seije017 Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 ik heb een dubbele netwerkkabel getrokken vanuit de meterkast naar achter de tv. waar ik een dubbel netwerk aansluiting heb aan de muur. 1 is voor netwerk/dreambox. 1 is voor telefoon gebruik. dus dubbele rj45 aansluiting. nu vraag ik me af hoe ik het best de rj11 en de rj 45 stakker aan de kabels kan knippen.aan de wandkontackt doos en aan de zijde die naar de modum gaat. ik heb er dus een dubbele netwerkkabel in getrokken niet wetende waar je deze in de toekomst nog voor kunt gebruiken.
Gast Kimble Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 1 kabel gebruiken voor je rj45 Andere kabel één kabelpaar gebruiken voor je rj11. Zo loopt het bij mij ook naar kantoor. Sommige splitsen het ene kabelpaar op icm met massa voor overspraak. Heb daar zelf geen last van.
seije017 Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Geplaatst: 16 december 2009 maakt kleur gebruik uit ? dit ivm gebruik kleuren telefoonlijn. om geen sluiting te maken.
Kowalski Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Goed plan om meteen netwerkkabel te gebruiken, altijd beter voor de toekomst. Zoals Kimble al schreef is correct. Een getwist aderpaar gebruiken voor de telefoon is het beste, bijv. oranje en oranje/wit (of een ander aderpaar). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Big fellow Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 Officieel is het blauwe en bruine paar een telefonie paar. Echter sinds de gigabit ethernet standaard worden deze ook gebruikt voor netwerk verbindingen. (Ook het oude 100Mbit VG-Anylan gebruikte alle paren) Het blauwe paar zit als het goed is op 4&5 en het bruine paar op 7&8. Als je nu de platte telefoonkabel neemt en die steek je precies in het midden in de RJ45 plug, dan zullen de 2 middelste aders precies op pin 4&5 (blauwe paar) terecht komen. Deze 2 aders zijn ook de aders die een telefoon gebruikt voor de verbinding. (Die andere 2 zijn dus niet nodig, en kunnen zelfs gewoon ontbreken in de kabel) Als je netwerk 100% 100Mbit is dan kan je zelfs door een kabel netwerk + telefonie doen. Storing heb ik nooit last van gehad op die manier... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
ligth011 Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 ik zou ze allebei afmonteren als netwerk, kun je ze voor allebei in de toekomst gebruiken.net als in een patch kast
Moderator Matchless Geplaatst: 16 december 2009 Moderator Geplaatst: 16 december 2009 Citaat: Als je netwerk 100% 100Mbit is dan kan je zelfs door een kabel netwerk + telefonie doen. Storing heb ik nooit last van gehad op die manier... Ik heb zo zelfs "power over ethernet" gemaakt. Computer uit ->router uit. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
satencom Geplaatst: 16 december 2009 Geplaatst: 16 december 2009 je moet er voor zorgen dat de kleuren volgorde in de steker gelijk zijn dan die van de contact doos aansluiting 1op1 dus , kijk hier maar even wat schemas. rptechniek_aansluitschema.pdf Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
gerrit B Geplaatst: 17 december 2009 Geplaatst: 17 december 2009 Je gebruikt voor telefonie altijd blauw/witblauw Maar als je gewoon data-stopkontakten gebruikt om je kabel op aan te sluiten en vandaar uit verder gaat met een patchkabel dan zit je altijd goed als je de A of B methode maar aan beide kanten gelijk houdt. Data stopkontakten zijn helemaal niet zo duur meer, voor goed 6 euro heb al je een 2 voudige opbouw datastopkontakt. Voordeel is dat je bekabeling universeel is heb je 2 telefoonaansluitingen nodig of juist even 2 data aansluitigen dan hoef je niets te veranderen, even het patchsnoertje ergens anders in prikken en klaar. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
iemand Geplaatst: 18 december 2009 Geplaatst: 18 december 2009 Origineel bericht van: satencom je moet er voor zorgen dat de kleuren volgorde in de steker gelijk zijn dan die van de contact doos aansluiting 1op1 dus , kijk hier maar even wat schemas. Mooi stukje .. dankjewel voor het posten De threadstarter heeft dus iets aan de info onder 2.1 en evt het verloopje onder 2.4 Voor mij was schema 2 onder 2.5 een eye-opener; 2*100Mb over 1 UTP... SUPER ! ! gr. Erik
seije017 Geplaatst: 20 december 2009 Auteur Geplaatst: 20 december 2009 het volgende ik heb bij de bouw markt een netwerk inbouw doos gehaald . met 2x netwerk aansluiting nu zie ik dat ik met 1 netwerk kabel voldoende heb. dus beide aansluitingen voor netwerk met 1 kabel. nu wil ik dus een inbouw doos met 2x afzonderlijk een aansluiting voor 2x kabel. zijn die er ook.
Pionewbie Geplaatst: 20 december 2009 Geplaatst: 20 december 2009 Als jouw huidige netwerk inbouwdoos maar een kabelaansluiting heeft, dan controleer eerst maar eens of je geen ISDN doos hebt gekocht. Dat is namelijk een veel gemaakte fout. Netwerk wcd'en met twee RJ45 poorten hebben altijd voor ieder RJ45 poort een eigen aansluiting, want je mag/kunt geen twee apparaten op dezelfde aansluiting zetten.
satencom Geplaatst: 21 december 2009 Geplaatst: 21 december 2009 ik heb je een pm gestuurd misschien kan je er wat mee, ik denk dat je nu een hebt voor ISDN, er staat misschien wel asdl/ISDN op maar ik denk niet goede contact doos Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
gerrit B Geplaatst: 22 december 2009 Geplaatst: 22 december 2009 je bedoelt deze Deze is cat 5 met 2 aansluitinge waar 2 kabels voor nodig zijn. en de inbouw uitvoering hier een cat5 afgeschermde, maar die is er ook in niet afgeschermd cat5. Kosten zoals ik aangaf rond de 6 euro (voor de niet afgeschermde)de afgeschermde zit dacht ik op €. 8,45 suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
satencom Geplaatst: 23 december 2009 Geplaatst: 23 december 2009 ja ik heb hem nog wat info gestuurd maar volgens mij is hij in gesneeuwd deze is er ook nog Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen