flop is. Waarom denk je dat de prijs gehalveerd wordt? Omdat het zo'n succes was? Het lijkt wel of alles maar verbloemd moet worden. Komt er nog een soort van censuur straks op wat mensen mogen zeggen?

Het HD pakket is volgens mij een jaar geleden een tijd open geweest voor alle kaarten.
Ik weet dus wat voor programma's er op zitten. Veel herhaling op Discovery, NGC en Brava.

Ik ben blij dat jij zo geniet van het HD pakket. Hou dat gevoel vooral vast.

Inzake het feit dat satelliettransmissie heel andere kosten met zich mee brengt als de kabel en daarom niet vergeleken kan worden met de kabel, zeg ik dat je als ondernemer misschien gelijk hebt.
De consument zal het echter een worst zijn wat voor kosten er hangen aan transponders of wijkkasten van de kabel. Die kijkt puur naar het product wat hij krijgt.

Ik garandeer je dat de consument juist ieder platform vergelijkt en dan een keuze maakt.
Dat geldt voor satelliet, kabel, DVB-T, TV via adsl/vdsl. IPTV via glasvezel.

Dus ik begrijp wat je bedoelt, maar vanuit het oogpunt van de consument moet er juist vergeleken worden. Canal Digitaal kan ook voordeel halen uit die vergelijkingen als ze hun product verbeteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Citaat:

Iedereen weet dat 1080i slechts een tussenstap is naar 1080P.

Helemaal onjuist. 1080i en 720p zijn beide truukjes om met de helft van de bandbreedte uit te komen zonder een heel groot kwaliteits verlies. Zie het als een prijs/prestatie verhouding... Het is echt geen tussenstap maar een compromie.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...