Ga naar inhoud


Steeds 'bad or no signal'-meldingen


a_noot

Aanbevolen berichten

Zeer regelmatig heb ik 'bad or no signal'-meldingen op mijn Humax. Normaal gesproken heb ruim 55% signaal en kwaliteit. Maar plots valt het signaal weer weg. Ik heb er op gelet of het met het weer te maken kan hebben (schotel die heen en weer zou kunnen gaan door de wind) maar dat lijkt niets uit te maken. Heeft het misschien met warmteafgifte te maken. Of iets anders? Graag suggesties!

 

Groet!

 

 

Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Trouwens als 55% jouw maximum ontvangst (bij mooi weer) is dan vindt ik het niet vreemd dat af en toe geen beeld hebt. Hoe groot is je schotel en welke lnb gebruik je? Staan er bomen of woningen in de weg die jou ontvangst storen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Anoot,

 

Wat voor lnb gebruik je. Ik zelf had het zelfde probleem met een twin monoblock. Weken bezig geweest en me dood geergerd.

Wat bleek? Het enige wat ik moest doen is de monoblok in de lnb houder iets te draaien. (de astra kop naar beneden bewegen).

Nu heb ik alle zenders weer de hele dag.

De probleem zenders bij mij waren vooral de K zenders.

 

Misschien heb je er wat aan.

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik herken een aantal zaken. Ik denk inderdaad dat het aan de LNB ligt (lag?). De LNB die ik gebruik is een Twin monoblock. En inderdaad als het regent komt dat signaal naar voren. Ik heb geen bomen of andere hindernissen voor de schotel (doorsnede ruim 80 cm). Ik heb de LNB iets gedraaid. Vanavond (het weer was echter redelijk goed) heb ik geen foutmelding meer gehad. Ook de signaal- en kwaliteitsterkte was 4 a 5% hoger dan daarvoor (Nu rond de 60%). Is er iemand die echt veel hoger zit kwa sterkte?

 

Groet!

 

Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door water (regen kan het signaal helemaal wegvallen) Onder de LNB zit de kabelaansluiting. Check ff of deze goed geisoleerd is, doe er anders iets omheen zodat er op geen enkele manier water bij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...